Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17041 til 17060 af 63056
-
komma?
ForumindlægHej jeg har ret travlt med at øve mig til min 9. klasses afgangsprøve i retskrivining til imorgen. jeg klarer mig fint i diktat, og de andre kategorier men får især fejl i småting som komma. Jeg har læst meget om det men forstår det ikke. fx at man ofte skal sætte komma før bindeord, eller når m... -
Projektopgave Forandring- Demokrati
ForumindlægHej allesammen! Vi er to piger der i næste uge, har det man kalder 9. klasses projektuge. Vores overemne er forandring: og vi har så valgt at vores underemne/delemne skal være; Demokrati, hvor vi så har valgt, at tage udgangspunkt i Det arabiske forår. Vores problemformulering og det hele... -
Su
ForumindlægHejsa Jeg har søgt lidt på Google, og på SU.DK Jeg er en pige på 17 år, der bor hjemme og gfår i 9 klasse. Efter sommerferien er jeg optaget på hhx:) Jeg ved ikke så meget angående SU, men sad og søgte lidt på det igår. Jeg fandt frem til at jeg vil få ca 1200 kr. Det er bare sådan at min ... -
Gymnasie: Franskpræget studeretning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole... -
Tysk rettelse HASTER!!
ForumindlægMin version af opgaven, som jeg ønsker i kan rette for mig. håber i kan hjælpe tak på forhånd!! 1. Unsere Klasse hat bei b. herrn iser Physik. 2. Der Ehering ist von a. echthem Gold. 3. Lass uns das doch ... -
Dan Turélls liv og forfatterskab
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 9. klasse og skal op til dansk mundtlig eksamen i juni måned. Jeg trak Dan Turélls liv og forfatterskab. Jeg har valgt at arbejde med hans digt "Gennem byen sidste gang", som jeg vil analysere, fortolke og perspektivere til andre af hans tekster (Byens gamle d... -
Herman Bang Pernille HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal til eksamen snart, men jeg ved ikke hvad der menes med dette i novellen: Pernille, af Herman Bang. - "Hvor hun dog glædede sig umådelig til det Karneval. Hun havde jo aldrig været til Karneval før, ja det vil sige nok til Maskerade: hjemme på Egnen havde Pr... -
Folkeskolen engelsk outline?
ForumindlægHej! :) Sidder lige og diskutere med min yngre bror, som går i 9. klasse og står med en engelsk outline (disposition). Vi er lidt usikre på hvordan den skal udformes, eftersom hans lærer har forkastet den han i forevejen har lavet. Da jeg selv har været igennem samme prøve med en outline (f... -
AFLEVERING: HJÆÆÆLP
ForumindlægHeej :-)) - Jeg går i 9. klasse og er igang med at lave en aflevering, derfor vil jeg gerne have hjælp :-)) Håber i kan hjælpe :-)) A) Reducer: (jeg har prøvet at regne den, men er ikke sikker på at det er rigtigt) (y + x) + (2y - x) = (mit svar) -y (??????) B) Produktet af 5... -
Perspektivering af "Frem og tilbage" med noget fra pensum
ForumindlægHej Jeg er i gang med min dansk synopsis for 9 klasses eksamen og jeg er tæt på at være færdig. Det eneste jeg mangler lige nu er at kunne perspektivere mit prøveoplæg (Som er Sven Ørnø9;s "Frem og tilbage") med noget jeg allerede har haft i mit pensum. Så jeg har op til 4 valg... -
Hjælp til dansk eksamen! Billede analyse!
ForumindlægHej jeg får i 9 klasse! Jeg har et kunstbilledet som hedder "sfinks - kvinden i tre stadier" af Edvard Munch. Jeg har lavet min dispotion og alt det, og er faktisk godt igang! Men der er virkleig nogle ting hvor jeg ikke aner hvad jeg skal skrive, for alt jeg kan læse om ham er meget ... -
Spørgsmål uden for pensum?
ForumindlægMå censor godt stille spørgsmål, der ikke er ingået i pensum? Jeg har nemlig lige været oppe i mundtlig historie, og censor starter med at sige, at min makker og jeg har klaret selve vores synopsis til et klart 12-tal, men at hun bliver nødt til at give os et 7-tal, da vi virkelig falder igen... -
Bedre til matematik?
ForumindlægHej alle derude. Jeg starter i 9. klasse mandag. Jeg er rigtig nervøs, og jeg synes altid, at jeg kan mærke sommerfugle i maven. Problemet er, at jeg S-T-I-N-K-E-R i matematik! Jeg får kun 4-taller, og det er ikke godt nok. Jeg vil gerne blive bedre, men jeg har in... -
17 år og matematik ikke mig!
ForumindlægHej jeg er 17 år, og går på gymnasium, jeg jeg er ikke den skarpeste ske i skuffen til matematik, jeg har det lige nu på B niveau, det ikke fordi jeg ikke kan klare det, tror godt jeg kan slæbe mig igennem gym med en karakter på 02 - 4.. men ellers ville gerne ha9; det sådan jeg ikke skulle s... -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej, min makker og jeg er begyndt på vores afgangseksamen i 9. klasse. Vores overemne er "vendepunkter" og vores underemne er "sikkerhedens udvikling efter terrorangreb i Danmark" Problemstillingen lyder på: "Det undrer os at der kunne ske et terrorangreb i Danmark på t... -
Projekt om doping og andre stoffer i sport?
ForumindlægHej derude - ville egentligt bare høre om der kunne være nogen gode ting at arbejde med under overstående underemne? Klassens (9. kl) overordnede tema er "Det Gode Liv", hvor der herefter blev ridset nogle underemne op som fx sport. Man kan så sige, at ovenstående titel er et under-unde... -
Energiforbrug
ForumindlægHey.. jeg går i 9 klasse, og har lige brug for hjælp: Der er et eksempel: Når man løber med en fart på 10 km/t, burger man 9,4 gange så megen energi, som man bruger i hvile. spørgsmålet lyder sådan: Beregn Samuels samlede energiforbrug under denne træning. Træningen er sådan her: 12 minutter løb ... -
STX eller HTX? Hvad kan man blive?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge HTX eller STX. Jeg har hørt at HTX er en mere praktisk uddannelse end STX. Og at STX åbner mange muligheder for dig at vælge i mellem. STX skulle også være en uddannelse for dem, som ikke ved hvad de vil endnu. Personligt er jeg ikke en person der ... -
Projektopgave
ForumindlægHej alle. Jeg går i 9. klasse i folkeskolen, og her i uge 10 har vi projektopgave. Overemnet er "sammenhængen mellem ... og ..." Jeg har valgt sammenhængen mellem danskernes følelser under Besættelsen og under Den Kolde Krig. Derfor har jeg et par spørgsmål, som jeg gerne vil have lidt ... -
Aurehøj gymnasium
ForumindlægHej allesammen! Jeg er lige startet i 1.g på Ørestad Gymnasium, men jeg vil meget gerne skifte efter jul, da menneskerne og stedet ikke rigtig er mig. Jeg vil rigtig gerne ind på Christianshavn, men jeg ved ikke om det er muligt, da jeg stadig venter på svar. ...
