Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 17101 til 17120 af 160718
-
Søger svar på 3 opgave i Dansk A-niveau opgave (eksamesopgave) HF
Forumindlægopgaven lyder: Skriv til et almenkulturelt tidsskrift en introducerende artikel om den skønlitterære fortatter som journalist. i besvarelsen skal du karakterisere skrivemåden i Kirsten Thorups og Thomas Bobjergs artikel. Du skal desuden inddrage dele af materialet i hæfte 1. -
'in' eller 'at' på engelsk A, Hjælp!! :P
ForumindlægHej alle, jeg har et spørgsmål. Hvad er den grammatiske grund til at det hedder "At the end of this short text..." istedet for "In the ending of this short text..." Kan godt høre at 1 lyder bedre end 2, men hvad er grunden? x) -
AT- Kampen for det gode liv. Historie(A)/Idræt(C)
ForumindlægHej derude. Jeg har valgt at beskæftige mig med emnet: kropsidealer og træning. Jeg skal hertil lave nogle problemstillinger. Jeg har selv tænkt på: Hvilke kropidealer har været karakteristiske/dominerende på forskellige tidspunkter i historien, og hvad kan være forklaringen på det? Men da j... -
Bestået?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp og er virkelig bekymret! Jeg ved ikke, om jeg overhovedet er bestået eller kan blive student. Lige nu har jeg et årskaraktergennemsnit på 4,67, og mit eksamensgennemsnit ligger på 3,1. Jeg er usikker på, om både årskaraktererne i 3.g og eksamensgennemsnittet tæller ... -
bestem a,b og c (forskriften) når differentialkvotienten, 2 punkter og en tangent er kendt
ForumindlægHej, jeg sidder lidt fast i en opgave -
Help with a report in "anvendt statistik og forsøgsdesign"
ForumindlægHi, I am looking for a tutor who can help me with a report "anvendt statistik og forsøgsdesign", who is also familiar with JMP. Best, Zulfiya -
gennemsnit til tandlæge?!<3
ForumindlægHej ehm jeg har søgt og søgt og søgt og søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogle ordenlige svar, så en eller anden hvis du ved hvad gennemsnittet til, at være tandlæge er, så vær sød og skriv det haha P.S. Jeg går i 8. klasse, Tror mit gennemsnit er 7,8/7,9. De ting, jeg skal forbedre er e... -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
Se linket, og en sød der kan hjælpe mig med opgave a og b i denne biologi opgave?
ForumindlægEn sød sjæl, der vil bruge lidt tid på at hjælpe mig med disse to opgaver i biologi:-) -
Bevisføring: f(q*x)=q^a*f(x)...
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er næsten færdig med et matematikprojekt - mangler blot at føre bevis for denne: Bevis at der for potensudviklinger f(x)=b*xa gælder; f(q·x)=qa·f(x) (Dvs.: f(x) ganges med tallet qa, når x ganges med talles q). Håber der sidder en skarp hjerne. Har prøvet... -
Mat A opg: Knyt funktionerne til deres rette aflede
ForumindlægHey ! Sidder lige med en opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til :) Håber nogle ved hvordan den skal gribes an! Den ligger vedhæftet nedenfor. -
Bestem vinkel A i trekanten ABC og bestem strygebrættet højden h
Forumindlægopgaven ligger i dokumentet -
Bestem mængden af c i de reelle tal, hvor a_n har en konvergent delfølge
ForumindlægHej derude, jeg har følgende spørgsmål: "Lad være givet ved og . Definér følgen ved . Bestem mængden af , hvor har en konvergent delfølge". Jeg er nået frem til at da z er et komplekst tal, så har talfølgen 8 delfølger. Jeg har også vha. Maple fundet ud af at hver af disse de... -
Eksakte løsning til ligning + funktion af typen - f(x) =a*x+b
Forumindlæghjælp -
ax^2+bx+c (find a,b,c)
ForumindlægHjælp folkens, sidder totalt fast!! ax2+bx+c P=(0,-2) Q=(-1,-5) Linjen y=4x-1 er tangent til f(x) i Q -
Hjælp til en beregningopgave i samfundsfag A - 05. Tabel 9.1 - Vareeksportens sammensætning
ForumindlægHej, Er der nogle kloge og søde hoveder der kan hjælpe med min beregningsopgave i samfundsfag:)? Det ville være en kæmpe hjælp - tak på forhånd! -
p(BIA) - P(A I B)P(B) - what the hell ?
ForumindlægHey :) . Jeg er igang med at læse en matematisk bog, og jeg fatter ikke helt de udregninger der bliver lavet. Nogen der kan forklare mig hvordan ? Her er et lille udsnit : Now that we have an a priori distribution of win rates, we can apply Bayes' theorem to this problem. For ... -
〖A=ε〗_λ⋅l⋅[tartrazin] - lambert beers lov -
ForumindlægHej Jeg har disse spørgsmål: 1) Beregn den molare masse for tartrazin. Notér i skemaet herunder. 2) Beregn den aktuelle stofmængdekoncentration af tartrazin i opløsningen med 25 mg/L. 3) Beregn ved hjælp af den målte absorbans og den aktuelle stofmængdekon- centration fra punkt 2 konstante... -
Gode gymnasier...
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vælge gymnasium.. Jeg bor i KØbenhavn N og vil gerne have et godt gymnasium, men jeg er virkelig i tvivl om hvilket gymnasium jeg skal vælge.. Er der nogen, der kan anbefale et godt gymnasium, som ikke ligger for langt væk? Jeg vil gerne have: Matemati... -
C# Write a method IsPrime() that checks if a number (number > = 2) is prime or not.
ForumindlægDette er hvad jeg har ind til videre, hvad mangler der for at den kan 'printe' true eller false? public static bool IsPrime(int value) { for (int i = 2; i < value; i++) { if (value % i == 0) return false; } return true; ...
