Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17121 til 17140 af 33718
-
Magnetisme!
ForumindlægHej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak! -
Stikprøve
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Cosinus- og sinus relationerne i sfærisk geometri
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at udlede de to overstående relationerne i sfærisk geometri. Jeg kunne godt ønske at få nogle fif til smarte detaljer og idéer til at gøre det endnu lettere tilgængeligt.. Håber på nogle gode svar.. På forhånd tak -
Ubestemt integral på TI-83
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i MatA og har i øjeblikket kun en TI-83 Plus. Jeg misunder nogle af mine klassekammerater, der sidder inde med TI-89'ere og derved har mulighed for dels at få løsninger med eksakte værdier (fx Pi/2) og dels kan løse ubestemte integraler. Det vil kunne spare mi... -
Adgangskrav til videregående uddannelse
ForumindlægHvis der nu på en videregående uddannelse er et specifikt adgangskrav der hedder matA, kan man så i princippet godt tage et enkeltfagskursus i matA og derefter søge ind på uddannelsen? -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ... -
regneregel for differentiation?
ForumindlægHvis man skal differentere e^((1/2)*x^2), er der så en regneregel? Jeg kan nemlig ikke bruge nogle af de regneregler fx for sammensat funktion til at passe med det givne resultat vist på lommeregneren... -
Kollegie tæt ved matematiske fakultet København
ForumindlægHej Jeg bor på Færøerne, og er derfor ikke særlig god til at finde rundt i København. Jeg skal imidlertidig flytte til Danmark efter sommerferien, og er derfor begyndt at lede efter et kollegie. Jeg kan dog ikke finde nogle tæt på det Matematiske fakultet ved Københavns Universitet på KKIK.... -
1 spørgsmål!
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvad definitionsmængden er? eks: y = 1300/x Er det ikke en definitionsmængde? -
Eksponential-funktion
ForumindlægHejsa. Er der nogen som vil hjælpe mig med de her opgaver? 1) En eksponentialfunktion er givet ved f(x)=2,5*1,3^x a) Bestem uden at tegne grafen, om funktionen er voksende eller aftagende. Begrund dit svar. b) Angiv koordinaterne for skæringspunktet mellem grafen og y-aksen. c) Hvilken funktion... -
Jeg er virkelig dårlig til problemregning
ForumindlægEr nogle der har/kan finde et doc som viser en guide til problemregning -
Matematikprogram
ForumindlægHej. Ville lige høre, om der er nogen som kender et godt program. Jeg skal bruge det til at tegne koordinatsystemer, cirkler, trekanter osv. Lige nu bruuger jeg GeoMeter, men synes der er nogle mangler. Nogen som kan hjælpe? -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
hjææælp Emne til Eksamens projekter
ForumindlægHey alle sammen.. jeg ville gerne lige spørge om der er nogen af jer der lige kunne give mig nogle ider til hvad jeg kan skrive i Eksamens projetk.. det skal skrives i to fag og jeg ville meget gerne skrive i kemi, og måske historie/biologi, men jeg har desvære ingen emne..nogle forslag? mange ... -
Reynolds tal
ForumindlægHej Hvordan kan man regne Reynolds tal ud fra følgende informationer? -
Konklusion SSO
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min konklusion i SSO. Men må jeg gerne skrive hvad jeg personligt har fået ud af min opgave? Eller skal jeg kun samle opgave i hovedargumenterne og de vigtigste svar på de stillede spørgsmål,og forklarer hvorfor og hvordan jeg er kommet frem til min endelige bedømme... -
Forkortelser finansielregning
ForumindlægHej, Er lidt i tvivl over hvad disse forkortelser står for: r= renten eller rentefoden? n= antal terminer eller antal gange ydelsen indsættes? Mange tak!:) -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej, Sidder lige med 2 problemer. Opgaveteksten: En portion ammoniumnitrit (NH4NO2) udrøres i 2,00 liter vand. Stoffet går straks i opløsning, og følgende reaktion forløber herefter NH4+(aq) + NO2- --> N2(g) + 2 H2O(l) Så er der en graf som viser den aktuelle koncentration af NH4+ som... -
Gode råd inden eksamen
ForumindlægHej allesammen. Landet ligger (desværre) således, at jeg har min psykologi eksamen her d. 9/6 - altså om to dage. Er næsten færdig med mine noter, og føler at jeg efterhånden er ved at få styr på det meste af min teori. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd eller er... -
nobelprisen
ForumindlægHvorfor mener i at forfattere som Orhan Pamuk er blevet tildelt prisen fremfor forfattere som Klaus Rifbjerg? Klaus Rifbjerg har jo haft en massiv betydning over skandinavisk modernistisk litteratur. Værker så som Konfrontation er jo banebrydende for de næste generationers digtere.
