Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16921 til 16940 af 158493
-
Hjemmesider!
Forumindlæghej er der nogen som kender en hjemmeside hvor jeg kan lave matematik til f.eks 8 klasse hvor jeg bliver udfordret? kender godt til matematikfessor og emat. -
Eksamens sæt
ForumindlægHej Er der tilfældig hvis nogle der har eksamenssættene liggende fra 2016 og 2017 Tak på forhånd :) -
Gini-koefficienten
ForumindlægHvordan beregner jeg gini-koefficienten med disse tal fra 2017? -
tilmelding til undervisning på Århus Universitet
ForumindlægBliver man ikke bare automatisk tilmeldt undervisning på 2.semester på AU? Jeg har fuldstændig glemt fristerne, da der har været lidt stress på og har derfor ikke fået mig selv tilmeldt. Ser ud som om på Stads, at jeg er blevet automatisk tilmeldt fagene på 2 semester. Kan det passe, at man bar... -
Marginaliserede unge
ForumindlægHejsa. Er der nogle der kan give mig en forklaring på ordet: Marginaliserede unge? -
Hjemmeside
ForumindlægDer står man skal angive hvornår man har besøgt hjemmesiddn. Er det selve den dag hvor jeg har besøgt hjemmeside jeg skal angive eller skal jeg angive hvornår hjemmesiden er lavet eller angivet? -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej mennesker! Lige nu går jeg i 9 klasse og allerede den 6 januar skal jeg vælge en studieretning. Jeg er rigtig god til humanistiske fag, det er nemt for mig at få 12-taller i dem, men til gengæld har jeg store problemer med matematik. Hver gang jeg ser nogle tal, som skal regnes ud, får j... -
Bøger til selvstudium
ForumindlægTrods min høje alder (62 år), vil jeg gerne lære noget mere matematik. Jeg har en ikke særligt flaterende realeksamen, og i matematik fik jeg problemer efter to ligninger med to ubekendte. Jeg søger gode bøger eller hjemmesider til selvstudium. Mvh Søren -
Studieretning
ForumindlægHej Lige nu går jeg i grundforløbet på STX, og når jeg har afsluttet vil jeg rigtig gerne læse medicin, men er stået lidt i klemme med, hvilken studieretning, jeg skal tage. Jeg står mellem Biologi A og kemi B studieretningen, og Matematik A og Kemi A studierenting, hvilken en vil passe bedst, ... -
Statskundskab
Forumindlæghvor god skal man være til matematik for at klare statskundskab i århus? -
Vis at ligningen y=a(x-r)(x-s) kan omskrives til formen y=ax^2 - bx + c og argumenter for at det modsatte ikke altid er muligt.
ForumindlægKan i hjælpe med hvorfor den ikke kan omvendes? :) -
HF eller STX?
ForumindlægJeg er gik i 1.g sidste år på HTX, men droppede ud i december og tog et halvt år på efterskole. Jeg fortryder at jeg droppede ud af gymnasiet, for fik aldrig det ud af efterskolen, som jeg gerne ville have. Jeg er så startet i 1.g igen på STX. Jeg har søgt samfundsfag-Engelsk, men er kommet i Ma... -
Ingeniør - Maskinteknik - Noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg har et lille spørgsmål som jeg håbede i kunne svare mig på. Er i gang med at læse Mat A op og jeg syntes det er svært. På mat b fik jeg karakteren 7/7. Det skal lige nævnes at jeg tog mat b på et turbokursus, og jeg syntes det gik lidt for hurtigt. Det varede en 6 uger. Mit spørgsmål... -
TI-89 til salg!
ForumindlægHej matematikere! Idet jeg har afsluttet matematik stx, bruger jeg ikke længere min TI-89. Den er så god som ny og fejler ingenting. Kom med et bud hvis du er interesseret! :) -
hjææælp mht. uddannelse til revisor
Forumindlægheej alle sammen :) ville lige høre om der er nogle som ved om en revisor uddannelse kræver matematik på a-niveau? Er på b-nivau, og ved ikke om jeg vil have det på a? Vil gerne være revisor, så hvis det er det som kræves, så bliver jeg vel nødt til det :) På forhånd tak :) -
KINESISKE RESTKLASSESÆTNING
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave, og er egentlig på bar bund. Jeg håber at der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe med følgende opgave 4.6 (a og b), som er vedhæftet. Det omhandler den kinisiske restklassesætning. På forhånd tak. -
Årskarakter
ForumindlægHej Alle sammen jeg er lige blevet færdig med 1.g på htx. Jeg kom så op i en mundtlig årsprøve som jeg har fået en dårlig karakater i. Tæller årsprøven med i gennemsnitet, for karakteren står nemlig inde på min elevplan? skal jeg tælle den med når jeg beregner gennemsnittet eller? :/ ... -
Compartmentmodel - Differentialligninger
ForumindlægJeg går i 3.G på HTX og skal om ikke så længe igang med at skrive min SRP opgave i fagene matematik og bioteknologi, hvor jeg har valgt emnet penicillin. Min plan er at tage udgangspunkt i en klinisk case med 2 forskellige patienter, som begge er inficeret med bakterien Staphylococcus Pneumoniae ... -
1.G Hard or Easy?
ForumindlægHej folkens ;-) Ville spørge lidt ang. om 1.G på HTX ;-) om, hvordan året bliver startet og, om der allerede på året bliver pres på? :-) tak på forhånd. -
Vis hvordan arealet af en punktmængde M = {(x,y)│a≤x≤b ∧0≤y≤f(x)} kan bestemmes ved hjælp af stamfunktioner, når f er en kontinuert og ikke negativ funktion.
ForumindlægVis hvordan arealet af en punktmængde M = {(x,y)¦a≤x≤b ∧0≤y≤f(x)} kan bestemmes ved hjælp af stamfunktioner, når f er en kontinuert og ikke negativ funktion. Please hjæææææææææælp!!!!! har virkelig problemer med det :(
