Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16741 til 16760 af 117955
-
Kan jeg stadig nå det?
ForumindlægHejsa Studieportalen. Jeg befinder mig i skrivende stund i et paradoksalt hurlumhej. Om to dage starter jeg i 3.g, og for første gange er jeg foruden skolestart, fast besluttet på hvilken uddannelse jeg ønsker at søge ind på bagefter. Mit 1.g år var lettere katastrofalt hvor jeg knap og nap bes... -
Fosterdiagnostik problemstillinger
ForumindlægHej, Jeg skriver AT eksamen om emnet Fosterdiagnostik i fagene religion C og biologi B. Jeg vil egentlig bare gerne vide om der er nogle der vil kommentere på mine problemstillinger? Jeg ha rherunder indsat mine problemstilliger, og under hvert punkt beskrevet hvad jeg vil have med i en delkonklu... -
Phytagoras
ForumindlægEr der nogen, der vil forklare pythagoras? Vi skal til mundtlig eksamen i det på tirsdag. -
Vektorer Hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til eksamen imorgen og kæmper med det sidste bevis :( a*b=!a!*!b!*cos(vinkel a,b) Der er selvfølgelig vektor pile over a'erne og b'erne. -
ordliste?
Forumindlæghejskal op i biologi i næste uge, og er ikke så meget inde i det, og i biologi er der jo rigtig mange ord man skal kunne.. er der ikke nogen der har en slags ordliste, med en simpel oversættelse på de vigtigste ord? -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Har du et gammelt eksamenssæt?
ForumindlægJeg sørger et gammelt eksamenssæt med tekster osv. som jeg kan øve mig på, før jeg skal op til den skriftlige engelsk eksamen på fredag, det er engelsk b stx, hvis du kunne havde sådan et sæt, er du simpelthen dagens helt :) -
underviser i mat søges
ForumindlægHey, jeg er igang med matematik på B niveau og skal til eksamen om en måned.. søger en som har lyst til at hjælpe lidt med opgaver og forberedelse en gang eller to om ugen.. mht til betaling kan vi tale om hvad der er fair.. ;) -
SRP - acetylsalicylsyre
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder nu her midt i skriveperioden og ville høre om der ikke er nogle der har nogle fantastiske ting at fortælle mig om acetylsalicylsyre eller bar om smertekemi! Jeg skriver i kemi og biologi! og min hypotese: om hvorvidt det er bedst at benytte eddikesyreanhydrid eller eddi... -
Bio-noter A-niveau
ForumindlægKan det tænkes at der findes nogle noter til A-niveau i biologi... F.eks. om genetik? -
Økologi
ForumindlægHejsa! Er der ikke nogle der har/har haft biologi på A niv. i gym. der har en masse dejlige noter om Økologi? På forhånd tak! -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej alle. Jeg har besluttet mig for at skrive studieretningsopgave i biologi/hisorie. Har i nogle gode forslag? Mvh. -
Rhesus og mødre? samt antistof?
ForumindlægHey, læser op til biologi eksamen her on wednesday ;) Er lidt i tvivl hvad et antistof er for noget, er det et protein? Er godt klar over et antistof er kroppens forsvar mog fremmede organismer og substancer, men er det et protein? Min lærer synes, at det en god idé at kunne et eksempel med rhe... -
HURTIG HJÆLP
ForumindlægYO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem? -
Linær regression?!
ForumindlægHej (: Har et eksamens spørgsmål om Linær funktioner.. Her indgår spørgsmålet: Forklar begrebet Linær regression? Nogen som kort kan forklare mig hvad det går ud på? På forhånd tak. -
Gennemsnit
ForumindlægEr der nogen, der ved hvor høj gennemsnittet skal være, når man gerne vil være farmaceut i 2008? -
mat
ForumindlægHej. Jeg ved godt, at det er blevet spurgt meget til den skriftlige matematik eksamen (b-niveau), men, hvor mange point skal man sådan ca. have, for at få et 10 tal?? -
MODY
ForumindlægHejsa har brug for lidt hjælp til denne genetikopgave. http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1994/Opg%204%20MODY-sukkersyge.doca) det eneste jeg kan komme på til denne opgave er, at udsvinget hos de syge personer er størst hos begge kurver. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor d... -
Hvad er reglerne for brug af IT89 til skriftlig matematik på HHX?
ForumindlægHej folkens. Håber der er nogen der kan give et hurtigt svar. Må man godt solve på IT89 til en skriftlig matematik eksamen på HHX på b-niveau? -
Hvad skal der til for at bestå fysik?
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik B, som min sidste eksamen, og jeg er rædselsslagen for at dumpe, da jeg har meget svært ved faget. Hvis jeg dumper, betyder det, at jeg ikke kan komme ind på min drømmeuddannelse, da faget skal være bestået. Men hvis jeg dumper til eksamen, er det så den gældende karakter...
