Dansk

Hjemmeside

21. oktober 2017 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: A-niveau
Der står man skal angive hvornår man har besøgt hjemmesiddn.

Er det selve den dag hvor jeg har besøgt hjemmeside jeg skal angive eller skal jeg angive hvornår hjemmesiden er lavet eller angivet?

Brugbart svar (0)

Svar #2
21. oktober 2017 af Justitia

Som der står: "Der står man skal angive hvornår man har besøgt hjemmesiden"


Svar #3
21. oktober 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Så fx har jeg besøgt hjemmeside i dag skal jeg bare skrive 21-10-2017

Svar #4
21. oktober 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Hvis man kun angiver websites link uden at give de andre informationer kan man blive taget for snyd?

Svar #5
21. oktober 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Vil i svare

Brugbart svar (0)

Svar #6
21. oktober 2017 af B4 (Slettet)

Jeg kender ikke reglerne på din uddannelsesinstitution, men rent logisk kan du ikke kalde en mangel for snyd med mindre, du bevidst forsøger at skjule datoen. Det ville måske være sjusk. Hvis du mangler datoen, kan du jo tjekke igen og se, om kilden er, som den skal være og så bruge dags dato. Ellers kan du være mere vag og fx. skrive maj 2017.

En kilde er der blot for at bekræfte din påstand og evt. angive, hvor ekstra information kan hentes, og dato kan bruges som reference, hvis siden skulle være ændret. På nogle sider, kan man se tidligere versioner, og der er online arkiver, hvor man kan gemme øjeblikkets version af en specifik side (URL) hvor som helst på Internettet.


Svar #7
21. oktober 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Så hvis man ikke angiver informationer bare blot sætter linket inde vil man ikke taget for snyd fordi man har jo givet linket som de kan læse. Et spørsgsmål mere skal bare angive datoen hvor jeg har besøgt siden. Fx har jeg besøgt siden idag skal jeg bare skrive 21-10-2017

Brugbart svar (0)

Svar #8
21. oktober 2017 af B4 (Slettet)

Da ikke alle definerer snyd ens vil jeg nok foreslå dig at spørge din lærer til råds, hvis du er usikker.

Det bedste er nok at angive, hvornår du først fik informationen fra hjemmesiden, men hvis du ikke ved det, så kan det vel undskyldes ved at give en senere dato, hvor kilden stadig er intakt. Hvis du skal skrive til folk af andre nationaliteter (ikke på dansk), kan du risikere, de har for vane at bytte om på dag og måned. Det er fx. standard i USA. Hvis du skriver 21-okt-2017 (tilpasset sproget) vil det stadig være læseligt, og så gør det ikke så meget, hvor måneden står.


Svar #9
21. oktober 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Hvis man ikke ved sidens titel og webstitel er på hjemmeside hvad skal man gør?

Svar #10
21. oktober 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Hvad skal man angive i en fodnote hvis man bruger en internet side

Skriv et svar til: Hjemmeside

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.