Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16701 til 16720 af 48240
-
kvalitativ/kvantitativ
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi B på onsdag. Og min lærer har opgivet emnet til eksamen, uden at vi i klassen ved så meget om emnet. Der står heller ikke noget om det i de bøger vi er blevet under vist i! så hvis der er nogle der kendet et link eller ved noget om emnet vil jeg blive glad hvis i ... -
Cu+ SO4-- ???
ForumindlægHej Jeg sidder her og er blevet lidt forvirret, dagen inden min fysik/kemi eksamen. Da jeg sad og gennemgik opgaver faldt jeg over Saltens ioner. Opgaven giver et eksempel på at SO4-- kan sidde sammen med Mg++(Naturligvis), men også Cu+! Og der er det at jeg ikke forstår. Hvordan kan Cu+ sidde sa... -
Enkeltfags karakter
ForumindlægEn af mine venner har været op til sygeeksamen, men fordi han stadig mangler 1 eksamen (Process HTX) kan han ikke få et eksamensbevis, og rektor vil ikke give ham den sidste eksamen før om 1 år. Han har rigtig gode karakterer stortset kun 10 og 12-taller, og få 7-taller. Han har lyst til at sta... -
Spektroskopi, maj 2003, SF
ForumindlægHej, opgaven er 3e:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-3.pdfMan skal afgøre, om stoffet er lidofenin eller lidocain. Jeg tror det er lidofenin, men baserer det udelukkende på, at signalerne ved 4,2 og 8,3 formentlig stammer fra OH-grupper (integralet er 10 og sig... -
Suppleringskurser
ForumindlægEr det muligt at tage fysik B 1.g og 2.g (eller 2.g og 3.g)?\n\nPå ug.dk står der:\n"Adgangskrav\nDu skal have en gymnasial eksamen for at blive optaget på et af GS-forløbene."\nhttp://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-gsny\n\nAltså afsluttet studentereksamen?\nEr det desuden mul... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Medicin kvote 2 år 2015
ForumindlægHej SP, Jeg har netop for ikke så længe siden fået mine årskarakterer for 3.g og gennemsnittet ligger på næsten 10,00. Dog er det ikke godt, fordi min gennemsnit for 1 og 2.g ligger på ca. 7,5 - hvor jeg ikke tog alt seriøst. Derfor vil jeg høre hvad jeg skal gøre for at studere medicin gennem ... -
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
Er jeg bestået i matematik A ?
ForumindlægHej, jeg har længe været i tvivl om jeg egentlig er bestået eller dumpet samlet set i matematik A. på mit eksamensbevis fra 2007 har jeg fået følgende karakterer: Valgfag på Højt niveau (A): Matematik, skriftligt: Årskarakter: 7 Eksamenskarakter: 8 Matematik,, mundtligt: Årskarakter: 6 ... -
snit for ingeniør uddannelse
Forumindlægved godt at der findes mange forskellige slags ingen området, man hvad er snitet sådan ca. til at komme ind på de uddanelser.. -
Sommerkursus?
ForumindlægHej jeg kommer ikke rigtigt til at lave noget i sommerferien, så jeg tænkte om man ikke kunne vælge nogle fag, eller f.eks fysik, som man kunne tilmelde sig til? sommerkursus?. Nogen der har lidt kendskab til det her?, må gerne svare mig hurtigst tilbage, tak kærlig hilsen Dan -
Undervisning på STX
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak -
Funktionelle grupper!
Forumindlægjeg ved at NH2 og ester er en funktionelle grupper men hvad med en alkylgruppe? og en aromatisk ring?hvis jeg skulle karakterisere NH2 og en ester hvad ville så være væsentligt at have med? -
2.G eller 1.G igen?
ForumindlægHej derude.Jeg er lige blevet færdig med 1.G, og har mildest talt ikke klaret det vildt godt. Jeg har en udemærket forståelse for fagene, men har problemer med at sige noget i timerne. Skal jeg gå 1.G om eller gå videre i 2.G?Jeg vil helst gå videre og har brugt meget af den sidste tid på at læse... -
Karakterer for 1.g
ForumindlægEr det kun på vores gymnasium, at 1.g'ere først får karakterer for første gang efter juleferien? -
Læren ombestemmer sig?
ForumindlægI dag giver de fleste lærer på gymnasiet de afsluttende karakter, men jeg vil bare spørge om, at når en lærer har givet karakter om de så kan lave karakteren om? Da de har udleveret karakteren til kontoret -
Hjælp meget vigtigt!!
ForumindlægHej har en opgave fra studentereksamen i maj 2002.. dette er opg 3 c. Smykket vejer 175mg og består af guld, sølv og kobber(43 mg). Indholdet af sølv(I)ioner kan bestemmes ved at måle hvilespændingen, som er målt til 69 mV ved 25 c..... elektrodepotentialet i højre halvcelle var 0,741 V... bere... -
Bestem fart?
ForumindlægOpgaven handler om krabbetågen, som i hvile udsender et rødt lys med frekvensen f= 4,568*10^14 Hz. Hvordan bestemmer jeg farten, som krabbetågen udvider sig med? Jeg er HELT lost! - Og skal til Fysik-prøve i morgen!.. Argh.. Please, hjælp! -
Motiveret ansøgning - Jordemoder
ForumindlægKære Alle Jeg er SSA og brænder for at blive jordemoder. Det er her jeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive min motiveret ansøgning, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gå i gang. Hvis der er nogen der har arfaring med at skrive motiveret ansøgning til jordemoder studie, jeg vil me... -
pH beregninger for svage syrer
ForumindlægHvordan beregner man pH ud for en svag syre i en vandig opløsning? Jeg ved bl.a. at man bruger formlen: pH = ½ • (pKS – log cS) Fx. eddikesyre er en svag syre og dens pKs værdi er 4,75. Men hvordan finder man ud af cS ?
