Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17141 til 17160 af 33009
-
Begivenheder mellem år 1993-2012
ForumindlægSom overskriften siger, søger jeg nogle begivenheder, personer, ting you name it, som har foregået mellem år 1993-2012. Håber I derude har noget i tankerne og vil give en hjælpende hånd. :-) TAK. -
Urban II’s tale i Clermont 1095
ForumindlægEr der nogen der kan finde kilden til Pave urbans tale der opfordrer til korstog i 1095, vel og mærke på dansk? Jeg har prøvet alt efterhånden! En bog hvor den står i (og ikke kun er et uddrag), ville være ligeså godt som et link. På forhånd tak for hjælpen. MVH Maria -
Billedanalyse?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge imorgen om et billed, som jeg skal analyse, men har svært ved det. Det handler om dette billede: http://www.google.dk/imgres?q=gulvafh%C3%B8vlere&hl=da&gbv=2&biw=1241&bih=606&tbm=isch&tbnid=0hxCqIhVMFkpuM:&imgrefurl=http://bsartblog.blogspot.... -
Giver lærerer indvandrere dårligere karakterer?!
ForumindlægFindes der lærerer der tænker over de giver karakterer?- Ja Er der også lærerer der giver indvandrer dårlige karakter, fordi de er usikker på dem, eller af anden grund? -
buddha
Forumindlæghejsa er der nogen der har noget om buddha til en frremlæggelse -
Postmodernisme: Ligegyldighed?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser nogle gamle ark igennem, og jeg kan simpelthen ikke forstå, når min lærer skriver at "de store fortæller er værdiløse i postmodernismen. Det giver ingen mening at skelne i mellem ideologier, underholdning eller andre informationer. Alt er ligegyldigt". Nog... -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
endelig ferie. !!
ForumindlægSå er ferien omkring hjørnerne, og nu skal der slappes af, MEN jeg har valgt at bruge en del af min ferie på at blive bedre til mundtlig engelsk. Så jeg tænkte på om I kender nogle engelske romaner, som er læsevenlige for en 9. kl. elev. ?? (ingen kærligheds romaner. TAK ;D) -
HJÆÆLP: Nogen der har noget med Herman Bang "Pernille" ??
ForumindlægNOGEN DER HAR NOGET MATERIALE TIL HERMAN BANGS NOVELLE "PERNILLE" På forhånd tak :) -
Studieretningsopgave i SA og ?
ForumindlægHej! Jeg skal til på fredag have fundet det fag og emne jeg vil skrive studieretningsopgave i. Jeg vil gerne skrive i samfundsfag og evt. dansk, men er lidt på bar bund. Er der nogen der kender nogen hjemmesider hvor jeg kan få ideer fra eller selv har nogle ideer? Mange tak! -
Engelsk + ? - Peter Pan?
Forumindlægjeg skal snart til at skrive SRP-opgave, og jeg er HELT på bar bund. Har læst nogle forskellige SRP opgaver igennem, og kigget på en masse emner, men det er som om det ikke helt fanger mig. Jeg har Samfundsfag på A og Drama på B udover Engelsk som næsten er 100% det jeg vælger. Så kom jeg... -
Perspektivering eller ej?
ForumindlægSkál man perspektivere i en opgave, er det ligemeget, eller er det bare en god íde at gøre det? -
Analyse af "Sidste skoledag" Pia Juul
Forumindlæghttp://www.litteratursiden.dk/blogs/pia-juul/20100204 Heej! Jeg skal analysere og fortolke novellen "Sidste skoledag" til 1.g stx, men jeg forstår ikke rigtig hvad novellen handler om og har svært ved at forstå meningen med den. Linket til novellen er ovenover, alt hjælper. Tak på ... -
Et par RIGTIG nemme spørgsmål
ForumindlægHej SPmennesker Jeg har ikk styr på faget religion, så har lige nogle sprøgsmål? 1. Jeg har læst i to forskellige bøger, hvor der i den ene står at det var Isak, som blev ofret af Abraham, og i den anden står der, at det var Ismael som faktisk blev ofret, så hvem er det? 2. Jeg har desuden læs... -
freud? eksamen imorgen.
ForumindlægHej :) Jeg har læst en drama fra henrik ibens og brugt personlighedsmodellen på de kvinder som er med i stykket. Men en af dem er overjeg'et, som til sidst vælger at begå selvmord? hvad kan det skyldes, at hun har et stort overjeg eller? Og en fra id'et vælger også at slå sig selv ihjel, ... -
Hjælp til "Kjærestefolkene"
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op i dansk eksamen imorgen(folkeskolens afgangsprøve), men har et spørgsmål. Jeg skal fokusere på eventyret " kjærestefolkene", men jeg forstår ikke det med at bolden siger at den har en prop i livet??? Jeg håber at der er nogle venlige personer som gider at sva... -
Hunden af Kim Fupz - Perspektivering?
ForumindlægHej, jeg har trukket Kim Fupz Aakeson noveller som fordybelsesområde og har valgt novellen Hunden som mit emne til min synopsis (FSA). Jeg skal op i dansk eksamen engang her på fredag, og umiddelbart har jeg godt styr for novellens værdier og sådan. Synes selv jeg har en god ide af hvad der egent... -
HJÆLP MIIq
ForumindlægJeg kan ikk komme vider med den her stil ⇓ så hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at skriv lidt på den eller fortælle mig hvad jeg mere kan skrive:D Sedlen malene kom slentrende hen ad gang. Hun gik ... -
Afgangseksamen :)
ForumindlægJeg skal til mundlig afgangseksamen i Samfundsfag. Er der nogle bestemte - meget vigtigte ting jeg skal kunne, som er godt at ku? -
Essay - Borgmester Hoeck og Hustru af Henrik Pontoppidan
ForumindlægKan jeg få lidt hjælp til at rette mit essay og se om jeg er på rette spor eller helt ved siden af?
