Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17061 til 17080 af 48240
-
Slå to klasser sammen
ForumindlægEt skud i tågen.På vores gymnasium er der to klasse med mat a, fys b, kem b.Vi har fået at vide at vi godt kan risikere at blive splittet og og sat sammen med nogle fra den anden klasse efter grundforløbet.Grunden til det er at alle dem, der fx vil have fysik på a kommer ind i den ene klasse, men... -
Laserlys
ForumindlægHejsaJeg igang med at skrive en rapport over et forsøg med laserlys. Vi lod laserlyset gå igennem et vandbad, og få kunne se strålen i vandet, så tilsatte vi nogle få mL af et eller andet kemikalie. Nu kan jeg bare ikke huske hvad kemikaliet hed, kan dog huske at det er et meget brugt stof i kem... -
Gymnasiet
ForumindlægHej Alle Sammen.. (L) Jeg vil starte med at sige jeg beklager virkelig meget, men der er en eller anden der har været inde på min bruger og skrevet alt muligt... :/ Det jeg virkelig ked af ,,,, Meen jeg har et spørgsmål til jer: Jeg skal på gymnasiet, og det er sådan at jeg har valgt naturviden... -
Hævning af fysik B-A efter 2. g
ForumindlægHej, Jeg har et problem med at jeg har valgt spansk på A niveau i gymnasiet. Men på grund af noget med skemapakningen for min linje: Matematik A, Fysik B, Kemi B. Kan jeg kun have 4 A fag, jeg har først fundet ud af dette efter min chance for at ændre 2. sprogfag er slut og kan derfor ikke hæve ... -
Radioaktivitet - ved du noget? Får ingen undervisning...
ForumindlægHej Jeg går i niende klasse og skal (selvfølgelig) til eksamen til sommer, men jeg er efterhånden en anelse nervøs for fysik/kemi, biologi og geografi, da jeg ikke har nogen lærer, fordi hun er gået ned med stress. Så hvis DU ved noget om emnet (indenfor alle tre fag) eller kender en side, der... -
Redoxtitrering - analyse af juice
ForumindlægHej alle kemi-folk Jeg sidder og læser til eksamen til kemi, og er løbet ind i et lille problem med den øvelse der hedder "Redoxtitrering. Analyse af juice". Jeg for en titreringsreaktion der ser nogenlunde sådan ud; C6H8O6 + I2 --> C6H6O6 + 2 H+ + 2 I- Jeg beregner stofmængden af I... -
Navngivning af oxoforbindelser?
ForumindlægHej allesammen. Da jeg skal til kemi B eksamen om lidt over en uge, sidder jeg og repeterer pensummet for året. Jeg har dog lidt svært ved at forstå hvordan man navngiver oxoforbindelser med hensyn til strukturformler. Og i spørgsmålene som jeg har modtaget fra min lærer står der at man både ... -
ph beregning i puffer
ForumindlægHej alle, Håber nogen kan hjælpe. Jeg sidder og læser til kemi eksamen i grundlæggende kemi på universitetet. Jeg har en opgave om ph-beregning i en puffer: Hvor mange mol NaOH skal tilsættes 1,0 L af en 2,0 M eddikesyreopløsning, for at lave en pufferopløsning. pH=4 Til det har jeg forsøg... -
Polymerisation (polyester, polyether og polyamider)
ForumindlægHej, Inden længe skal jeg til Kemi B mundtlig eksamen og et af spørgsmålene omhandler polymerisation hvor produkterne er polyester, polyether og polyamider. I min Basis Kemi B bog står der meget lidt om netop dette og på nettet er udvalget også minimalt - derfor prøver jeg lige med et par spørgs... -
Hjælp til navngivning og bruttoreaktioner
ForumindlægHej jer er igang med at forberede mig til mundtlig kemi eksamen. Til det har vi fået oplyst 20 dispositioner med spørgsmål, og jeg mangler lige en smule hjælp til nogle af dem. Spørgsmål 1 lyder således: Udvælg mindst en af reaktionerne fra forsøget og vis afstemningen. Navngiv stofferne i det ... -
snakke sig fra
ForumindlægHej Hvordan kan man snakke sig fra emnet til eksamen Eksempeler -
Studieretning...
ForumindlægHvilke fag er obligatoriske? Er det sandt, at historie A er obligatorisk under alle studieretninger? Nogle der kender til de obligatoriske fag og niveauer, hvis man vælger den naturvidenskabelige med mat, fysik og kemi ? Ku virkelig være dejligt med hurtig respons. På forhånd tak. -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
Beregn pH i disse opløsninger
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe mig med disse kemi opgaver? Jeg kan ikke huske hvordan de beregnes.. Beregn pH i disse opløsninger: 1) 0,4M HCL 2) 0,2M HNO3 3) 0,2M NaOH -
studieretning hjælp
ForumindlægHej allesammen jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har et spørgsmål. Jeg vil læse til farmaceut efter gym jeg går i htx 1g og til december skal jeg vælge enten bioteknologi eller kemi bio. Kan i ikke fortælle mig hvad der er sværest osv. Tak på forhånd. -
HF?
ForumindlægHej Sp. Kan man ikke vælge Matematik-A, Fysik-B og Kemi-b på HF? For inde på HF står der intet om Matematik-A? Eller bliver man nød til at tage STX for at få de fag, på de niveau? Tak på forhånd -
Differentialligning !!!
ForumindlægHJÆLP !!! I en model for antallet af individer N(t) i en population til tidspunktet t(målt i døgn) er den hasighed, hvormed N(t) vokser til tidspunktet t, propotional med produktet af antallet af individer til tidspunktet t og forskellen mellem 5*10^6 og antallet af individer til tidspunktet t.... -
Isomeri og carbonylgrupper.
ForumindlægJeg er igang med at læse kemi B op, og i den sammenhæng skal jeg under emnet oxogrupper komme ind på isomeri. Jeg er re blank over hvad jeg skal inddrage, har I nogle bud? -
Årskarakterer på eksamensbevis?
ForumindlægI 1.g var mir barnebarn til årsprøve i engelsk og kemi og hvor hun fik hhv. 04 og 02, og det er hun nu bange for kommer til at stå på det endelige eksamensbevis. Nu går hun i 2.g og skal have kemi på A-niveau i 3.g, men afslutter engelsk iår. Spørgsmålet er så, om disse lidet flatterende karakter... -
Phosphatbuffer...
ForumindlægHej jeg skal op i kemi mundtlig og jeg ved ikke, hvad phosphatbuffer er. Er der en som kan forklare det?? Vh Terkel
