Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16941 til 16960 af 158493
-
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
Økonomi på KU
ForumindlægHej alle .. Ville lige høre om der er nogen der er i gang med at læse økonomi på KU, eller på et andet universitet her i landet. Vil meget gerne høre lidt om studierne. Har læst mig frem til en del på nettet mht. fag osv... men vil gerne høre det fra en der er igang med studiet. Hvor meget fylder... -
Vektor 3d kordinater
ForumindlægBestem kordinatsættet til punktet Q, når PQ = 3AB Hvordan gør jeg det? har selv prøver med P+3*A+B P=(0,12,11) A=(4,5,6) B=(7,5,8) -
hjælpe mig...meget haster please
ForumindlægBevis at : (vektor a + vecktor b)x(vektor c + vektor d)=(vektor a x vektor c)+(vektor a + vektor d)+(vektor b x vektor c)+( vektor b x vektor d). Eller jeg kan også skrive den på en anden måd så i kan forstår hvad jeg mener , men det er om vector jeg kunne ikke skrive den på rigtiget måd fordi ... -
haster meget !!!
Forumindlæghej folkens :) Lige nu går jeg i 3.g, jeg har valgt matematik på A, men jeg har fortrudt det. Tror I godt jeg kan vælge et andet fag i stedet for matematik, og kan jeg så godt komme op i matematik eksamen sammen med 2.g'erne på b til sommer ?? -
Emne-opdeling på studieportalen
ForumindlægJeg kan se at der oprettet mange indlæg under matematik, så de interessante indlæg forsvinder helt i mængden. Kunne vi ikke have to emner: Elementær-matematik vs. universitets-matematik. Så bliver det mere overskueligt. Eller har I andre alternativer? -
Det glade vanvid: Pris på udstyr!
ForumindlægJeg har i dag modtaget brev fra mit kommende gymnasium om, at jeg er optaget.Jeg læste med stor interesse og glæde alle de papirer og foldere, der var vedlagt, indtil mine øjne faldt over en oplysning, som jeg synes, lyder helt fra forstanden:Da jeg skal have matematik på mindst b-niveau, er jeg ... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
Bioanalytiker udd
ForumindlægHej. Jeg starter snart på bioanalytikeruddannselsen. Jeg vill høre, om der er en bioanalytiker studerende eller en der er uddannet, som kan fortælle mig, hvor meget matematikken fylder på uddannelsen?? Jeg er ikke den bedste til matematik, så jeg er bange for ikke at være i stand til at klare stu... -
I 2005 blev der anmeldt 47295 arbejdsulykker. I perioden efter 2005 faldt antallet af anmeldte arbejdsulykker med 1,7% om året. a) Indfør passende variable,...
ForumindlægJeg er gået helt død i det her, nogle råd? -
Opgave 8.51 I firkant ABCD stÅr diagonalen BD vinkelret pÅ bÅde AB og DC . Diagonalen BD har lÄngden 48 , siden AB har lÄngden 36 , og siden BC har lÄngden ...
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opgave 8.51 -
Betragt funktionen sin(x) og lad P2 være dens Taylor-polynomium af grad 2 udviklet omkring punktet a = 0. Vis at P2(x) = x og at Isin(1/10)-(1/10)I < 1/600
ForumindlægHvordan kommer jeg frem til resultatet P2(x)=0+1*x+(0/2!)*x2, ved brug af denne formel f(x)=f(x0)+f´(x0)/1!*(x-xo)i denne opgave? -
Grundbogs anbefaling
ForumindlægNogle der kan anbefale en god grundbog til Matematik A for HF, som dækker hele pensummet? Den skal også have øvelsesopgaver med facit. -
Vektorfunktioner.
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opgave 525 i teknisk matematik. Facit listen er forkert. -
Gennemsnit? Bestående?
ForumindlægKære alle. Når jeg nu får afsluttet min STX her til sommer, skal jeg til at søge ind på de vidergående uddannelser. Der er blot et problem. Lad os antage, at jeg vælger HA. Jur. som min første prioritet, (på CBS). Jeg opfylder alle krav, da jeg har alle de angivne fag på A - niveau. Problemet er,... -
I et koordinatsystem er der givet et punkt A(5,8) og en linje l med parameterfremstillingen l: (x y) = (1 -5) + t (-4 -2). Med P betegnes et vilkårlig...
ForumindlægEn linje m har ligningen 6x-12y-17=0. Gør rede for, at l er parallel med m, og bestem dist(l,m) Hjææææælp -
Funktioner/forskrifter...??
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal regne med en lineær funktion, og jeg har lidt glemt hvordan man gør... Opgaven lyder "Kaj har en æbleplantage på Fyn. Igennem årene 2012-2016 har han fået følgende gennemsnitlige stykpris pr. æble: 0,45 (2012), 0,51 (2013), 0,55 (2014), 0,62 (2015), 0,66... -
Bevis for kombinationsformlen
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundtlig matematik, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal bevise kombinationsformlen, da min lærer ikke har forklaret det så godt. Er der nogen som måske kunne skrive trinnene op? -
Ingeniør uddannelsen..
ForumindlægHej:) Hvor lang tid tager det at læse videre fra HTX til Bygningsingeniør?? Og hvad er forskellen på Civil og diplom uddannelsen..? På forhånd tak??? -
Kryptering
ForumindlægHej Hvorfor er det at man bryde koden i et RSA-system, når det hedder sig at systemet er sikkert?
