Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16981 til 17000 af 27490
-
Hjælp til musikanalyse
ForumindlægHej er der nogen, der har en musikanalyse af The Temptations: My Girl? Eller måske lige hurtigt kan improvisere en? PÅ forhånd tak :). -
VØ eksamen
Forumindlæghar nogle spørgsmål jeg gerne vil have lidt hjælp med :) 1. Hvad er et budget? Hvorfor laver man et budget? Hvad bruger man et budget til? 2. Hvad er et regnskab? Hvorfor laver man et regnskab? Hvad bruger man et regnskab til? på forhånd tak :) -
HAAAAASTER FORFÆRDELIGT:-(
ForumindlægHEJ Ville du fortælle mig hvordan SF's fremgang har været? og hvorfor SF står så stærk i dag? pleeease, skal op til eksamen i morgen, og har ingen ide om hvorfor SF i dag står så stærk som de gør. Håber DU kan hjælpe mig .. -
HLN
ForumindlægJeg er stødt på endnu et problem: En pH indikators farveskift ligger som regel symmetrisk i et interval omkring syreformens pKs.værdi. Ofte skal der være ti gange mere ln- end Hln, førend vi kun ser base-formens farve. [ln-]/[Hln]=10 Tilsvarende gælder, at der skal være ti gange mere af Hln end a... -
ægte brøker - hjælp det haster
Forumindlæg9 glas skal fyldes med sodavand. der er plads til 3/8 liter i hvert glas. Hvor mange 1 liters sodavand er der brug for ? Kan I venligst også forklare mig? -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Katodestråling><Betastråling
ForumindlægHej alle Når man skal påvise betastrålings elektriske ladning, kan man da benytte et Thomsonsrør? Jeg tænker bare, ''katodestrålingen'' som Thomsons kaldte den fordi den udgik fra minuspolen bestod jo også af elektroner og var derfor det samme som betastråling? -
EKSAMENSSP. LIGEVÆGT
Forumindlæghvordan kan man med kendskab til den kemiske ligevægt optimere udbyttet i en kemisk proces? -
Hjælp please :)
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælp mig med at svar på de her spørgsmål :) Hvad er primærproducenter, primærkonsumenter og sekundærkonsumenter? Hvad er autotrofe organismer, herbivore og carnivore organismer? Hvad er en fødekæde, fødenet? Hvad er nedbrydere? Hvordan kan man definere... -
Parallelforskydning
ForumindlægJeg ved godt, hvordan man parallelforskyder en parabel op af y-aksen. Men hvad med x-aksen?? :) Og hvad kan man ellers sige til emnet "parellelforskydning" ? -
24 timers samf B - integration
ForumindlægJeg har trukket emnet: integration og tørklæder. Emnet er yderst relevant og der er også en del fornuftigt materiale. Vedlagte bilag omhandler bl.a. "tørklæder i domstolen", hvor der bliver diskuteret hvor vidt en tørklædebærende dommer kan være neutral osv. Det fører så til diskussion ... -
Haster! jævn og konstants acceleration?!
ForumindlægHej Skal op til eksamen om 2 dage, og kan ikke finde ud af, hvordan man matematisk kan beskrive en jævn retlinet bevægelse og en retlinet bevægelse med konstant acceleration? håber nogen kloge har lyst til at hjælpe.. på forhånd tak :) -
Antisemitisme
ForumindlægHej, mig og min makker står og mangler nogle videns- og fakta spørgsmål til vores projektuge. Vores overemne er den forandrede verden, og underemnet er antisemitisme. Vi mangler også ideer til et produkt til det. -
HASTER HJÆLP differentieriering af f(x)=x2!!??
Forumindlægdifferentieriering af f(x)=x2 ved hjælp af tretrinsreglen ?? -
EMNEER!!
ForumindlægHey...er der nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af hvad emnet i "Hist hvor vejen slår en bugt" er?? -ER tootaaaalt forvirret! -
karyotypekort
Forumindlægjeg skal lige forstå noget, kan bare udrfra en bloddråbe, et hår eller noget andet lave at karyotype kort.. og kan man via et andet hår finde ud af hvodan et andet organ er.. Forstår ikke helt mitosen, altså den deler celler op så de bliver genetisk ens, men hvordan for vi så arme og ben, det ... -
budskab af digt
Forumindlæghey allesammen :D Er der nogle som har læst digtet "min mors hånd" af pia tafdrup, og ved hvad budskabet er med digtet? Det kan jeg simpelthen ikke finde ud af. På forhånd TUSIND TAK xD peter09. -
Maple hvordan får jeg mine mellemregninger med?
ForumindlægJeg sidder og er ved at renskrive min aflevering og det skal jo gerne se lidt lækkert ud. jeg er lige begyndt på at bruge maple og her starter hovedpinen så. Jeg har en ligning f.eks. 3*x - 1 = 5 den er lige ud af landevejen, vi holder det lige simpelt. så kan jeg også følge med ;) 3*x -... -
HJÆLP MIG!!
Forumindlæghej skal op til eksamen i dansk imorgen. har en Avis artikel og skal blandt andet fortælle om de forskellige former for artikler. men det fuldtsændig umuligt at finde ud af hvilke former der er. især hvilken form min den er. sidder der ikke nogle spirende journalister der ude, som lige kan... -
log. regneregel 2
ForumindlægHej Jeg kan ikke forstå hvordan Logaritmeregneregel 2 udledes den ser sådan ud Log(a/b) = log(a) - log (b) jeg tror jeg mangler nogle potensregneregler. nogen som kan hjælpe mig? Har forstået den 1. regneregel.
