Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16961 til 16980 af 48964
-
Adgang til videregående udd.
ForumindlægJeg vil gerne læse Designkultur og Økonomi, men jeg klarede mig ikke særlig godt i tysk. Mit gennemsnit er højt nok til at søge ind på kvote 1. Udover en adgangsgivende eksamen (i mit tilfælde STX) kræver studiet: Specifikke adgangskrav: dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B... -
Hjælp er håbløs bagud
ForumindlægHey jeg er en fyr som har valgt at læse tysk på fjernundervisning fra folkeskole niveau til Gymnasiel B niveau. Grunden til at jeg valgte det var at jeg ikke bestod Spansk til min studenter eksamen sidste år. Jeg er dog kommet så langt bagud på grund af en indlæggelse, at jeg er nået til den er... -
STX eksamensmuligheder
ForumindlægHej. Jeg får læseferie her d. 20 maj, og ville høre om det var muligt at regne ud hvlke fag jeg skal op til her til sommer. Jeg har: Biologi A Dansk A Historie A Kemi B Matematik A Oldtidskundskab C Religion C Dog har jeg været oppe i mundtlig Samfundsfag C i 1.G og skriftlig Engelsk B i ... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Studi, Har nu fundet ud af, at emnet i årets AT-eksamen er "Kampen for det gode live", og jeg sidder og tænker over, hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT-eksamen. Jeg har måske tænkt på at vælge "Borgerrettighedsforkæmperne i USA", da jeg synes det ville være et v... -
Sygeeksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om, om jeg har lagt det her spørgsmål under den korrekte kategori... Mit spørgsmål er; Under hvilken forhold kan man tage en sygeeksamen eller udsætte sin eksamen (hvis det er muligt)? Jeg skrev til min skole om min situation, og de sagde, at jeg kun måtte tage sygeeksamen, hvis ... -
Bør jeg klage?
ForumindlægTil min mundtlige eksamen fik jeg trukket emnet "Funktioner". Efter min gennemgang af min disposition, fik jeg en masse spørgsmål til emnerne "Differentialligninger" og "Differentialregning". Jeg havde svært ved at besvare spørgsmålene helt korrekt, fordi jeg ikke va... -
Matematik A - Pointfordeling?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg sidder i den fornemme situation, at jeg skal op til matematik skriftlig eksamen inden længe. Dog har jeg dog gået og tænkt over... Hvordan ser pointfordelingen egentlig ud til de respektive karakterer? Altså hvor mange point skal man minimum have for f.eks. 02,4 og 7? Derudo... -
Tysk eksamenskarakter
ForumindlægHejsa, Min tysklærer sagde tideligere på året, at såfremt vi skulle op til mundtlig tysk eksamen, vil den mundtlige karakter blive 'dublikeret' således at man også får en ekstra skriftlige karakter. Eks. elev uden eksamen: Skriftlige årskarakter: 10 Mundtlig årskarakter: 10 Eks. e... -
Ligevægte
ForumindlægHej, er der er sød sjæl, der vil hjælpe mig med opgave c)? , jeg har lavet a og b. Det ville være en total stor hjælp -
social&sundhedskolen
ForumindlægHej Alle ! jeg står nu med et meget stort problem :( Jeg mangler en ungdomsuddannelse, og ved ikke hvad det skal blive. Jeg har nemlig droppet ud af Gymnasiet og skulle rigtigt have startet i 2.g.( ikke den rette linje ) Her forleden dag blev jeg ringet op af en studievejleder , selv... -
Skifte gymnasie?
ForumindlægJeg skal begynde i 1.g på HTX efter ferien, men jeg har slet ikke lyst til det. Jeg føler mig helt ulykkelig ved tanken om at skulle gå på HTX. Grunden til, at jeg valgte det, var vist nok mest pres fra min familie til at vælge noget naturvidenskabeligt, og at jeg havde hørt, at STX mindede utrol... -
Atombomber over japan
ForumindlægHEj............ Jeg skal skriver om atombomber over japan i fysik og historie... hvor fysik er hovedfaget.... Hvordan tror I at problemformuleringen skal kom til at lyde?? -
Afvige fra Synopsis
ForumindlægJeg har skrevet en synopsis til en mundtlig eksamen (sprog) og vil blive bedømt både på den og på den mundtlige præsentation mht karakter. Nu har jeg formået at bevæge mig lidt væk fra den oprindelige synopsis i arbejdet med teksterne. Mit spørgsmål er: skal man holde fast i en lidt svag synopsis... -
Gymnasie hjælp
ForumindlægHej folks, jeg undrede mig lige over nogen spørgsmål angående gymnasiet. Jeg ville spørge, om man skal til 3 eksaminer gennem sin tid i gymnasiet eller er det 2 terminsprøver og 1 eksamen? Mange tak :) -
10 prøver
ForumindlægPå ug.dk står der: "Eksamen Den samlede eksamen på stx består af mindst 10 skriftlige og mundtlige prøver og et studieretningsprojekt." fra: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-stxny Men det er da ikke MINDST 10 prøver, det ER 10 prøver, ikke? -
opgavesæt
ForumindlægHvor på undervisningsministeriets side kan jeg finde stilehæftet i spanske fra 1997,2000 og 2001. Altså de tidligere eksamener. -
SRP - KLAGE HJÆLP
ForumindlægHej allesammen! Jeg har skrevet SRP om anabolske steroider i fagene Biologi A og idræt B. Jeg er utilfreds med min karakter, og overvejer derfor at klage. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, som vil læse min opgave og give et bud på en karakter/bedømmelse, så jeg har noget at forholde mig til.... -
Hvornår får man årskarakter?
ForumindlægOverskriften siger sig selv, hvornår får man årskarakter?? -
Læseferie?
ForumindlægEr der nogen der ved hvornår vi får læseferie til sommer? Og hvornår de skriftige og mundlige eksamener ligger? (altså for 3. års elever på gymnasier)Godt nytår! -
Hjælp til joules lov
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad joules lov går ud på. det eneste jeg har fattet er det med man kombinere P= U *I med U= R *I, men hvad mere??? og hvad kan man bruge det til
