Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16881 til 16900 af 158493
-
Økonomi (polit)
ForumindlægKære alle, Jeg går med tanken om at skifte uddannelse til økonomi på ku. Jeg har mat A samf A engelsk A fra gymnasiet samt en naturvidenskabelig bachelor. Jeg er usikker på om jeg vil komme til at klare mig “dårligt” i matematik, hvis man ikke har høje karakterer i matematik fra gymnasiet. Min... -
vinkel
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe med hvordan jeg overhovedet skal lave dette? Enhedscirklen: a)En vinkel ligger imellem 0°og 90°. Hvilke værdier kan cosinus og sinus til denne vinkel da antage? b)En vinkel ligger imellem 0°og 180°. Hvilke værdier kan cosinus og sinus til denne vinke... -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Hjælp til GSK/HF enkeltfag, SU og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående GSK(Gymnasial Supplering) og HF Enkeltfag, som jeg håber nogle kan svare på. 1. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dumpet matematik B eller ej. Jeg fik 7 i skriftlig og 5 i mundtlig(gammel skala). Det giver 6 i gennemsnit og som jeg har forstået det og læst... -
Vedr Mundtlig eksame
ForumindlægHej,Jeg er ved at tage mig en htx-uddannelse. Jeg er nu kommet til eksamen 2.g, her skal jeg op i matematik B.Jeg er tilsyneladende ikke blevet informeret om hvordan sådan en eksame forgår - hvad må jeg have med, hvordan er spørgsmålene udformet osv. Hvis i har tidligere erfaringer må i gerne bid... -
1. . I 2014 købte danskerne varer og services på nettet for 80 milliarder kr. En prognose siger, at nethandlen vil vokse med 15% om året i de følgende år. a...
ForumindlægGg -
DATALOGI
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh -
Spørgsmål til Filosofi (Ba) og HF-enkeltfag med henblik på adgangskravene
ForumindlægJeg er muligvis i en værre kattepine pt. angående adgangskravene for Filosofi Bachelor. Det ligger sådan at jeg er færdig på HTX til sommer, og skal derefter bruge et år på at arbejde (og læse fag op), hvorefter jeg forventer at fortsætte på Århus Universitet med at læse filosofi. Og jeg har eft... -
SRP - Nanotek??
ForumindlægEr nu kommet til det tidspunkt, hvor jeg skal til at vælge et emne til mit studieretningsprojekt. Fag som Fysik og Matematik er nok de mest interessante jeg har at vælge imellem, og nok også de 2 jeg helst vil arbejde med. Har dog også fag som: Dansk, Info-tek og Kemi. Mit primære fokus l... -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
dumt eller??
ForumindlægHej.. er lige startet på hhx i svendborg. Jeg har valgt en studieretning som hedder, afsætning A virksomhedsøkonomi A, samt matematik B. Er dette en god linje? jeg er ikke specielt matematisk, men kan da godt finde ud af det hvis jeg lige lærer det.andre som kender linjen eller lignende? -
Karakterbonus for enkelt fag.
ForumindlægHej. Jeg har nu afsluttet Matematik på A-niveau på STX, og ønsker at søge ind på KU på en økonomilinje. Dette kræver at jeg har et snit i Matematik på 6, hvor jeg dog ligger lige på grænsen. Vil derfor spørge om det er muligt at gange mit matematik snit med 1,08? -
Kvote 2 DTU
ForumindlægHej! Jeg er i gang med mit sabbatår og har planer om at søge ind på DTU, specifikt på Teknisk Biomedicin. I gymnasiet havde jeg en periode, hvor jeg havde det rigtig svært mentalt på grund af udiagnosticerede funktionsnedsættelser, og især 3.g var meget hård for mig. Det har desværre betydet, a... -
Opgave 11. 1) Tegn den lineære regression. 2) Bestem a og b. 3) tegn residualplot. 3) Den 30. september var der indlagt 45 patienter. Passer modellen? Hvo...
ForumindlægIndlagte patienter med bekræftet COVID-19 - pr. dag i region hovedstad fra 16/9-21/9 dag Indlagte patienter hjælp til opgaven. 0 21 1 26 2 27 3 32 4 33 5 41 Opgave 11. 1) Tegn den lineære regression. 2) Bestem a og b. 3) tegn residualplot. 3) Den 30. september... -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak! -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Firkanter.
ForumindlægHej! Jeg står og skal løse dette spørgsmål, og jeg er simeplthen så lost En firkant har sidelængderne 3,4,5 og 6. Vinklen mellem siderne der er 3 og 4 er 27 grader. Trianguler firkanten og beregn dens vinkler og areal -
En funktion f har forskriften: f(x) = - 0,11 x2 + 8,3 x a) Tegn grafen for funktionen f og en vandret linje med y = 74,75. b) Beregn skæringspunkterne mellem...
ForumindlægHjæælp En funktion f har forskriften: f(x) = - 0,11 x2 + 8,3 x a) Tegn grafen for funktionen f og en vandret linje med y = 74,75. b) Beregn skæringspunkterne mellem f og den vandrette linje med y = 74,75. c) Angiv intervallet for x, hvor f(x) > 74,75. d) Find toppunktet for parablen, der er... -
a) hvor mange år tager det at fodoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 %; b) hvor mange år tager det at tredoble en kapit...
Forumindlægsøger hjælp til disse to opgaver: a) hvor mange år tager det at fodoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 %; b) hvor mange år tager det at tredoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 % -
Forslag til studieretningsprojekt
ForumindlægNu nærmer tiden til at mange skal igang med at skrive SRP. Man skal kombinere 2-3 fag fra sin studieretning. Jeg går på HTX. Min retning er: Mat A / Fys A. Synes det er rimlig svært, at finde noget man kan fordybe sig i, så vil spørge jer derude om i har nogle forslag til hvad man kan skr...
