Historie
Prøven, folkeskole.
vores historielærer fortalte forleden efter vi fik vores pensum/historiekompendie, at hun via sit kursus vedr. den mundtlige prøve i historie i folkeskolen, at hun fandt ud af, det mange elever fejlede i, var at de glemte at relatere til pensummet, eller benytte sig af de tekster, man har arbejdet med.
Det jeg ikke forstår, er bare, det er jo ikke ligesom dansk, hvor man perspektiverer. Hvad gør man så i historie med de tekster fra pensum og teksten, man trækker. Selvfølgelig går det hele på kildekritik, det jeg ikke kan få på plads, er det med teksterne fra pensum og den tekst, jeg trækker til prøven.
Håber en/flere vil komme med svar og eksempler.
På forhånd tak.
Svar #1
19. april 2008 af FredeW (Slettet)
(Men jeg er ikke sikker på, om det er det, du spørger om?)
Svar #2
19. april 2008 af Mussy06 (Slettet)
jeg vidste ikke, det var muligt?
Jamen, spørgsmålet var bare, hvad jeg skulle gøre med teksterne fra pensum, når jeg trækker en ukendt tekst.
Svar #3
20. april 2008 af FredeW (Slettet)
Har du nogle eksempler på tekster, du kan trække?
Svar #4
20. april 2008 af Mussy06 (Slettet)
Svar #5
20. april 2008 af FredeW (Slettet)
Det kan f.eks. være, du har en tekst om Korea-krigen. Så kan du behandle amerikansk interventionisme på et mere generelt plan ved at se på, om det var de samme faktorer, der førte til amerikanernes engagement i Korea, som det var i Vietnam.
Svar #6
21. april 2008 af Mussy06 (Slettet)
- Tak, fordi du ville hjælpe og være så uddybende. (:
Skriv et svar til: Prøven, folkeskole.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.