Søgning på: The happiest days of your life. Resultater: 16941 til 16960 af 22366
-
Elektromagnetisme
Forumindlæghar opstillet et forsøg hvor jeg påviser at der et magnetisk udsving i en strømførende ledning.. Men jeg ved intet om elektromagnetisme.. Giv mig nogle nøgle ord? Hvad bruges det til? osv. -
Refundering af penge for enkeltfag
ForumindlægHej Jeg har i året 08/09 taget nogle enkeltfag på et VUC hvor jeg til hvert fag betalte 300-600 kr og jeg har fået at vide at hvis man bestod fagene (hvilket jeg gjorde) ville man få pengene retur. Jeg har dog endnu ikke fået mine penge tilbage. Mit spørgsmål er så, er der nogen der ved hvad man ... -
Det lyriske jeg? Hjælp!
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder her med en raptekt - altså lyrik, og skal svarer på følgende spørgsmål: - Hvem er rappens lyriske jeg? - Hvem fortæller om konflikten? - Er det lyriske jeg og rapperen identiske? Det er L.O.C. - Frk. Escobar Det lyriske jeg - er det ikke ham, altså L.O.C.? ... -
antivirus program
Forumindlæghvilke antivirus programmer er gode? -
Engelsk disposition
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket emnet "Internet and consumerism" i engelsk, og jeg aner ikke rigtig, hvad jeg kan snakke om, ud fra det emne. Så jeg tænkte i måske kunne hjælpe mig :-) Jeg må ikke snakke om facebook og internettes historie. Jeg overvejer emnet "reklamer på i... -
aromatisk substitution
ForumindlægJeg skriver SSO i kemi- om bromering af toluen til dette skal jeg bruge noget om ortho-, meta- og paradirigerende grupper og aromatisk substitution. Jeg har fået udleveret materialer af min lærer, men synes det er lidt mangelfuldt, så er der nogen der har noget materiale eller kender et godt link... -
naoh beregning haster aflever
Forumindlæghej der står i min opgve jeg skal finde, cnaoh (mol/L) jeg har de tre titration 20.02 ml 19,58 ml 19,62 ml når jeg skal finde c af NaOH, skal jeg bruge m= n *M -
ATP og gæring
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til eksamen i bioteknologi A, og skal bl.a.: Gøre rede for ATP-dannelsen ved stofskifteprocesserne respiration og gæring Jeg tror umiddelbart, at jeg har fundet frem til et svar ang. respiration (enzymkomplekset ATP-syntase i mitochondriets membran?), men har lidt svært v... -
Inertimoment
ForumindlægHvad er et inertimoment? Jeg kan godt beregne det, men jeg kan forstå det fuldt ud. Er der nogen der kan hjælpe mig, eller give mig et simpelt eksempel? På forhånd tak! -
Fysik hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg har brug for en del teori til vands specifikke fordampningsvarme Nogen der kan komme med en del teori ? :-) som jeg bl.a kan skrive om. helst noget vigtigt. -
foundationer!
ForumindlægEr foundationer det samme som stipendiat? -
Hjælp! definition af et primtal
Forumindlæger gået i stå ved denne opgave, ved simpelthen ikke hvordan jeg skal finde definitionen af et primtal + eksempler? tak for hjælpen på forhånd -
Varmeudvidelse af hav
ForumindlægHej.. Laver opgave om havstigninger på grund af en øget drivhuseffekt.. Har lige et spørgsmål.. Hvorfor udvider havene sig når det får tilført varme? På forhånd tak.. -
Giver et kvadrat det størst mulige areal af en given omkreds
ForumindlægGoddag. Jeg sidder og knokler med en vigtig matematik aflevering, og der er et spørgsmål jeg er gået i stå omkring, så jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe.? Hvorfor giver et kvadrat det størst mulige areal af en given omkreds til en firkant? På forhånd tak! - Katrine -
Vektorer i Planen
ForumindlægHey derude :) .. Lidt hjælp til følgende opgave ville være dejligt.. En linje l i planen er bestemt ved parameterfremstillingen (xy)=(0,4)+t(4,6) Bestem afsanden fr punktet A(-1,6) til linjen l . Mange tak på forhånd :) -
Irakkrigen og Bush
ForumindlægHvor meget indflydelse havde Bush på pressen under Irakkrigen? og omvendt? -
Cirklens ligning!
ForumindlægJeg har denne ligning for en cirkel! (x-8)^2+(y-1)^2=3^2 Altså centrum i C(-8,1) og radius 9 ikke sandt? Men hvordan bestemmer jeg kordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem cirklen og førsteaksen? -
et par spørgsmål om tysk årsprøve:)
Forumindlægheej ... jeg skal til tysk årsprøve og tænkte på om der var nogen som kunne give mig nogle tips til hvad jeg især skal fokusere på mht. grammatik - hvad jeg slet ikke må have fejl i for at få en god karakter..:) tak -
synopsis
ForumindlægNogen der har et godt link til, hvordan man skriver en synopsis? På forhånd tak -
Termodynamik frihedsgrader
ForumindlægHej En der kan forklare hvordan man bestemmer antallet af frihedsgrader i et atom, f.eks. oxygen, helium og nitrogen. Jeg skal bruge det til at bestemme Cv-værdierne i idealgasligningen på forhånd tak
