Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 16981 til 17000 af 48880
-
Ordbog
ForumindlægHej hejEr der nogen der ved om der på nettet findes en side hvor man kan indsætte sin engelske tekst som så bliver oversat til dansk..? Jeg kan nemlig kun finde sider hvor der kan oversættes til alle mulige andre sprog end dansk.. (Grunden er at jeg i fysik skal fremlægge en side som jeg har fået... -
rang/had rang
ForumindlægJeg har en dansk sætning der lyder følgende: Klokken har ringet 10 minutter siden. Hvis jeg oversætter denne til dansk, kommer den så til at hedde: 1. The clock has rang 10 minutes ago. eller 2. The clock rang 10 minutes ago. Grunden til at jeg er forvirret... -
Fransk tiderne - til i morgen:S
ForumindlægHej allesammen, jeg håber nogen vil hjælpe. Det jeg føler mig mest usikker på lige nu er at jeg bytter om på hvornår man bruger de forskellige tider så håber i vil give et eksempel på tiderne på både dansk og fransk og hvad tiderne hedder på dansk? Passé simple: Passé Composé: Imparfait: futur s... -
Forberedelse til termins
ForumindlægHeej! Jeg går i 8. og skal snart til at have terminsprøver, det er første gang jeg skal have det og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har ca 2-3 uger til at forberede mig. Jeg er ret dårlig til matematik, får normalt 7,4,02 i karakter i det. I dansk har jeg både stærke og ... -
Interessant bog + emne
ForumindlægHej mennesker, Jeg har valgt fagene engelsk/dansk og har tænkt mig, at læse en bog (på engelsk) og derfor skal jeg finde et interessant emne. Nogen der har haft erfaring med evt. at læse en bog og analysere den (engelskdelen) og så inddrage dansk i form af analyse af filmen (virkemidler osv). ... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Nogle der vil hjælpe mig med det her
ForumindlægKilden er en erindring fra 1905, af Victor som er kommet fra vestindien til Danmark med sin søster for at blive udstillet i et bur i København for publikum. Kilden er dateret til 1976. Jeg ved den har tendes ift. ordvalget men kan ikke blive helt sikker på hvad formålet/hensigten med kilden er .... -
Eksistentialismen
ForumindlægHey er der nogle derude som har gode noter til Eksistentialismen... Kontakt mig venligst bytter gerne med andre noter -
Periode - 1860'erne
ForumindlægHej Lige et hurtigt spørgsmål, jeg gerne vil have bekræftet: Er det ikke rigtigt at 1860'erne (mere præcist hvis det er så 1861) ikke romantisme? På forhånd tak -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
Methaphors/symbols
ForumindlægHej, Har trukket den her tekst i min 24 timer eksamen (A Letter From Home). https://books.google.dk/books?id=2qfiF1m9hCIC&pg=PA49&lpg=PA49&dq=the+day+an+elephant+dies+is+the+day+you+see+all+kinds+of+knives&source=bl&ots=UCkMegg49A&sig=kNo9pG2FBS6Z9FKDvwIJOtOzB8k&hl=da... -
TYSK OVERSÆTTELSE
Forumindlægdet er en tysk oversættelse der er i en bog der hedder einfach so. det er på side 129, og opgaven hedder Die No Future generation. er der nogen der kan hjælpe mig... jeg skla bruge den imorgen formmiddag! -
Anbefaling af bøger
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale nogen bøger, der kan forbedre mit ordforråd og som er spændende. -
integration
Forumindlæghej.. - nogle der ved lidt om integrationen ? - jeg ville gerne vide hvad der forhindre integrationen ? altså, hvad står i vejen for integrationen/ hvad gøre at nogle indvandrer ikke bliver integreret ? jeg har søgt mange steder, men kan desværrer ikke finde noget der forhindre integ... -
Historie-opgave
ForumindlægHej alle sammen...\nJeg skal finde et emne til historie-opgave.\nSå jeg ville lige høre om I har nogle gode bud på hvad jeg skal skrive om. \nDet skal være noget fra før 1900-tallet, og der skal kunne findes meget materiale om det, og hvis I f.eks. har noget materiale selv må i godt sende det, el... -
Kronik
ForumindlægHej ville bare lige genopfriske min hukommelse i forhold til kronikgengren. Må man/ skal man skrive overskrifter til en kronik eller..? -
Studere i udlandet i 2.g?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg går lige nu i 1.g, men kunne godt tænke mig at tage 2.g i udlandet. Kan man det? Altså er det muligt at få det til at passe sådan, at når jeg vender tilbage så går jeg i 3.g? Eller skal man ''spilde'' et år? På forhånd tak! Peter Toft. -
hvordan København har ændret sig siden ikke så mange indvandre var der HASTER
Forumindlæghvordan København har ændret sig siden ikk så mange invandre var der? HASTER PLEAS -
hvordan siger man?
Forumindlæghej.hvordan ville i sige : for til gengæld bevidst at have inflydelse på kampresultaterne.siger man : wieder in vergeltung, bewusst, dass einfluss auf die kampfen zu hatte. -
Korrekt formulering eller ej?
ForumindlægHej! Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe med at kigge på hvorvidt denne formulering er korrekt? The text deals with themes as different as technological development and racially motivated lynchings ... (Teksten behandler så forskellige emner som teknologisk udvikling og racistiske lyn...
