Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16861 til 16880 af 20009
-
SRO, hvilket emne?
ForumindlægHej derude. Jeg skal igang med at skrive SRO, og vi har fået en opgave formulering der gør mig noget usikker på valg af emne. Jeg har valgt at skrive i biologi og kemi, og vores opgaveformulering lyder: "Gør rede for et uorganisk og et organisk stofs atomare opbygning og beskriv nogle udvalg... -
Disposition og prioritering af eksamen
ForumindlægHejsa Jeg skal op til AT-eksamen her i næste uge, og jeg har derfor allerede hørt hvordan det er gået for mange af mine medstuderende. Det er min erfaring, at det er vidt forskelligt hvad både lærer og censor regner med man skal snakke om i den uddybende dialog. Nogle lægger vægt på selve emnet ... -
mundtlig matematik
ForumindlægJeg har en ven der var til mundtlig matematik sidste år (2.), og han endte med at få 4, hvilket jo er rimeligt. Det der undre mig er dog at han sagde at censor havde sagt til ham at han havde fået 7 for hans fremlæggelse af rapporten og 00 for begge af de andre spørgsmål, så rapporten må have gæl... -
Lorentz-diagrammer og stikprøver
ForumindlægHej. Jeg blev lige lidt i tvivl om jeg skal tage lorentz-diagrammer og stikprøver med til min eksamensopgave under Grupperede observationer? Jeg er ikke så god til det med stikprøver og lorentz-diagrammer. Og jeg føler virkelig at jeg bliver nødt til at overanstrænge mig til at forstå, selvom je... -
Historie eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til historie eksamen i overmorgen, jeg har 24 timers forberedelse, så trækker tekster i morgen, men jeg tænkte på, om der var nogle, der kunne forklare nærmere, hvad der menes med problemstillinger. Min lærer har skrevet følgende til os: 2. Jeg vil foreslå følgende fremgangsm... -
Kommunikation/IT A eksamen - hvordan?
ForumindlægHej, Jeg går på HTX og skal her på mit sidste år til eksamen i Kommunikation/IT, som vi har haft igennem alle 3 år. Desværre har informationer omkring den mundtlige eksamen mildt sagt været ringe. Vi har i forvejen skulle aflevere en såkaldt "prøvemappe", hvor vi beskriver nogle udvalg... -
Brydning / Reflektion mm.
Forumindlæghey, står og skal fremlægge en opgave der lyder på disse ting, fysik er ikke ligefrem mit yndlingsfag så tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig En mand er taget til stranden for at fiske en morgen. Mens han står i vand til knæene, begynder han at undre sig over de ting han iagttager. Han i... -
Vektorfunktion opgave (Afstand)
ForumindlægHej SP. Jeg er blevet bedt om at fremlægge at par opgaver i matematik, men der er dog en af dem jeg ikke helt kan forstå. (Vedhæftet billede) jeg får derudover at vide af r(t)=(2+6*t,5+3*t) (altså koordinatfunktionerne: x(t)=2+6*t, og y(t)=5+3*t) samt punktet P=<7,4> a) ?? b) Jeg har... -
Oversættelse
ForumindlægHar brug for hjælp til at oversætte hele denne tekst, har prøvet lidt for mig selv, men er meget usikker på om det er rigtigt :-) I Danmark er man uskyldig indtil det modsatte er bevist. Men før der overhovedet kan foregå en retssag er der først en der skal begå noget kriminelt, det ku... -
Problemer ved devaluering af den danske krone
ForumindlægSkal fremlægge i morgen i international økonomi på A-niveau og emnet er devaluering. Da jeg er ikke er den skarpeste til dette fag samt samfundsfag har jeg virkelig brug for jeres hjælp. Jeg skal snakke om problemerne ved devaluering, og jeg har fået udleveret et dokument over økonomiske politi... -
Info vedr. 'outline' til Studieportalens 'engelsklærere'
ForumindlægHvad er en ’outline’ egentlig? Jeg har lagt mærke til at begrebet 'outline' skaber en del forvirring, både blandt elever og dem der ønsker at hjælpe. Jeg har derfor undersøgt sagen, og svaret er selvfølgelig tvetydig. Når drejer sig om skriftlig engelsk, så står der følgen... -
redox-salte
ForumindlægHej Jeg har fået 25 eksamensspørgsmål og stort set alle er besvaret, men er gået i stå med nogle af dem. Min lærer har sat spørgsmålene sammen på en meget besværlige og uforstående måde. 1) Jeg har et spørgsmål, hvor jeg skal redegøre for hvad et salt er, forklar forskellen mellem CuCl ... -
Projekt opgave: Unge og deres fritd i sport.
