Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 17001 til 17020 af 33057
-
AT - Historie engelsk?
ForumindlægHej (: Jeg har overvejet og skrive i fagene Historie og Engelsk, jeg tænker lidt noget med nogle af de handelsrejser der har været sket eller måske skrive om Columbus opdagelsesrejser. Er der nogle som har nogle andre forslag eller tips til de to ting jeg har nævnt.. Tak. -
Normalfordeling!!
ForumindlægJeg har denne normalfordelingsopgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Opgaven er vedhæftet. Kan det passe, at middelværdien er 16,68? Og spredning 4? - Hvis ikke, hvordan beregner man så middelværdi og spredning ud fra de oplysninger? -
Biologi B eller fysik B?
ForumindlægSå er tiden kommet til snart at vælge et naturvidenskabeligt fag på b-niv. til 3.g jeg ved bare ikke, om det skal være biologi B eller fysik B. for at være helt ærlig har jeg ikke den STORE interesse i nogen af fagene, så jeg tager mere udgangspunkt i hvilket fag der evt. vil være mest nyttigt. h... -
Mundlig eksamen: funktioner og vækst?
ForumindlægJeg er ved at forberede mig på alle mine mundlige eksamensspørgsmål til om et par uger. Jeg har et spørgsmål der lyder: FUNKTIONER OG VÆKST Redegør for mindst to af de tre typer af vækstmodeller - læneær vækst, eksponentiel vækst og potentiel vækst. Det lyder meget ligetil. Mit problem e... -
Såørgsmål: vedrørende eksamen
ForumindlægHejsa...! har lige et spørgsmål vedrørendeeksamenKan man være sikker på, at komme op i det fag, som man har på b niveau i 3 g...??? -
asymptote,division
Forumindlæghf 2000-8-3opgave 7aen funktion f er givet vedf(x)= (4x^3+22x^2-5x+3)/(x^2+6x+9)Det oplyses, at grafen for f har to asymptoter.funktionen ene asymptote er lodret da (-3)^2+6*(-3)+9=0 funktionen anden asymptote er skrå, da tællers grad netop er en større end nævners grad. den findes ved division.... -
fysik A-niveau Skriftlig Eksamen
ForumindlægEr der nogen der ved hvor meget tekst der egentlig skal står i skriftlig eksamen i fysik? Fx. må man henviser til opgavesættet ved bare at "Opgave 1A - Løbehjul" og så bare lave en skitse med værdier på og så regne det man skal ellers skal alt tekst fra opgavesættet omformuleres og skr... -
36 år, penge i banken og ingen uddannelse?
ForumindlægHej Studieportal :) Lidt om mig først. Jeg er 36 år og har hidtil (seneste 10 års tid) har levet godt af et job som professionel pokerspiller, hvor jeg har tjent en betydelig del penge uden at være "rig" og haft "the time of my life" (læs: rejst verden rundt og arbejdet derfr... -
angående karakter
Forumindlæghey derude jeg har fået 4 skriftlig mat og 4 mundlig i årskarater, men har været op til skriftlig og regner med at få 00. nogle der med sikkerhed ved om jeg så er dumpet , eller om de tager gennemsnitte af alle tre karakter for så er jeg nemlig bestået. -
Sinus og cosinus
ForumindlægHey jeg sidder med en opgave hvor jeg skal finde Hg & VH jeg for opgivet at: H=70* h=7 cm & i=5 cm Mit spørgsmål er, hvordan finder jeg de to ubekendte? Håber i kan hjælpe Sarah Simone -
isoler
ForumindlægHej jeg har ret svært ved at isolere i en ligning... nogen der fx kan hjælpe mig med at isolere g i nedstående: -
spørgsmål
Forumindlægi en firkant ABCD er <A=110 grader, <D=115 grader |AD|=5,0 |AB|=4,2 og |CD|=7,8 beregn |BC| jeg gør følgende: ABD BD2=52+4,22-2*5*4,2*cos110=57 √57=7,55 BD=7,55 sin-1(sin110/7,55*5)=38,485 grader 115-38,485=76,515 grader tilsidst siger jeg 7,82+7,552-2*7,8*7,55*cos76,515 = 90,377 &ra... -
rektangel
Forumindlæghej er der nogle herinde der kan hjælpe mig med denne opgave I en ligebenet trekant med højden 16 og grundlinjen 12 indskrives et rektangel med siderne x og y.ud fra denne tegning jeg har er, "x halvdeling af 12 og y er halvdeling"1)Angiv grænserne for x2)Vis, vha. ensvinklede trekanter... -
Integralregning (omdrejningslegemer)
ForumindlægJeg er totalt på bar bund i denne eksamensopgave... hjælp søges... !!!!! -
afrunding
ForumindlægHar lige brug for hjælp, det er garanteret let.. men lige nu hvor jeg sidder med det, blev jeg faktisk itvivl Afstanden frs København til London er 956 km. Jeg skal afrunde til nærmeste hele ti ere, nærmeste hele hundrede og nærmeste hele tusinder.. det er vel 1000. (nærme... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ? -
Skriftlig kemi eksamenssæt 2005,04,03...
ForumindlægHej.. er der nogle der har løsningerne/svar til kemi eksamenssæt fra 2005? 04,03,02 osv? jeg er nemlig i gang med at løse opgaver og vil gerne tjekke mit resultat.Hvis ja, kan I så ikke sende? -
Brug af enheder i ligninger
ForumindlægVil man nogensinde benytte sig af enheder i ligninger f.eks. Km/t? Hvis nej, hvordan skal man så angive enhederne i ens opgave? -
Hvilke linjer skal man tage for at blive tandlæge???
ForumindlægHvilke krav er der til linjerne, hvis man gerne vil være tandlæge? Jeg har søgt næsten overalt, men jeg synes ikke jeg kan finde noget. Er der nogen der kan hjælpe? -
Studievejledning: Eng B
ForumindlægVi fik at vide, at Engelsk B kører over tre år? Kan det passe? Vi har ellers fået at vide, at B-niveau kun rækker over to år.Er det også sådan for andre fag?
