Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 17121 til 17140 af 48309
-
DNA analyse af knogler til at påvise patogener. er det muligt?
Forumindlæghej er det rigtigt at det er muligt at anvende DNA analyse på gamle knogler, for at påvise at en person døde af en bestemt sygdom? og hvilke analysemetoder ville man så anvende? for at være lidt mere konkret: jeg arbejder på min AT-synopsis eksamensfremlæggelse i biologi/historie der omhandler d... -
AT Problemformulering (Nazisme)
ForumindlægHej alle. jeg er her midt i min skriveproces, kommet i tvivl om min problemformulering giver anledning til det den skal...En god synopsis. Fagkombination er Dansk A og Historie A Min problemformulering tager sig således ud: Hvorledes iscenesættes nazismen i ”viljens triumf” og hvilke... -
Vejledning i f.t. SRP/SSO
ForumindlægJeg er 40 år og arbejder som underviser på en af Forsvarets officersskoler, hvor jeg underviser på bachelor/diplom-niveau. Jeg har ud over min bachelor fra Forsvaret en civil diplomuddannelse fra CBS (HD) og en master fra RUC (MA of Experience Management). Jeg har stor erfaring i vejledning i for... -
Hjælp til eksamensforberedelse
ForumindlægJeg er 40 år og arbejder som underviser på en af Forsvarets officersskoler, hvor jeg underviser på bachelor/diplom-niveau. Jeg har ud over min bachelor fra Forsvaret en civil diplomuddannelse fra CBS (HD) og en master fra RUC (MA of Experience Management). Jeg har stor erfaring i vejledning i for... -
Hjælp til problemformulering - i må meget gerne komme med nogle forslag?
ForumindlægJeg skal til at skrive synopsis til mit eksamensprojekt på HF enkeltfag, som nogenlunde svarer til AT i gymnasiet. Jeg har allerede fundet alle mine underspørgsmål, men har svært ved at finde en overordnet problemformulering til dem .. Jeg skal skrive om Holocaust i engelsk og historie A og har b... -
Emne valg! (har virkelig brug for hjælp)
ForumindlægHey!Jeg står i et meget svært valg, kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad for et emne jeg skal skrive om i SSO i historie eller samfundsfag.Har tænkt på noget med den økonomiske overgang i Kina. Men vil meget gerne kunne skrive om et anderledes politisk eller økonomisk emne!Har I ikke nogle g... -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Spansk A....
ForumindlægHej Jeg har spansk på A niveau på STX. Går lige pt. i 2.g og er glad for det, men.... Mit spansk er ikke så godt, dels pga min lærer, men også min egen bekostning. Jeg hader når jeg skal have spansk fordi jeg er så dårlig til at lære nye sprog! Jeg frygter virkelig eksamen, især den mundtl... -
engelsk skr. noter
ForumindlægHej! så er det min afsluttende skriftlig eksamen i morgen, men har desværre fuldkommen glemt at spørge en lære vdr. nogle noter jeg har brugt gennem årene. Jeg har gjort brug af et PDF kompendie over grammatik regler som forklarer mere eller mindre alt jeg har skulle vide fra A-B. Den er dog ik... -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, som skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemmer... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Kildekrtitik
ForumindlægHej med jer!Jeg skal til at skrive 2.års opgave og har selvfølgelig læst en del bøger forinden... Det er nok os meget godt, men ligemeget hvor mange bøger jeg læser synes jeg ikke rigtig jeg får noget relevant ud af det... Det er som om jeg ved nok om emnet og det bare er det sidste der mangler f... -
Studieretningsopgave - Fresa y Chocolate
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at skrive studieretningsopgave i spansk og historie - og have tænkt mig at skrive noget om novellen fresa y chocolate som spansk del og så som historie del noget om den politiske situation på cuba (homuseksuelles rettigheder og sådan) Er det en god idé at kombinere de to f... -
Jordskælvet i Lissabon 1755
ForumindlægHej mennesker. Jeg går i 3g og har valgt emnet Jordskælvet i Lissabon i 1755, som mit AT projekt. Nu er der bare det problem at jeg ikke kan finde noget "godt" materiale. Min vejleder i Historie har givet mig et link til Wikipedia. Woohoo... Jeg har ikke lavet nogen problemformul... -
Prøven, folkeskole.
ForumindlægHej alle sammen, vores historielærer fortalte forleden efter vi fik vores pensum/historiekompendie, at hun via sit kursus vedr. den mundtlige prøve i historie i folkeskolen, at hun fandt ud af, det mange elever fejlede i, var at de glemte at relatere til pensummet, eller benytte sig af de tekster... -
Mircea Eliade(1907-1986)
ForumindlægJeg er ved at læse omkring religionshistorikkeren Mircea Eliade, og hans teorier : Religion udtrykker sande forestillinger om det hellige. Vil gerne hører om der er nogle der kan hjælpe mig til at forstå denne sætning; Det hellige er et element i bevidstheden struktur og ikke et stadium i de... -
SSO Længde?
ForumindlægVil lige høre omkring SSO, jeg skriver i historie. Er 11sider selvskreven tekst for kort? -3 til redegørelse -3 til analyse -3 til diskussion 1 til indledning og 1 til konklusion?? Jeg føler at jeg har besvaret problemstillingen.... Men kan jeg komme ud for at jeg får at vide i bedømmelsen at d... -
SRP, hjælp vedr. emne!
Forumindlæghej allesammen jeg skal snart til at skrive SRP, men har virkelig brug for hjælp til inspiration til emne. min studieretning er bioteknologi A (biologi og kemi), Mat A, Fysik B jeg vil rigtig gerne skrive i fagende bioteknologi og historie, men kan ikke finde emner hertil. håber der er ... -
SSO tysklands udenrigspolitik 1930 og optakt til anden verdenskrig
ForumindlægHej Jeg har sammen med min vejleder fundet frem til mit emne som er Tysklands udenrigspolitik i 1930'erne og deres optakt til anden verdens krig. Er der nogen her inde som kan komme med gode råd til min problemformulering eller bøger og sider hvor der stor fakta omkring mit emne. Jeg skriv...
