Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16981 til 17000 af 23609
-
FLYVNINGENS AERODYNAMIK
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at finde nogen gode kilder til mit emne "FLYVNINGENS AERODYNAMIK". Det skal være ordentlige kilder, nye kilder og ikke på universitetsniveau. (Har selv fundet nogen, men de fleste er alt for gamle og på universitetsniveau, så det går ikke!)). K... -
Opgave 2 - Elektrisk båd
Forumindlæga) bestem størrelsen af opdriften på båden. b) bestem batteriets afgivne effekt i hver af de 5 trin. c) bestem størrelsen af batteriets indre modstand ud fra de målte data. d) undersøg de følgende tre påstande om sammenhængen mellem den elektriske effekt, der tilføres motoren, og bådenshastig... -
Atom/kernekrafts historie - Mangler gode kilder
ForumindlægHej, hvem end der læser dette! Jeg sidder og skriver min SRP (Dansk A og Fysik A). Mit emne er radioaktivitet, herunder masse defekt og bindingsenergi, samt fordele og ulemper ved atomkraft(værker). Jeg mangler nogle gode kilder til atom/kernekraftens historie som jeg kan bruge i min populærvi... -
Magnetisme disposition- HJÆLP!
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan man bygger en disposition op? Altså hvordan man skriver selve dispositionen, eller hvilke forskellige forsøg man skal have med i den, samt hvad man skal forklarer når man udfører forsøgene? Til fx magnetisme skal vi udfører ca. 6-8 forsøg, men vi har kun lavet 4 forsøg i ... -
Snit på minimum 6,0 - gælder det også GSK?
ForumindlægHej Jeg har en drøm om at søge ind på medicin på AU her til næste sommer- altså år 2020. Jeg er klar over, at der vil blive lavet nogle nye regler vedrørende optagelse, men jeg har lidt svært ved at finde rundt i det. Mit snit fra gymnasiet er på 10,3, så det er over grænsen. Men jeg står og... -
Modeller om Strålingsenergi m.m.
ForumindlægHar i nogen gode modeller man kan bruge til en fremlæggelse, der alle indgår: Fysik-kemi, Geografi og Biologi. Jeg tænkte om i kunne sende et link, eller et billede, med en model der ligger op til emnet. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D-vitamin Tr... -
Søg ind
ForumindlægHej Folkens Jeg har et spørgsmål vedrørende studievalg og generelt om optagelse.dk. For at kunne søge ind på min uddannelse manglede jeg Fysik B og dette færdiggjorde jeg så nu. Dog på grund af Corona er det sket nogle forandringer som har gjort at beviset for mit Fysik kursus først bliver givet... -
Surfing og Bernoullis princip
ForumindlægHej, Jeg skal vælge AT fag imorgen og jeg ville høre jeres mening om at benytte fysik som fag til at beskrive surfing? Jeg ved at man benytter Bernoullis princip til at beskrive flyvning, men kan man også benytte det til at forklare surfing? Og tror I at det er for svært i forhold til at jeg ku... -
Årsprøver 1.g
ForumindlægHejsa:) Er der nogen som ved, hvilke årsprøver man skal op i, hvis man går i 1.g anno 2020? Vi har fået at vide, at vi skal op til både matematik(mdt/skrift – har vi ikke fået at vide??) og fysik(mdt). Mine linjefag er bioteknologi A, matematik A og fysik B. Derudover kan vi trække samf... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
MÆGA SKÅD KARAKTÆR
ForumindlægJeg har fået fucking -3 i min SRP!!! Er der nogen der gider læse den igennem og komme med konstruktiv kritik? overvejer seriøst at klage mvh. Martin Johansson -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
chokoladekage
Forumindlægheyjeg ved at det ik har noget med lektier at gøre, men er der nogen derude der kender en total god chokoladekageopskrift??? Jeg har en pludselig løst til chokoladekage:)smid en opskrift eller en hjemmeside med opskrifte herind hvis I har mulighed for det! -
Velfærdsstaten i fremtiden, mangler statistik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en opgave om velfærdsstatens udstrækning i dk i fremtiden (2020). Jeg mangler nogle statistiker. Jeg kan ikke finde dem jeg søge i samfundsstatistik 2001.Ville være perfekt, hvis nogle kunne henvise til, hvor jeg kan finde statistikker over:* andel ældre i samfundet fr... -
Husholdningseddike
ForumindlægJeg har fået flg. opgave for til aflevering over mail onsdag:Inden titreringen fortyndes husholdningseddiken (5%) med en faktor 10. Med en pipette overføres 25,0 ml eddike til en 250 ml målekolbe. Herefter fyldes der op med demineraliseret vand til stregen på målekolbens hals. Sæt prop i og ryst.... -
Terminsprøve 16-20 febuar!
ForumindlægHej.. Jeg står og skal bruge nogle råd da jeg skal til terminsprøve om lidt over en uge.. Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Jeg skal op i: Dansk: Retstavning, skr. fremstilling og læsetest. Engelsk: Læse- og lyttetest, stil, sprog og sprogbrug. Matematik: Færdigheds- og problemregning.... -
Antabus - reaktionsskema
ForumindlægAntabus fremstilles her i to trin ved en addition af carbondisulfid til diethylamin efterfulgt af en oxidation med Fe3+:(CH3CH2)2NH + S=C=S + OH- -> (CH3CH2)2N-C(=S)-S- + H2O 2 (CH3CH2)2N-C(=S)-S- + 2Fe3+ -> (CH3CH2)2N-C(=S)-S-S-C(=S)-N(CH2CH3)2 + 2Fe2+I første omgang ser man på, at diethyl... -
molbrøk
ForumindlægHej!Er der én, som kan forklare mig, hvorfor et rent stof har molbrøken 1? -
eksponentiel funktion, ret linie på enkelt-log papir (bevis søges)
Forumindlægsidder med følgende spørgsmål.bevis for at en eksponentiel vækstfunktion er en ret linie i enkelt-logaritmisk papirpå forhånd tak -
raport
Forumindlægvil gerne have hjælp til en raport om livet og the big bang
