Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16721 til 16740 af 27490
-
Transformator
ForumindlægHvorfor mister man mindre energi ved at sætte spændingen op til f.eks. 400.000 v over lange afstande -
Martin Luther & Magellan?
ForumindlægHej! Skal skrive om Martin Luther og Martin Luthers oprør. Er der nogle, der kender nogle sider, eller ved en masse (eller bare noget :P) om dette emne? :-) Skal også skrive om Magellan og Magellans død.. Har samme spørgsmål for dette, igen. ^^^ :)) Mange tak for hjælpen på forhånd! -
Sin, cos, tan til ubekendte sidelængder
ForumindlægHej, jeg har et problem med at finde de ubekendte sidelængder. Jeg får disse oplysninger i opgaven: c=90grader b=40grader areal=4 Jeg ville sagtens kunne klare denne opgave, hvis jeg blot havde en sidelængde i stedet for areal, hvad gør jeg? -
Matematik som naturvidenskabeligt fag
ForumindlægMatematik bliver traditionelt placeret i det naturvidenskabelige fakultet, selvom det egentlig ikke er et naturvidenskabeligt fag. Er det tilladt at skrive i fx matematik og biologi, hvis man grundigt redegør for at forskellige metoder bruges i de to fag? Så vidt jeg har forstået er det fagene... -
Er denne sætning objektivt eller subjektiv?
ForumindlægGodaften, jeg sidder her med min aflevering som skal afleveres senere på aftnen. Jeg er igang med en kronik, hvor jeg skal redegør for en artikel. Det skal være objektivt. Nu hvor jeg læser min kronik igennem er jeg blevet lidt i tvivl.. X er ikke bleg for at smække sine holdninger i hoved på... -
Ioniserende stråling
ForumindlægHej har en opgave, jeg skal aflevere i morgen, men kan ikke løse en opgave. Alfa-, beta- og gammastråling sendes mellem 2 elektrisk opladede plader. Herved opdeles strålingen i 3 stråler. Skriv i boksene, hvilken stråling der går i den angivne retning. Så er der et billed af en strålingskilde og ... -
Hvad er karakteristiske egenskaber?
ForumindlægHvad betyder det når jeg skal redegøre for grafen og karakteristiske egenskaber ved den eksponentielle funktion? Lidt af mit svar: - Grafen for en eksponentiel funktion er en ret linje i et enkelt logaritmisk koordinatsystem - y-værdien vokser med en konstant procent, når man går én enhed hen ... -
forklar følgende ud fra energisynsvinkel :/
ForumindlægHej alle (: Jeg har fået til opgave i en fysikaflevering at beskrive nogle ting ud fra en energisynsvinkel, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an overhovedet, da fysik er en af mine absolut svageste sider. :o Jeg håber virkeligt, at der er nogle, der kan hjælpe mig lidt. Opgaven sige... -
Prioritet
ForumindlægHvilken af de to stoffer har lavest prioritet og hvorfor? CH3 C6H11 -
HJÆLP TIL POLITISKE PARTIER I DANMARK.
ForumindlægHej Alle! Jeg skal i eksamen i Samfundsfag imorgen. Dog har jeg helt vildt svært ved at forstå artiklen jeg har linket til, og hvad den egentlig prøver at fortælle. Det eneste jeg kan få ud af den er titlen. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med at fortstå den eller bare kort fortælle hva... -
Frihedsgrader - Statistik
ForumindlægHej Er der en der kan fortælle mig hvor frihedsgrads graferne kommer fra? Mvh Rune -
Forskel på kommunisme og socialisme
Forumindlæghej jeg tænkte på om nogen kunne forklare forskellen på socialisme og kommunisme? -
Global opvarmning(:
ForumindlægHej .. Jeg vil bare lige høre om nogen har nogle gode forslag til en problemformulering til emnet global opvarmning. Ved godt der er meget at tage fat på, men hvad ville være mest relevant at tage op? på forhånd mange tak :D -
Hydraulisk maskine
ForumindlægHej Jeg forstår ikke helt, hvordan en hydraulisk maskine fungerer. Jeg kan forstå det er noget med trykforskelle, men hvordan fungerer det mere præcist? -
flere unge og børn er overvægtige
ForumindlægFlere unge og børn er overvægtige i forhold til for 15 år siden, hvordan kan det være? Er børn og unge blevet for forkælede.Selvom vi godt ved det, at overvægt giver en lang række sygdomme bliver vi alligevel ved med at spise usundt. hvordan kan det være ? -
Differentialregning SOS!
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen imorgen og har et spørgsmål jeg sidder fast i Forklar tretrinsreglen og kom herunder ind på de fire begreber: Sekant,t tangent, differenskvotient og differentialkvotient Hvordan gør jeg det? -
Konservatisme - minimal/maksimal stat?
ForumindlægHej Jeg har et stort projekt om de politiske idelogier, men kan desværre ikke finde svar på, hvilken økonomi mennesker med konservative holdninger - altså, er det minimal stat eller maksimal stat? Jeg har selv fundet frem til, at de går ind for en minimal stat, men er ikke 100% sikker? -
Er 8 timer i vand nok for et metal at ruste?
ForumindlægJa, overskriften siger sig selv -
Hvad gør I ?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har, ligesom andre, vinterferie. Men det skal naturligvis udnyttes positivt ved at lave noget skolearbejde (tsk tsk :P), men jeg har en del bøger, jeg skal have læst, for at kunne skrive en rapport, så tænkte på, skriver i notater, mens i læser? Eller læser i bogen først, ... -
samfundsfag og religion
ForumindlægHey jeg skal skrive om demokratiets fremtid i irak... er der nogen som har en go bud, hvad man evt. kunne komme snak om
