Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16981 til 17000 af 158923
-
Forslag til Studieretningsopgaven
ForumindlægHeej.. Nu er der jo ikke længe til at vi skal vælge fag og emne for vores Studieretningsopgave i 3.g.. Og jeg er fuldstændig tom for ideer. Mine studieretningsfag er Matematik A, Kemi A og fysik B.. Jeg må kun kombinere med enten dansk eller historie..Og jeg skal skrive i enten kemi eller matemat... -
Matematik bestem samtlige rødder i tredjegradspolynomiet g(x) = x^3-10x^2+33x-36=0
ForumindlægHar en opgave der lyder: bestem samtlige rødder i tredjegradspolynomiet g(x) = x^3-10x^2+33x-36=0 Jeg ved at man skal sætte =0 -
er der ikke please nogen der gider at hjælpe? jeg troede det her var danmarks største lektiehjælp, men det eneste jeg får svar på, er i matematik..:(
ForumindlægHej Jeg har tidligere oprettet et spørgsmpl der hedder: dansk essay - er det sådan man gør? i kategorien dansk, men der er ingen der har svaret. Jeg har virkelig brug for hjælp så please er der ikke nogen der kan hjælpe? mange hilsner mig -
2005 december Typeopgave 1 Matematik Niveau B Delprøven uden hjælpemidler Prøvens varighed: 1 time.
ForumindlægNogle der har den liggende: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Hhx/090513_typeopgave1_matB_hhx_2005.ashx jeg har lavet , men da jeg gerne vil have en god karrakter vil jeg lige gennemgå svarene :) -
Funktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, bestem forskriften for f
ForumindlægFunktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, a) bestem forskriften for f b) bestem f(11) c) løs ligningen f(x) 12 forstår det virkelig ikke, en eller anden plz hjælp mig -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G'erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
matematik statistikOpgave 2 – Ugrupperede I en klasse på 27 elever gives følgende karakterer: 7,4,02,4,02,00,10,7,00,02,4,12,7,02,02,00,7,10,02,00,4,02,7,4,1...
Forumindlægi en klasse på 27 elever gives følgende karakter 7,4,02,00,10,7,00,02,4,12,7,02,02,00,7,10,02,00,4,02,7,4,10,02,,12 find hyppigheder og frekvenser for de forskellige karakterer -
Opgave 3: To små cyklister... To cyklister A og B starter i afstanden 30 km fra hinanden og cykler hinanden i møde. Cyklist A kører med farten 15 km/h, og cy...
Forumindlægkan en sød sjæl hjælp? Hvor langt kører A, før de mødes? -
Eksamensopgaver samt facit
ForumindlægHvor kan jeg finde eksamenssæt i mat c og b (STX) med facitliste? Tak på forhånd. -
Valgfag
ForumindlægJeg går i 2g sproglig og skal vælge mine valgfag for 3g inden for de næste par dage. Jeg har samfundsfag på A-niveau og skal altså vælge to valgfag for 3g. Skal jo vælge et sprog som bliver engelsk og derudover har jeg tænkt mig at vælge matematik på b (altså sprogligt højniveau). Egentlig er jeg... -
Gymnasielærer i KEMI (og evt fysik og engelsk)
ForumindlægHejsa Jeg sidder og kigger på uddannelser... Jeg ved ikke ret meget om hvordan universitetet fungerer... Jeg ved lidt om at man skal have alle de der ECTS point, men hvor meget variation man kan få inden for det man læse, ved jeg nada om, og det er nok det jeg hovedsageligt gerne vil høre li... -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
Vektorer i den nemme ende.
ForumindlægHej En kammerat fra HTX spurgte mig til hjælps ang. noget vektor regning. Da jeg selv går på STX og af en eller anden grund først skal have om det i 3.g måske slutningen af 2.g. Kunne jeg ikke hjælpe ham (han går i 1.g på HTX). Da jeg selv elsker matematik, blev jeg lidt irriteret over at j... -
Forberedelse til folkeskolens afgangseksamen
ForumindlægHej til alle de kloge mennesker på Studieportalen! :D Er der nogle af jer derude der kan give nogle gode råd til hvordan man kan øve/forberede sig til 9. Klasses afgangseksamen? Jeg tænker, at jeg vil prøve at øve mig med nogle gamle digitale prøver. Hvis der er nogle af jer derude der kender e... -
Digital Design vs. Informationsvidenskab
ForumindlægHej alle Jeg står og er færdig med HTX til sommer og skal finde en videre uddannelse. Jeg står og vakler lidt mellem om jeg skal vælge Digital Design eller Informationsvidenskab, begge uddannelser er på Århus Universitet. Det der er mit problem er, at finde ud af helt præcis hvad forskel der er p... -
Et taxa firma Qtaxa tilbyder følgende priser: km taksten er 18 kr. og startgebyret er 45 kr. a) Opskriv ligningen f(x) = ax + b, hvor x er antal km og f(x) ...
Forumindlæga=18 b=45 hvordan finder jeg x når jeg kender a og b Et taxa firma Qtaxa tilbyder følgende priser: km taksten er 18 kr. og startgebyret er 45 kr. a) Opskriv ligningen f(x) = ax + b, hvor x er antal km og f(x) er prisen. De to konstanter a og b skiftes med tallene for km takst og startgebyr -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
Angående om vejen til læge
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvilken vej jeg skal tage for at blive læge. Skal jeg vælge nogle ekstra fag? Skal jeg vælge biologi som et ekstra fag?Jeg er rigtig god til matematik, skal jeg tage matematik på A niveau? -
En funktion f er bestemt ved f(x)=(x^(2)+3x)*ln(x), x>0 a) bestem f'(1)
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=(x2+3x)*ln(x), x>0 a) bestem f'(1)?