ForumindlægJa, emnets navn er underligt, men det er nu en gang sådan det lyder. Vi har fået til opgave at lave et projekt, hvor hovedemne er ungdom. Jeg valgte Unge og deres fritid. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om. Jeg ved at det ville være en god ting at finde ud af følgende: Hva... -
syre-base titrering-- svær opgave.
Forumindlægyes.. den er ret svær denne her. Vi har en syre, HCl, som vi titrerer med NaOHNaOH = 0,1 M i koncentration. Ved ækvivalenspunktet for HCl har vi hældt 20 ml NaOH i, ved Halvækvi, har vi hældt 10 ml NaOH i.HCl der har vi brugt 20 ml i alt. Her kommer så opgaven..Beregn pH en dråbe før og en dråbe ... -
Luksusproblem måske - Men hvad hvis man ikke kan finde på forbedringer til ens synopsis?
Forumindlæg(Mit emne handler om hvorvidt man kan overføre Georg Simmels tanker om storbyen og dens effekt på mennesket over på Ernst Ludwig Kirchners billeder af gadelivet i Berlin. Fagkombi: samfundsfag/billedkunst) Jeg synes jeg har læst mig frem til, at det er positivt og nærmest forventet, at man har æn... -
Induktion & undersøgelse?
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg håber en af Jer kan hjælpe med (: I min AT-opgave har jeg draget alemene generelle slutninger ud fra empirisk data, altså brugt induktion. Jeg har ud fra bl.a. empirisk datamateriale draget nogle slutninger om, at stålproduktion var en forudsætning for storbritann... -
Idéer til et godt produkt?
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp! Jeg skal skrive projektopgave om Janteloven. Min problemformulering lyder: Jeg vil forklare hvad janteloven er, og hvordan den opstod. I en analyse vil jeg undersøge hvorfor danskerne har taget den så meget til sig. Derefter vil jeg diskutere om den er ved at ... -
HJÆÆÆÆLP :(((((
Forumindlæghej jeg er igang med at gøre mig klar til AT eksamen.. og har fagene dansk og samfundsfag.. i dansk har jeg brugt teksterne "Karens Jul" af Amalie Skram, og "Den Starkare" af August Strindberg. - jeg er kommet til metode i min AT-del: ville spørge om jeg godt kan sige at jeg... -
Eksamen thærfaglig hjælp hurtigt
ForumindlægHey hey alle. Ved godt det kan være lidt et lamt spørgsmål, men kan ikke rigtig komme igang. Har valgt følgende virksomhed:WalMart som er lidt ligesom bilka / Føtex bare 100 gange så stort, formålet er at bringe denne virksomhed ind på det danske marked. Skal ha følgende fag ind under min fremlæg... -
noter/monotoniforhold
ForumindlægHvordan vil i kunne huske noter til monotoniforhold der ser så ledes ud: ??(??)=??^3−?6???^2+8?? Differentiere og sæt lig med 0 ??^′ (??)=3??^2−12??+8=0 Sæt tallene i nulpunkt formlen (−??±√(??^2−4∗??∗?? ))/(2∗??) (−(−12)±&...
