Studievalg og videregående studie

Motiveret ansøgning - Jordemoder

04. marts 2018 af Anab2015 (Slettet)

Kære Alle 

Jeg er SSA og brænder for at blive jordemoder. Det er her jeg har brug for jeres hjælp. 

Jeg skal skrive min motiveret ansøgning, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gå i gang. 

Hvis der er nogen der har arfaring med at skrive motiveret ansøgning til jordemoder studie, jeg vil meget gerne betale for at modtage hjælp. 

Dbh.

Anab


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. marts 2018 af guzbak

For ansøgere med en social- og sundhedsassistentuddannelse (trin 2)

For ansøgere, der ikke har en gymnasial eksamen, men en social- og sundhedsassistentuddannelse (trin 2) med: Dansk på C-niveau, Kemi på C-niveau, Naturfag på C-niveau og Engelsk på D-niveau vægtes følgende:

Motiveret ansøgning
Studierelevant erhvervserfaring af mindst 6 måneders varighed
Dansk på A-niveau, Engelsk på B-niveau, Psykologi på C-niveau
Karakterer i de nævnte HF fag
Andre studierelaterede aktiviteter

Motiveret ansøgning

Retningslinjer

Ansøgningen er personlig, og der er derfor ingen facitliste, men følgende retningslinjer er gode at følge:

Beskriv dine kvalifikationer og erfaringer, og hvordan de er relevante og kvalificerede for uddannelsen
Fortæl om din motivation for at søge uddannelsen og vis, at du har sat dig ind i, hvad uddannelsen handler om
Fremhæv hvilke indsatser, du har gjort for at udvikle og forbedre din studieegnethed
Inddrag kun forhold, du mener er relevant for uddannelsen og fremhæv de væsentligste forhold i begyndelsen af ansøgningen
Den motiverede ansøgning skal være klar og veldisponeret

Du skal uploade din motiverede ansøgning på www.optagelse.dk senest 15. marts kl. 12.00.

Tjek også eVejledningen.

Kilde: https://www.phmetropol.dk/Uddannelser/Jordemoder/Optagelse#tab-Jordemoder-2:accordion-Motiveret

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
04. marts 2018 af Anab2015 (Slettet)

Tak Guzbak 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. marts 2018 af dannysannem

Hej Anab2015. 

Skulle det glippe med at komme ind på jordemoderuddannelsen i år, så find evt inspiration på disse links

HØJSKOLE – DIN VEJ TIL ANSØGNING GENNEM KVOTE 2

og 

SYGEPLEJE OG MEDICIN - Prøv kræfter med fagene

og 

“SYGEPLEJE OG MEDICIN VAR DEN PERFEKTE OVERGANG TIL JORDEMODER- 
UDDANNELSEN”

Jeg arbejder selv på Rønde Højskole, så læs ovenstående med det nødvendige kritiske filter, når folk gerne vil fremhæve det de selv arbejeder med :-). Har du spørgsmål kan du altid skrive til mig på [email protected].

Mvh Danny Sannem, Rønde Højskole


Skriv et svar til: Motiveret ansøgning - Jordemoder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.