Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 16861 til 16880 af 117955
-
Fotosyntese
ForumindlægNår man snakker om fotosyntese, snakker man så om biologi eller kemi? -
Lektiebyrde med tre a-niveau
ForumindlægJeg vil gerne høre lidt om folks erfaringer med tre a-niveaufag. Nu skal jeg snart vælge mine valgfag, og jeg kunne godt tænke mig at tage tre a-niveau: \nKemi, matematik og biologi.\n\nJeg har hørt, at der er en ugentlig aflevering mht. de naturvidenskabelige fag, hvis det er på højniveau. Kan n... -
Genetik
ForumindlægHej..er der nopgen der har lavet en projekt opg i bio om genetik..J har valgt at skrive om Kloning!Og er der nogen der har skrevet om det og ku hjælpe mig??j har valgt at fremlægge det med powerpoint.. er det godt nok eller sku j gøre det på en anden måde..Nogen der kan fortælle mig hvor j kan få... -
Koffeins påvirkning af nervesystemet
ForumindlægBeskriv hvilke dele af nervesystemet der påvirkes af koffein, samt i hvilken rækkefølge. Er der nogen der har et forslag? -
Fotosyntese
ForumindlægHvordan kan man forklare fotosyntese og respiratins proces på en kemisk måde -
Tubocurarin
ForumindlægOpgave 2 – Tubocurarin Forklar, hvorfor tubocurarin har muskelafslappende effekt. Forklar, hvorfor patienter skal ave kunstig lungeventilation under kirurgisk indgreb, hvor tubcurarin blev anvendt. Forklar, hvordan acetylcholinesterase-inhibitor kan... -
Logaritmer
ForumindlægNogen der kan forklare mig meget simpelt hvad logaritmer går ud på? er igang med at læse til eksamen til mat mundtlig b-niveau, men jeg forstår virkelig ikke bogens betegnelser! -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
fra c-niveau til a-niveau??
ForumindlægHej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt??? -
AT årsprøve fremlæggelse
ForumindlægNogen som kan fotælle mig om hvordan AT årsprøven fungerer. Er der derudover nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig, og hvilken rækkefølge man skal fremlægge i, således så jeg kan lave mit stikordspapir, samt hvor meget og hvad man skal have med i fremlæggelsen? Og hvorda... -
AT fremlæggelse!
ForumindlægHvad er vigtigt at have med, i sin fremlæggelse. Eller retter sagt hvordan fremlægger man selve rapporten? -
Respirationsformel?
ForumindlægHejsa nogen af jer der kender respirationsformlen til planter og dyr? Tusind tak på forhånd -
Fotosyntese og respiration
ForumindlægHej alle, sidder med alle mine eksamens spørgsmål i biologi, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad fotosyntese skal gøre godt for? Hvorfor vi har Respiration? Jeg kan intet fine i min biologi bog /: Håber nogen kan hjælpe... -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
Blodtype
ForumindlægHej. Er der en der vil hjælpe mig med en opgave i biologi, der lyder således: Et ægtepar hvor manden har blodtyp A rhesus positiv og kvinden har blodtype B rhesus negativ har lige født deres første barn. Hvilke blodtyper kan barnet få? -
cos
Forumindlæghej hvis jeg har mellem A og B 17 cm og vikel A er 38 grader skal jeg så bruge cosinus -
Karakter
ForumindlægHej Jeg har lige afsluttet engelsk b-niveau på stx. Årskarakter skriftlig: 02 Årskarak mundtlig: 02 Mundtlig eksamen: 02 Betyder det så at jeg kommer til at have 3 gange 02 for engelsk, eller går årskarakteren ud i stedet for eksamen? på forhånd tak :) ... -
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
AT 2.G
ForumindlægHej. Mangler et emne at arbejde med, hvis du vil komme med nogle forslag, så venligst skriv dem ned. Hovedemne: Rejser Fag: Historie og biologi. tak på forhånd. -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern...
