Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 17061 til 17080 af 187712
-
reducér
Forumindlægreducer (2a+2b)/(a^2b+ab^2) kan det passe at det bliver (a^2+b^2)/(a^2b+ab^2)=b+a? -
reducer
ForumindlægEr det korrekt reduceret 2x(x+y) - (x+y)^2 = 2x^2 + 2xy -(x^2 + y^ 2 - 2xy) = 2x^2 + 2xy - x^2-y^2 + 2xy) = 2x^2 + 2xy - x^2 - y^2 + 2xy Men er i tvivl? -
Isolde Heyne
ForumindlægHejsa!Her om en uges tid skal jeg til terminsprøve i tysk. En af de tekster vi opgiver er "Treffpunkt Welzeituhr" skrevet af Isole Heyne.Jeg har prøvet at søge på nettet efter et forfatterportræt, men har ikke kunne finde ét! Derfor vil jeg høre, om nogen måske kort kunne fortælle om:1)... -
Hjælp til oversæt.
ForumindlægSomebody? Oversæt til tysk. 1. Jeg elsker at holde ferie i Danmark. 2. Min kone og datter hader det. 3. Sidste år boede vi to uger ved Vesterhavet, hvor vi havde lånt et hus. 4. Jeg elsker at bo i sommerhus, men min kone hader det. 5. I havde ment, at det var bedre at rejse til udlandet - hv... -
Sætninger(oversat)
ForumindlægNogen der har lyst til, at kigge på et par tyske oversættelser? - Har gjort hvad jeg kunne, men er i tvivl(Især om sætning 3)! - Tak!1) Jeg tog frakken og gik. Ich nahm den Mantel und ging. 2) Forretningen gik dårligt Das Geschäft ging schlecht. 3) Han har imidlertid solgt sin søster huset. ... -
4 små sætninger
ForumindlægHej.Jeg har 4 sætninger her. Er der en der gider rette dem igennem for mig ?1)På hvilket tidspunkt i den tyske historie blev kommunister smidt i fængsel?Auf welcher Zeitpunkt in der deutsche Geschichte wurden Kommunisten in Gefängnis schmeissen?2) Faderen lader hende besøge Lerche, som giver hen... -
24 timers eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med en 24-timers eksamen i historie og har trukket Mellemkrigstiden. Mine bilag ser ud som følger: 1. Golo Mann: Rigsdagsbranden 27. februar 2. Forordning fra rigspræsidenten til beskyttelse af folk og stat, 28. februar 1933 3. Forbud mod Tysklands socialdemokratiske p... -
AT 2012 - hvordan gribes det an? Med Historie og Idræt?
ForumindlægHej derude Jeg skal op i AT og jeg har en helt masse spørgsmål. Hvordan griber jeg det an og hvad er en god idé at starte med at lave. Overemnet i klassen var: Iscenesættelse under 2. Verdenskrig og jeg fik tildelt undermenet: Josef Mengele (Nazi lægen fra Auschwitz) Min problemstillin... -
HJÆLP!! 1.VERDENSKRIG!!!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til historie eksamen imorgen og jeg har trukket "1.verdenskrig". Jeg har følgende kilder: 1. Kort over Europa før 1914 og tabel over stormagternes militære udgifter 2. Den tyske generalstabs vurdering af den storpolitiske situation den 29.juli 1914 3... -
Oversætte
ForumindlægNogle der vil oversætte det til tysk ? Sabine skulle vælge en kjole, til imorgen til hendes fødselsdag, hun skulle holde hos hendes onkel, hvor hun har inviteret 6 personer. Zehra og Emine var der også da hun skulle vælge en kjole, da Sabine fandt en rød kjole, sagde Emine at den var supersexet.... -
Jung sein!!!!! (spørgsmål til fremlæggelse)
ForumindlægJung sein Hejsa. Jeg skal til min fremlæggelse høre om hvordan andre (jeres) ungdom er. Temaet er jung sein, og jeg har nogle spørgsmål som jeg ville blive glad for, hvis I ville svare. Det er selvfølgelig på tysk. 1) Welche Herausforderungen gibt es, wenn jung ist? 2) Welche Vorteile hat es j... -
Alles in allem side 89 opg 3.
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave i alles in allem. Håber der sidder en venlig sjæl der ville hjælpe en stresset studerende:) opg 3 Peter mødte hende i byen en sommeraften - Man fejrer den tyske genforening d. 3. Oktober - Vi ses i Wien om 3 uger - I Tyskland har man stadi... -
-Bisætninger
ForumindlægHvordan laver man de her danske sætninger om til tyske?? og hvorfor er det bisætninger..? jeg er lost :S 1. Da jeg så Peter, var jeg meget overrasket. 2. Han så bleg ud. 3. Jeg spurgte ham, hvorfor han var så bleg. 4. Fordi Jürgen er på sygehuset, svarede han. 5. Han havde et uheld, da han k... -
ideer til eksamsprojektet på HF
ForumindlægVi skal snart skrive Det tværfaglige eksamensprojekt på HF og vi skal aflevere vores blanketter her på mandag og have bestemt et emne som vi vil skrive og fremlægge om. Og jeg har ingen ide om hvad jeg skal arbejde om og hvilke to fag jeg skal have valgt fordi Eksamensprojektet skal omfatte min... -
Den rigtige tid og kongruens sein, haben, werden
ForumindlægDet er til en tysk-aflevering, og jeg ville lige høre, om det er rigtigt? Forklar gerne hvad der er galt, hvis noget er forkert. 1: Vi havde været dovne, og derfor blev læreren vred. Wir waren faul gewesen, und deshalb wurde der Lehrer zornig. 2: Nu er vi blevet flittige, og han er ikk... -
AIA s. 91-33 opg
ForumindlægEn, som kan hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk :-) 1. Hvis broen var ustabil, ville den falde sammen. 2. Hvis vi havde en opvaskemaskine, ville vi være glæde. 3. Vi kunne bade her, hvis søen ikke var så forurenet. 4. Hvis faderen ikke havde forlandt moderen, havde han stadi... -
Analyse problem?
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO, men jeg har et problem med den analyserende del, som jeg håber i vil hjælpe mig med I den redegørende del har jeg skrevet om baggrunden for selve Holocaust. Altså hvad der ledte op til dette "attentat". I den analyserende del får jeg besked på at analysere ... -
Øst- og Vestberlin
ForumindlægHej Jeg sidder netop i min 24-timers forberedelse til tysk eksamen på B-niveau. Jeg har trukken en tekst af Friederike Grensemann "Die Russen sind da" og en artikel "John F. Kennedy besucht Berlin". Den første tekst handler om tiden lige efter 2. verdenskrig, april 1945, og om... -
Relative pronominer - Rødhætte
ForumindlægHej Jeg har nogle sætninger, jeg skal have oversat til tysk. Da jeg ikke er så god til sproget, håber jeg på der var nogle søde mennesker, der ville rette det jeg har skrevet? 1. Rødhætte skal besøge sin bedstemor, der er syg - Rotkäppchen muss seiner Grossmutter besucht, die krank ist 2. Hun... -
Kan i fortælle mig lidt mere om EUX???
ForumindlægHej Jeg har en drøm om at blive psykolog. Men mit spørgsmål er så, kan man som ungdomsuddannelse tage EUX og så læse videre på uni, hvor jeg så har tænkt mig at læse til psykolog? Det andet spørgsmål: På EUX 1. År: Dansk C, samfundsfag C, engelsk C, erhvervsøkonomi C, organisation C, Matemati...
