Tysk

Tysk som A fag?

17. juni 2014 af Superstjernen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej jeg har afsluttet tysk i år.

Jeg endte med et flot 7-tal til eksamenen i sidste uge. Mine årskarakter ligger også på 7, 7.

Mit tysk er ikke særligt stærk, men jeg er bare bange for at mit snit ikke er højt nok, så jeg overvejer at hæve faget. Jeg har især svært ved det sprogelige, og udtale.

Hvordan er det at have tysk på A?

Hvordan adskiller det sig fra B?

Hvilken erfaringer/tips har du?

Anbefaler du det?

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2014 af Cille1296 (Slettet)

Hej! 

Jeg har tysk på A (fortsætter).
Jeg synes det er helt fint og det er til at følge med. I 1.g er niveuet ikke så højt, men der begyndes at forvente mere og mere. Jeg har ikke haft tysk B, men jeg er sikker på du kan klare tysk på A udfra det du fortæller (dog skal du selv ville det), for som sagt starter det stille og roligt op, og niveauet ændres jo længere hen i forløbet man kommer. Du kan jo evt google nogle tidligere eksamens sæt fra tysk på A og så kigge dem igennem, de afleveringer vi får på mit gymnasie er primært hentet fra sådanne sæt. :-)
Og bare fordi fagene er indelt på niveauer A, B og C, er det ikke ens betydende med det er meget sværre fordi det hedder A og ikke C. På A niveau har du det i tre år, hvor B to år, og C et år, og derfor kan man fordybe sig på flere områder på et A fag, og det forventes derfor til studentereksamen at du kan mere. :-) 

Svar #2
17. juni 2014 af Superstjernen (Slettet)

Hvad med afleveringer? Er der mange af dem?

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. juni 2014 af Cille1296 (Slettet)

Det vil der altid være i A fag :) Men der er flere afleveringer i 2.g end 1.g .

Skriv et svar til: Tysk som A fag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.