Søgning på: de måske egnede. Resultater: 16781 til 16800 af 29788
-
Blir jeg optaget på psykologi?
ForumindlægHejsa! Jeg brænder virkelig for at studere psykologi, men er kommet i tvivl om jeg overhovedet kan blive optaget. Mit snit er 8,1 lige nu. Men det bliver jo ganget med 1,08, altså blir' det 8,7. Og jeg regner med at snittene kommer til at stige i år på uddannelserne. Jeg tror ikke jeg bliver ... -
SIR-model (karantæne)
ForumindlægJeg skriver SRP om bl.a. SIR-modellen og er stødt på et lille problem. Jeg skal indføre karantæne som en bekæmpelse af epidemien. Jeg ville tro at det betød jeg skulle "isolere" nogle af de inficerede, altså "fjerne" måske halvdelen af dem fra mine startbetingelser. Men så... -
Hjælp til endelig problemformulering (Mediefag og Fysik)
Forumindlægdette er så endnu en tråd der søger hjælp til AT eksamen. Jeg er rimelig sikker på hvordan min opgave skal udformes, jeg har bare problemer med at finde den eksakte sætning, der kan bruges som problemformulering. Mit emne er: Tidsrejser Mediefag vil jeg gerne bruge til, igennem en film, finde ud ... -
Hjælp magnetisme
ForumindlægHej sidder og skriver min SRP. Skal til at regne ud hvor kraftigt jordens magnetfelt er, ved forskellige breddegrader. Har fundet formlen (se bilag). Ved ikke hvad jeg gøre forkert, måske er det nogle af konstanterne jeg tager fejl af. Har sat μ0=1,2566371*10^-6 permaabiliteten i vakum ... -
hurtig hjælp
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe med to smp opgaver ? filmen Maltese Falcon (på dansk Ridderfalken) fra 1942 optræder en mørkfarvet statue af en falk, der måske – måske ikke – er den berømte Maltese Falcon. Detektiven Sam Spade ser i filmen sit snit til at ”låne” fal... -
80'er lyrik- Tafdrup, Dage der forsvinder...hjælp til analyse
ForumindlægJeg skal skrive en dansk stil om to digte, hvor det ene er "Dage der forsvinder" af Pia Tafdrup.\nJeg har fundet ud af noget, som jeg mener kunne være rigtigt, men ikke helt nok til at kunne skrive en stil, så lidt hjælp ville være velkommen.\n\n\nKort fortalt mener jeg at det handler o... -
Kriminalitet som 19 årig...
ForumindlægHej,\nJeg er ved at lave en matematik opgave hvor jeg kan aflæse at mænd som er 19 år gamle er mest kriminelle....\n\nJeg skal svare på følgende spørgsmål...\n\nb) I hvilken alder er unge mænd mest kriminelle (19). Hvad sker der når de bliver ældre? Hvorfor?\n\nMIT BUD:\n19 årige mænd som jeg jo ... -
super god
Forumindlæghej der er vel ikke en der er super god til fransk og som gider at hjælpe mig??? jeg har noget jeg skal ha' oversat og har brug for hjælp... Ny skole: Hvis en familie flytter til et nyt land, skal børnene starte på en ny skole. Det kan være svært for børnene at følge med i starten, da sprog... -
HJÆLP!!!!!
Forumindlæghej der er vel ikke en der er super god til fransk og som gider at hjælpe mig??? jeg har noget jeg skal ha' oversat og har brug for hjælp... Ny skole: Hvis en familie flytter til et nyt land, skal børnene starte på en ny skole. Det kan være svært for børnene at følge med i starten, da sproget... -
Studier i udlandet, en vejledning!
ForumindlægHvis du går med en drøm eller ide om at læse i udlandet kan jeg måske hjælpe. Jeg har selv læst og boet mere end et år i Fillipinerne. Her var undervsingsafgifter og leveomkostninger meget billigere end i dk eller andre vestlige lande. Samtidigt er der mange muligheder på campus som der ikke er i... -
Hjælp!!
ForumindlægHej allesammenJeg går i 1.g på HTX. Vi har lige fået et nye oplæg til et teknologiprojekt med temaet "Forsyning". Den har jeg lidt svært ved at komme igang med. For det første da det måske ikke har min interesse og det andet fordi jeg har svært ved at finde et produkt som jeg kunne lav... -
metode i fysik. Niels Bohr.
ForumindlægHej alle.Jeg tænker lidt på, hvordan er det man generelt i nyere tid, arbejder i fysik.. Når jeg siger nyere tid tænker jeg mest på f.eks. Niels Bohr.For mig virker det som om, han ser et fænomen, og ud fra fænomenet laver han en teori som stemmer over ens med fænomenet. Men han kan ikke forklare... -
Hvornår er man for gammel?
ForumindlægHej alle. Vi kender alle sammen den der med at man aldrig er for gammel til noget som helst og bla, men må jeg få nogle begrundede (måske ud fra erfaring / bekendte) meninger om, hvornår man er for gammel til at læse til læge? Jeg har ikke haft det nemmeste liv, har det godt idag og på mange måde... -
AT - Filosofi og fysik - Fukushima
ForumindlægHej derude. Jeg skal skrive AT 2012 - Katastrofen - årsager og konsekvenser. Opgaveformuleringen lyder Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis, hvor den valgte katastrofe, dens årsager og/eller ... -
Filosofi - Fukushima
ForumindlægHej derude. Jeg skal skrive AT 2012 - Katastrofen - årsager og konsekvenser. Opgaveformuleringen lyder Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis, hvor den valgte katastrofe, dens årsager og/eller ... -
Dispentation til medicin-studiet
ForumindlægI slutningen af 2.g var jeg så uheldig at få konstateret kræft, og det har så fulgt mig igennem hele 3.g og resulteret i at mine karakterer selvfølgelig er dalet en hel del, da det er svært at både følge med i skolen, være i kemo-behandling samt forholde sig til det hele psykisk. Jeg har altid vi... -
Matematik A?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, og jeg er kommet lidt i tvivl mht. hvad jeg skal vælge. Valget står umiddelbart mellem enten matematik på A-niveau og naturgeografi på B-niveau. Jeg er ret god til matematik, hvis jeg selv skulle sige det he he :), men min generelle holdning til naturv... -
Er skolen kun for de klove ?
ForumindlægDavs alle jer flinke mennesker. Jeg sidder og tænker over om skolen kun er for de klove mennesker?Eller er folk født kloge ? Eller gør man en god indsats for at opnå et klogt menneske? Hvorfor er der nogen her et mål at blive uddannet til et eller andet og ikke kan opnå det for vedkommende ikke ... -
Idé Bio+?
ForumindlægGodeftermiddag allesammen.. Nu nærmer tiden sig jo og jeg føler stadig, jeg er på bar bund mht fag- og emnevalg til SRP. Af hovedfag har jeg valgt Biologi, så jeg mangler et fag, der kan kobles til samt et godt emne. Af andre fag, jeg foretrækker er: Dansk (A), Historie (A), Engelsk (B), Spansk (... -
fra dansk til tysk - dringend!
ForumindlægSidder og kæmper med at få oversat det her stykke, og kommer i tanke om at der måske var en venlig sjæl, der havde mod på at hjælpe lidt... På den måde er de, der før blev opfattet som onde, pludselig på ’de godes’ side, og bliver opfattet som helte, fordi de til sidst fanger morderen, før polit...
