Studievalg og videregående studie

Snit på minimum 6,0 - gælder det også GSK?

23. september 2019 af frejaschultz

Hej

Jeg har en drøm om at søge ind på medicin på AU her til næste sommer- altså år 2020. 

Jeg er klar over, at der vil blive lavet nogle nye regler vedrørende optagelse, men jeg har lidt svært ved at finde rundt i det. 

Mit snit fra gymnasiet er på 10,3, så det er over grænsen. Men jeg står og skal til at læse både matematik, fysik og kemi op - skal jeg bestå disse med over 6,0 i snit også? Eller kan jeg godt søge ind på medicin selvom jeg fx. skulle ende med at få et 4-tal i enten fysik eller kemi. 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. september 2019 af DrNielsen

Nu er det efterhånden en del år siden jeg var gymnasieelev. Men dengang hed det sig, at når man læste fag op kunne man aldrig ændre sin karakter. Kun niveauet på det pågældende fag. Følgeligt kunne gennemsnittet altså ikke ændres når man læste fag op. Så dengang var det i princippet nok at få 2. Og så rykkede det endda ikke ved det oprindelige snit.

Jeg håber du kommer ind. Aarhus - og specielt på medicin - har et unikt studiemiljø!


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. september 2019 af Tqooa

Som noget nyt kan gennemsnittet vist godt bevæge sig nedad men ikke opad! :o


Skriv et svar til: Snit på minimum 6,0 - gælder det også GSK?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.