Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16881 til 16900 af 72126
  • Eksamenskurser - Det hjælper!!!

    Forumindlæg
    Min søster bruger det på CBS. Jeg har fundet eksamensklar.nu, der udbyder eksamensforberedende kurser til os på gym og hhx Der er: Mat Erhvervsret Erhvervsøkonomi -Måske det hjælper dig til at bestå :)
  • Investering og finansiering

    Forumindlæg
    Hej forum. Jeg har valgt at skrive studieretningsprojekt i fagene virksomhedsøkonomi og matematik. I denne forbindelse har jeg valgt hovedområdet "Investering og finansiering". Indtil videre ser min emneafgrænsning således ud: - Beskrivelse af virksomheders investeringsmotiver og beslut...
  • Horizontal gene transfer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har siddet og læst om horizontal gene transfer og de tilhørende mekanismer (Konjugation, transformation og transduktion) og jeg kom til at tænke på hvilken af de 3 mekanismer bakterien foretrækker at bruge når den skal have overført et gen til en anden bakterie? Håber I kan hjælpe.
  • Hvordan er Jura-studiet??

    Forumindlæg
    Hej Jeg overvejer at studere jura efter sommerferien på Århus Uni. Jeg vil bare lige høre fra evt. andre jurastuderende om hvordan det er at læse jura? Om det er meget tungt/bliver kedeligt? Hvad har man fx om; altså det indholdsmæssige? (Ved godt det handler om love osv, men på hvilken måde -...
  • hjælp til exsamen!!!!

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal til exsamen på mandag, i biologi så tænkte jeg på om nogle af jer kan fortælle mig om man kan forberede sig.? Og at prøven er på computer eller på papir?? Tak på forhånden
  • Læse jura, selvom der ikke er en interesse

    Forumindlæg
    Hej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at...
  • Hjælp til mundtlig engelsk

    Forumindlæg
    Hej I juni måned skal jeg op i mundtlig engelsk, og jeg har trækket emnet " Taking Risks". Problemet er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal fortælle om til eksamen. Så jeg har virkelig brug for jeres hjælp og give mig ideer om, hvad jeg kan fortælle om. På forhånd tak.
  • pædagogikstuderende på uni- bøger?

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil høre om der er nogen der ved hvilke materiale, bøger man benytter på studiet, eller kan foreslå selv en god bog der lærer begreberne man bruger på det pædagogiske studie. Altså på akademisk niveau (uni)? Håber i kan hjælpe mig.
  • Mundtlig Fysik A-niveau eksamen

    Forumindlæg
    hey Jeg kunne virkelig godt tænke mig, at få vide om der er nogen der ude der har været oppe til Fys A mundtlig eksamen? Jeg vil bare hører hvordan der er mm. Skal snart op så det ville være til stor hjælpe hvis nogle fortalte hvad jeg har i vente. :D
  • FSA - mundtlig engelsk

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal op i mundtlig engelsk om 10 dage, og jeg vil gerne have 12, da jeg ved at jeg fortjener det og er i stand til at få det. Men jeg er meget i tvivl, hvad der giver 12 i mundtlig engelsk?? Hvad skal jeg lægge vægt på? Håber I vil hjælpe mig.. Er virkelig nervøs :( Anne
  • Matematik - Suppleringsspørgsmål vedr. institut. (Vigtigt!)

    Forumindlæg
    Hej. Har et stort dilemma. Har valget mellem at supplere b.la. matematik på to forskellige instituter. Enten Niels Brock eller KVUC. Er der nogen som har suppleret mat-A eller lign. på et af de to insitituter og kan fortælle om niveauet, hvor overkommeligt det er. Tak på forhånd!
  • Differentialkvotient og differentialregning.

    Forumindlæg
    Hejsa alle. Håber i kan hjælpe mig op til matematikeksamen. Jeg skal udlede differentialkvotienten for, hvor f(x) og g(x) er differentiable funktioner. Hvordan gør jeg det?
  • KU jura 2010

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Bare af ren nysgerrighed: Er der nogen af jer, der regner med at starte på KU jura til september? Hvor sikker er I på at komme ind i forhold til jeres gennemsnit indtil videre? Og hvad er jeres forventninger til studiet? Hilsen Sarah =)
  • Spildevandsrensning?

    Forumindlæg
    Hej derude - jeg har lige fået udleveret min 24 timers eksamen i Biologi B på HTX.. Det omhandler spildevandsrensning i en å. Jeg kunne godt tænke mig at folk ville hjælpe lidt, og evt. give nogle udtryk - og fingerpeg til opgaven. 1. Gennemgå de biologiske processer spildevandet gennemgår und...
  • Spørgsmålstrækning til FSA engelsk mundtlig.

    Forumindlæg
    Jeg er meget i tvivl om hvilke spørgsmål man kan risikere at trække, efter man selv har fortalt om sit selvvalgte emne. Hvad kunne et spørgsmål foreksempel være?
  • Hvordan foregår en dansk-eksamen?

    Forumindlæg
    Hej, dette spørgsmål har sikkert været her før, men nu kommer det lige igen: Hvordan foregår en eksamen i dansk? Jeg har trukket mit emne, valgt en novelle, er i gang med at skrive om den, men hvor meget skal jeg skrive? 10 min? 15 min? er der så spørgsmål bagefter? Ved at eksamen i det hele ta...
  • Musikvideo - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har trukket musikvideo i mundtlig dansk og skal nu finde en musikvideo på dansk, som jeg kan analysere. Jeg har indtil videre fundet de her 3; Nik og Jay - en dag tilbage Niarn - antihelt Niarn - Kommer aldrig igen Hvilken en synes i er bedst af de tre? Er der en der måske er "...
  • Biologi afgangsprøve

    Forumindlæg
    Imorgen skal jeg til eksamen i biologi, så ville lige spørge om nogle af jer ved hvad man blive testet i??? Er der noget specielt man skal huske, som 100% bliver nævt til eksamen???
  • Jura: klausul & bestemmelser

    Forumindlæg
    Hey! Ville lige høre om der ikke var en venlig sjæl, der kunne forklare mig hvad følgende udtryk dækker over? - Generalklausul - Processuel bestemmelse - Materiel bestemmelse - Sanktionel bestemmelse
  • Eksamen

    Forumindlæg
    HEj.. kan man godt få både ulæst og læst tekst til mundtlig eksamen? At man skal perspektivere til ek. klokken(læst tekst), kan det være en anvisning?