Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17021 til 17040 af 23609
-
indholdet af sukker i en cola
ForumindlægHvodan er det egentlig muligt eksperimentelt at bestemme indholdet af sukker i en cola. Hvordan skal man forklar det, håber en kan hjælpe lidt. Tak -
Angive den lineær funktion!
ForumindlægI en årrække talte man en type frøer i et vådområde: År 1 2 3 4 5 6 Antal 250 214 176 141 101 63 Angiv en lineær funktion, der tilnærmelsesvis beskriver antallet af frøer som funktion af tiden (Nogle der ... -
Antallet af fodnoter og kilder
ForumindlægJeg tror jeg har fået skrevet lidt for mange fodnoter, 82 alt i alt! Tænkte på om nogen ved, om det trækker ned, og om andre har skrevet så mange? Derudover har jeg næsten to sider litteraturliste, mange forskellige kilder... er det okay? skriver i samf. og hist., og mit emne er meget nyt, så de... -
Stress -> Biologi og Samfundsfag
ForumindlægHej Jeg har tænkt på at skrive om stress i et fremtidigt perspektiv. Herunder havde jeg forstillet mig at vælge biologi og Samfundsfag. Er dog kommet i tvivl om emnet er godt og den samfundsfaglige del vil være fyldestgørende nok. Hvis i har en kommentar til emnet, fagene i forbindelse med emnet ... -
Årsager til allergi?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har nogle problemer med at finde ud af HVORFOR man får allergi. Indtil videre har jeg fundet nogle kilder, der siger at allergi er en "rigmandssygdom" da det forekommer meget sjældent i fattige lande, og at det er en sygdom der er mest udbredt i byer, hvor man ikke... -
Typeenheder pr side 1300, m eller u mellemrum???
ForumindlægTypeenheder pr side 1300 har vi fået vide, men er det så med med eller uden mellemrum??? -
uforståendende karakter
ForumindlægFik 4 for denne opgave + fremlæggelsen, udelukkende lå kritikken på opgaven. Nogen der har lyst til at rette den? - Helst en lærer. -
Initialer i indholdsfortegnelse
ForumindlægHey Jeg er lige pt. igang med at skrive på eksamensrapporten til Teknik A. som min makker og jeg skal aflevere 16. Maj. Vores lærer kræver at initialerne for den i gruppen der har lavet det pågældende afsnit, er skrevet med i indholdsfortegnelsen. Kan det lade sig gøre at få dette sat på efter ... -
Flere fonte i latex
ForumindlægHej. Er det ikke muligt at benytte flere forskellige fonttyper i samme dokument. Eksempelvis vil jeg gerne bruge mathpazo på forsiden og den almindelige skrifttype gennem resten af dokumentet. Men loader jeg pakken: \usepackage[sc]{mathpazo} så laver den skrifttypen om i hele dokumentet. Hvad gør... -
Gendoping og doping test
ForumindlægHvad er forskellen på at dope sig med EPO ved brug af kanyle og så at dope sig ved gendoping dvs. at ved hjælp af en vektor at overføre et gen ind i menneskeceller, så de producere mere EPO end normalt. princinppet og formålet er jo det samme, at få mere EPO i blodet, hvilket gør at mængden af r... -
genplejsning eksam imorgen haster
Forumindlæghej havde mega besværlige med at forstå genplejsning, altså tager man noget dna fra en celle, og putter den til en anden celle. er det sådan jeg har forstået. og er det rigtig at dna klipper dna ved hjælp af enzymer? tak -
24 timers fyisk C eksamen - Absorption og emission!
ForumindlægHej folkens.. (håber ikke i bliver skræmte af alle de spørgsmål - håber i kan svare på nogle af dem) Jeg har været oppe at trække emnet: atomer og lys, hvor jeg skal præsentere emnet emision og abbsorption. Samt snakke om: atometsopbygning, energiniveauer, stationære tilstande og emmisions- og a... -
Hjælp til stl, gerne HURTIGT!!!
ForumindlægHey Skal skrive stil om Sophie Calles "Take Care of Your Self"... 2 ting: 1: Er der nogen der ved noget om Sophie Calle UDOVER at hun er fransk forfatter og fotograf? 2: Er der nogen der ved hvornår bogen blev skrevet? Jeg ved, at hun fik en email fra sin kæreste, hvor i han slår op, me... -
Henfald.
ForumindlægHej, hvordan opskriver jeg alle 4 reaktionsskemaer for henfald af uran-238 til 230Th? -
Hjælppp
ForumindlægVil mindre skat give flere i arbejde ? Please argumenter for det også -
Globalisering - og dens betydning for Danmark
ForumindlægHejj alle sammen :) håber at i kan hjælpe mig med det her spørgsmål: Foretag en analyse af hvilke konsekvenser globaliseringen har for følgende sektorer i det økonomiske kredsløb i Danmark: husholdningerne, virksomhederne og den offentlige sektor. Analysér endvidere hvilke samfundsøkonomiske mål,... -
Resistansens afhængighed af tværsnitsarealet.
ForumindlægNogen der kan forklare mig resistansens afhængighed af tværsnitsarealet? -
Opgaver i normalitet
ForumindlægHej, Jeg er stødt på en opgave i normaliteten og har aldrig regnet dette før.. Angiv normaliteten af en opløsning, der er fremstillet ved at opløse 25 mg oxalsyre i 250 µL vand. Hvordan i alverden gribes denne an? -
Rumareal
ForumindlægHej Jeg har målt og beregnet mig frem til 14 kw spildeenergi fra nogle maskiner, hvis jeg vil føre det videre og bruge det som opvarmning af et rum, hvor stort et rum kan jeg så indstallere? -
Kender til EF?
ForumindlægNogen som har prøvet det ? Jeg tænker lidt på at tage et Sprogkursus i udlandet via EF, og derudover få et Arbejde i USA eller Australien, ved nu ikke helt hvor det bliver, men hørte noget med at det ikke var godt at arbejde i udlandet, især udenfor Europa ?
