Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 17021 til 17040 af 35409
-
God notatteknik
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for lidt hjælp til hvordan jeg bedst muligt kan have styrer på mine notater og om i kender nogle gode notatteknik?? Jeg tager notater men problemet er, at de lægger spredt over det hele på mit værelse, jeg har også mapper hvor jeg nogle gange lægger i de forskellige ... -
Grammatikopslagsbog, hvad er det?
ForumindlægHej :-) Jeg skal til engelsk terminsprøve(skriftlig) i morgen, der står på papiret, at vi må bruge grammatikopslagsbog efter lyttedelen, men hvad er en grammatikopslagsbog? Kan man printe sådan en? Hvordan ved man om man må bruge den, hvis man... -
Forståelse af spørgsmål
ForumindlægHvordan skal dette spørgsmål forstås helt præcis? a) Udtræk fra Danmarks Statistikbank befolkningsfremskrivning 2013 til 2050 hvor det samlede folketal fordeles på henholdsvis o Oprindelsesland: vestlige, ikke-vestlige, Danmark o Køn: kvinder, mænd Skal der laves to tabeller med oprindel... -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Krigstid - hvad skal jeg snakke om?
ForumindlægHej, Jeg har trukket "krigstid" som overemne i dansk, men jeg aner ikke, hvad jeg kan snakke om. Jeg frygter, at jeg vil gå for meget over i historie, hvorfor jeg godt kunne bruge nogle idéer. Det ville være alletiders! :) -
Kortfilm om danskhed?
ForumindlægHar du en idé til en kortfilm om danskhed? Jeg har trukket kortfilm-danskhed til 9. klasses afgangsprøve i dansk. Keep in mind, det skal være en kortfilm og ikke en dokumentar (rigtig mange, inklusiv biblioteket faktisk, har givet mig forslag til dokumentar-film). Vi har set én i klassen, som han... -
Beregning af molarmasse for alle faste stoffer som indgår i de 3.eksempler
ForumindlægOpgaven er som titlen siger: Beregn molarmassen for alle stoffer der indgår i de tre reaktioner. 1. reaktion: 2NaHCO3-----------Na2O2(g) + H2O 2. reaktion : NaHCO3-------------NaOH (s) + CO2 (g) (er allerede afstemt) 3. reaktion : NaHCO3-----------Na2CO3 (s) + CO2 (g) + H20 Til re... -
Bestem N'(4)
ForumindlægHej jeg er igang med at læse op til min matematik B skriftlig eksamenen på tirsdag. Men jeg har svært ved opg. 6 uden hjælpemidler i følgende opgavesæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140523%201stx141-MAT-B-22052014.ashx Skal jeg indtegne en tangent, o... -
Analyse og personkarakteristik af Hans og Grete
ForumindlægJeg skal op til en mundtlig dansk prøve her på onsdag og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp! Jeg har trukket, eventyr, og arbejder med eventyret Hans og Grete. Jeg er egentlig bare blevet i tvivl om hvordan jeg kan analysere Hans og Grete. Kan jeg kan godt analysere ud for aktantmodellen?... -
Tysk som A fag?
ForumindlægHej jeg har afsluttet tysk i år. Jeg endte med et flot 7-tal til eksamenen i sidste uge. Mine årskarakter ligger også på 7, 7. Mit tysk er ikke særligt stærk, men jeg er bare bange for at mit snit ikke er højt nok, så jeg overvejer at hæve faget. Jeg har især svært ved det sprogelige, og udtale... -
Eksaminer ?
ForumindlægHej Jeg kunne godt vide fra nogen HTX elever her på denne side (eller andre med en ekspertise i dette emne) om man skal op til nogen årsprøver eller eksaminer i en linje som MK- matematik og kemi på A-niveau. * Glem kategorien, da jeg ikke kunne den rette. * -
hvad går udd. ud på?
Forumindlæghttp://ucsj.dk/uddannelser/administrationsbachelor/uddannelsen/ http://www.ug.dk/forside/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/samfundsfagligeakademiuddannelser/administrationsoekonom.aspx#fold5 nogle som konkret kan fortælle mig hvad denne udd går ud på? hvilke betegnelser kan man få? for ... -
plzzzz hjælp til mat. a meget vigtig
Forumindlægjeg skal op til mat. a mundtlig på tirsdag jeg skal gøre rede for at den eksponentielle funktion f(X)= b* a^x er en løsning til differentialligningen y`= k * y. intilvidere har jeg først differenteret f(x)= b* a^x og indsættede det på y` plads og det blev b* ln(a)*a^x=k*b*a^x er det rigtig? h... -
HJÆLP - Engelsk grammatik
ForumindlægHej alle Jeg har 2 engelsk grammatik opgave som jeg har vedhæftede. i dokumentet stå der 1. opgave og 2 opgave som er forskelligt. (Jeg har også selve opgaven det som jeg har lavet (svaret) er lidt nederst) Jeg vil meget gerne have hjælp til, at der er nogen der kan rette den. Vil være dybt takn... -
Kinetisk vindenergi
ForumindlægHejsa Jeg sad og undrede mig over, hvodan man fandt den kinetiske energi fra vinden. Ellere rettere sagt, hvordan skal man finde massen af vinden? Jeg ved, at vindens massefylde er cirka 1.2 kg/m^3. Men hvordan finder jeg ud af, hvor meget vind der er (hvor stort rumfanget er)? -
Skriftlige standpunktskarakterer
ForumindlægHvis man nu (rent hypotetisk selvfølgelig) kun har afleveret én aflevering ud af 4 i et givent fag med elevtid, og man får 7 i denne, er læren så ikke nødt til at give 7 i standpunkt, da det er eneste bedømmelsesgrundlag? Eller må han/hun så give mindre pga. manglende afleveringer på trods af, at... -
Tysk hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad det personlige stedord er ved denne sætning?: Bald hatte sie____vergessen. -
Kildekritik
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive SRP, og skal udføre en kildekritisk undersøgelse i analysedelen. Jeg er dog virkelig ræd, idet jeg ikke kan huske hvordan man lavede en meget grundig kildekritisk undersøgelse? Men jeg ved dog, at der nærmest er en opskrift man kan følge slavisk. Er der d... -
hvad sker der? SRP ikke afleveret/dumpet
ForumindlægHej alle. Jeg har nu søgt det meste af nettet rundt og læst samtlige tråde igennem herinde for at finde svar. Dog synes jeg ikke at kunne finde frem til ét præcist svar, da det virker som om at alle har "hørt" noget forskelligt. Derudover er de fleste tråde, jeg kunne finde, fra 2008 el... -
matematik b
Forumindlægligningen x^2 - 8*x + 15 = 0 hvordan bestemer man diskriminaten og løser ligningen????
