Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 17001 til 17020 af 33566
-
matC opgave!!
Forumindlægi el-afgift betales hvert kvartal en fast afgift på 140 kr plus et beløb på 0,70 kr pr kWh 1) lad x betegne forbruget i kWh og y den samlede pris. opstil en ligning, der angiver y udtrykt ved x. 2) en familie fik en el-regning på 660,10 kr. hvor mange kWh havde man brugt? -
anvendelse af andengradsligning??
ForumindlægDet ville virkelig være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe. Er kørt helt fast med denne opgave: Foran et haveskur skal der anlægges et bed met et areal på 40 kvm. Til bedet står der 18 m hegn til rådighed, som skal indhegne bedet. Hvilke mål skal bedet have? (bemærk : bedet ligger altså op imod s... -
hældningskoefficient
ForumindlægHjælp mig jeg er lost... En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-3x+4 Bestem en hældningskoefficient for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)) -
Algebra hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser lidt algebra og er stødt på flg begreber jeg ikke helt forstår. Har prøvet mig frem men kunne ikke finde ngt. Følgende begreber: Centralisator Normalisatoralgebra hjælp Stabilisator Kernen Håber der er nogen der kan komme med en forklaring og eventuelt et eksempel Tak ... -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
diskriminantformlen.....????
ForumindlægHej.. jeg har glemt hvad og hvordan diskriminantformlen ser ud og hvordan den bruges... nogle der kan hjælpe der?? -
hvad er enkeltobservationer?
Forumindlæghvad er enkeltobservationer? -
Rank
ForumindlægHvad betyder ordet "Rank"?! - Det står i min bog om Lineær Algebra.. -
infinitesimalregning (integral regning)
ForumindlægBrug newtons metode til at vise, at arealet under kurven y=2X^(3/5) er A=(5/4)X^(8/5) -
Terminsprøver
ForumindlægHej allesammen Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle katogorisere denne tråd under, men nu har jeg altså bare valgt det. Jeg går i 1.g og om 2 uger er der sidste skoledag. Hvad sker der egentlig i læseferien? Jeg ved at den første uge, skal jeg skrive min DHO, også skal jeg mindst op til én eks... -
opgave
Forumindlæghej -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du... -
SRP hjælp!!
ForumindlægHej mine studie-kammerater og andre kloge professore... Jeg har lige et mikro-problem...! I min opgave kan jeg ikke placere perspektiveringen som et selvstændigt kapitel! Gør det noget? Dvs. perspektiveringen er et punkt i et kapitel, hvorefter der er et afsluttende kapitel om metoder... Kan ... -
danske værdier
ForumindlægHej. Jeg skal fortælle om de danske værdier i perioden Romantikken og idag? Altså sammenligne/forskellen på de 2 forskellige tidspunkter. Tak på forhånd. -
SRP-hjælp tilbydes. I samf og/eller historie
ForumindlægTidlig juleferie her :) Så har lidt overskydende tid til at vejlede / guide en enkelt eller et par stykker i SRP-sammenhæng. Særligt hvis I nu har et emne, der fanger lidt :)Hvis I har samfundsfag og/eller historie i spil - og gerne vil guides lidt af en relativt erfaren... Så smid en beske... -
Logistisk fremskriving
ForumindlægHejsa :) Hvordan adskiller den logistiske fremskriving sig fra eksponentiel fremskrivning? Håber meget nogle kan hjælpe mig med problemet! Hilsen Mads :) -
Fra sekunder til timer
ForumindlægJeg skal lave 7,4 sekunder om til timer. Hvordan gør jeg det? -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Vægt af karakterer på STX
ForumindlægHvis man tager f.eks. Mat A som selv-studium er det så både mundtlig og skriftlig eksamen der er garanteret? Og når der ikke er årskaraktere, kan det så umuligt komme til at tælle mere end 2, mod 4 hvis man tager det som regulært fag? -
monotoniforhold og differentialregning
Forumindlægokay jeg sidder fast i denne her opgave: Funktionen f er givet ved f(x)= x^3 + kx - 2x + 5 hvor k er et reelt tal. Det oplyses, at f har lokalt minimum i x = 1. Bestem tallet k. Mit problem er at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal angribe problemet, jeg ved ikke hvordan jeg udfra det lokale...
