Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17101 til 17120 af 114887
-
Radioaktivitet
ForumindlægHey. :DVed hvilken stråling , altså alfa eller beta, er det hvor at der også er noget gamma med ? eller hvordan er det at det er ?jeg kan ikke helt huske det og håber i gider hjælpe og give en forklaring på hvorfor gamma strålingen også er der.Tak på forhånd. -
Help! :/
ForumindlægHejsa..Er der nogle som kan hjælpe mig med at udregne en andengradsligning?Her er et eksempel:3x^2+18x-21=0 Jeg ved at jeg skal udregne diskriminanten først vha. formlen: b^2-4ac.Og derefter fås løsningerne x= -b± (kvadratroden af d)/2a.Men når jeg så prøver at udregne det kan jeg slet ik få det ... -
Hjælp til radioaktiv stråling
ForumindlægVi er startet på et nyt enme, og vi har fået stillet et spørgsmål som lyder: Forklar hvorledes absorption af radioaktiv stråling kan beskrives ved en eksponentiel model. Er der en eller flere der måske kan forklare mig dette, for har lidt svært ved dette emne På forhånd tak og fortsat god we... -
Smeltepunkt
ForumindlægHvorfor har MgO højere smeltepunkt og kogepunkt end MgCl2? -
Ligning
ForumindlægHey.. Har lige et problem med en ligning.. (x-3) /2 = x + 1 Jeg skal bruge en udregning på den.. -
Densitet
ForumindlægVed 20ºC er vands densitet 0,998 g/cm3. Hvor meget skal densiteten for en kugle være, hvis den skal falde til bunds? -
Differentialligning
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forklare HVAD en differentialligning ?? Mange tak for hjælpen :) -
Orbit BA
ForumindlægHej.. Er der nogen der ved hvor jeg måske kan finde en facitliste for bogen Orbit BA...? Eller er der måske nogen der har bogen så jeg ka spørge til en opgave..? det er en opgave vi ska aflevere, så ville være meget taknemelig for hjælp.. På forhånd tak.. -
diskussions længde - SSO
ForumindlægHvor meget skal diskusionen fylde ud af de 15 sider, hvis hovedvægten skal være på analyse og fortolkning? -
karakterspørgsmål!
ForumindlægDet siges at Matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Hvordan skal det forstås? -
Jern!
ForumindlægHvor finder man Fe2+ eller Fe3+? -
Serieforbindelser
ForumindlægHjælp hvad for nogle ting anvender man som hvor det er en serieforbindelse -
Balancering
ForumindlægKan denne balancering passe? HCl + NaOH -> NaCl + H30 Og er forholdet her ikke 1:1 ? -
ligninger, diff.
Forumindlæghej.. jeg skal løse denne liging: 2 * sin x = 0,8 ; x e [0;2pi] har denne her funktion: f(x) = 5 * sin x + 2x og skal finde f39;(0).. jeg ved ik om det kan passe men fik det til 7 ? nogen dr kan hjælpe?.. tusinde tak .. -
Exciteret tilstand og kernemasse
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan hjælpe mig med en opgave 5 b fra studentereksamen maj-juni 2006 - fysik højniveau? Der står: Lige efter betahenfaldet er nogle af de dannede 12C-kerner i en exciteret tilstand, der ligger 1,22pJ over grundtilstanden. Begrund med udgangspunkt i kernemasserne, at en 12C... -
Haster !!
ForumindlægJeg er lidt dum til fysik . og jeg har virkelig brug for hjælp til den her opgave ... :) Lyd er trykbølger i luft. ved stuepemperatur udbreder de sig med farten 348 m/s. a) Hvad er bølgelængden for en bastone på 30 Hz ? b) Hvad er den for en diskanttone på 12000 Hz ? Jeg håber virkelig at i v... -
Er dette rigtigt?
Forumindlæg(x+7)(x-3)=0 <=> x^2+4x-21 -
Eksonentielt funktioner
ForumindlægHej.. Min opgave lyder sådan: f er en eksponentielt voksende funktion. udfyld en tabel som følgende: x -2 -1 0 1 2 f(x) 5 1 Jeg forstår bare ikke og komme igang med den.. Nogen der vil hjælpe? Og hvad gør jeg så hvis den er en aftagende funktion?(har en ogave med et også) -
Afledet funktion
ForumindlægHvordan bestemmer man den afledede funktion af sin(x`4)? -
Hjælp
Forumindlæg3x2 + 30x + 75 = 0 det skal give –5, men jeg får d til et negativt tal,og man kan ikke finde kvadratroden af et negativt tal.. er der en der vil hjælpe mig med den på forhånd tak....
