Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17181 til 17200 af 154719
-
Kan jeg klare HHX?
ForumindlægJeg skal snart til at afslutte folkeskolen, men nu er jeg blevet i tvivl om jeg skulle snuppe en 10. klasse eller om jeg bare skulle hoppe på HHX direkte, og komme i gang med den uddannelse. Mine halvårskaraktere så fine ud efter min egen mening, men er stadigvæk i tvivl, om jeg kan klare mig i... -
optagelsesprøve
ForumindlægMå man gerne tage sine matematik bøger med sig i optagelsesprøve ?? og hvor lang tid varer dte ? -
Udmeldelse fra videregående uddannelse
ForumindlægSynes ikke jeg er blevet retfærdigt behandlet. Jeg bliver smidt ud af skolen fordi de siger jeg ikke er studieaktiv. Der er gået mindre end 2 mnd af skoleåret. Jeg har afleveret alle mine opgaver og mødt op 90% af tiden. I min eboks besked får jeg at vide at jeg ikke har svaret på en mail som... -
Hvad er reglerne for brug af IT89 til skriftlig matematik på HHX?
ForumindlægHej folkens. Håber der er nogen der kan give et hurtigt svar. Må man godt solve på IT89 til en skriftlig matematik eksamen på HHX på b-niveau? -
Partiel integration ?
ForumindlægHej Alle Hvornår er det man skal bruge partiel integration/Integration ved substitution ? - Jeg bytter virkelig meget rundt på disse to. Tak på forhånd :) -
Facitliste MAT C (hf)
ForumindlægHej folkens. Jeg arbejder fuldtid men må stoppe snart grundet en skade og skal igang med at tage MAT C på HF som fjernundervisning. Men mangler en facitliste så jeg kan tjekke at resultatet jeg kommer frem til er korrekt når jeg sidder og laver opgaver. Er vant til der i andre mat bøger er en fac... -
Svar på skriftlige eksamener 2014
ForumindlægHej ville hører om nogen af jer ved hvornår man får svar på de skriftlige eksmaner for juni prøver 2014? Jeg går selv på VUC lyngby og har været oppe i engelsk og dansk skriftlig. -
Christa Moog: Es ist 15 Uhr
ForumindlægHej! Jeg sidder netop og er ved at analysere og fortolke novellen "Es ist 15 Uhr" af Christa Moog. Jeg har læst og oversat den op til flere gange og er nu kommet til analysen, men har lidt problemer med symbolerne. Til jer som kender teksten - Hvad er politiet i DDR et symbol på? Alts... -
Karaktergivning, hvornår gives det?
ForumindlægHej alle SP'ER. Har et spørgsmål som lyder, at hvornår på året gives der karakterergivning, altså jeg ved at der gives i alt 3, 2 standpunkt og derefter årskarakter. men men men, ville vide hvornår på året de forskellige bliver givet. Tak på forhånd. -
RETTELSE AF MIN STIL
Forumindlæg...DIVORCED, BEHEADED, SURVIVED Den er en smule roddet, håber nogen kan lave lidt orden i det :) -
Hjælp? Hvilke gym skal jeg vælge?
ForumindlægHej Jeg kunne sagtens godt bruge hjælp! Jeg skal snart søge ind i gymnasium hvor jeg ville vide om Niels Brock jtp er godt? Eller hvordan. Men udover det hvordan er Rødovre gymnasium. Jeg er i tvivl, men jeg er ret sikker på at det er en af de her to gymnasium jeg ville vælge imellem, men eller... -
Problemer med 3-Faset Vekselspænding
ForumindlægJeg skal snart op til FSA i fysik/kemi, og jeg har lidt problemer med 3-faset vekselspænding. Jeg forstår ikke helt det med Fasespænding og Netspænding, så håber at der er nogle, som kan forklare det (Grundigt) :) Derudover vil jeg spørge, om hvilke ting som er vigtige at komme ind over ved 3-f... -
Bestem resultanten og den vinkel resultanten danner med kraften på 360 N
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en fysik opgave. Spørgsmålet lyder; To kræfter på henholdvis 135 N og 360 N danner en vinkel på 110 grader med hinanden. Bestem resultanten og den vinkel, resultanten danner med kraften på 360 N. Håber nogen kan hjælpe -
Energitab i en ledning
ForumindlægHejsa jeg skal imorgen op til fysik eksamen, og jeg er næsten parat, jeg har kun en bekrymring, og det er hvis jeg kommer på i noget med højspænding og OHMS lov.. jeg forstår godt ohms lov og det, men det jeg ikke kan finde ud af, er hvordan jeg finder ud af hvad modstanden er i en ledning, når... -
Hjælp hurtigt tak!
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal angive energiovergange, der svarer til de 5 linier i Lymanserien, som har de største bølgelængder. Derefter skal jeg beregne disse liniers fotonenergier og de tilhørende bølgelængder. Og til sidst svare om nogle af linierne er synlige. Jeg... -
Hjælp - hurtigt?
ForumindlægOkay. jeg er ikke så hurtigt ude. MEN. Jeg skal til fysik eksamen i morgen! OG, har trukket bølger lys og lyd. Snakket med en der har forstand på det, men kun kort og hun sagde jeg skulle vise sinus kurven .. Nogen der kan forklarer mig det evt? og nogen der evt bar har en masse go viden om bølge... -
Hvad er det i glas der gør at de reflektere lys etc.
ForumindlægGoddag alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er i glas der gør at det kan reflektere billeder lys osv. Grundet til dette er at ejg skal op til fysik eksammen og kunne godt tænke mig undervejs i eksammenen at fremvise dette forsøg http://www.fysikbasen.dk/index.php?page=Vis&id=35 ... -
Please hjælp.
ForumindlægAy, Jeg har en opgave for i fysik som jeg overhovet ikke fatter. syndes også det er lidt svært at researche det. Så hvis der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med de følgende spørgsmål i den vedhæftede fil ville jeg sætte stor pris på det, Tak! Det skulle entelig afleveres imorgen. Men vi... -
De 3 fakulteter
ForumindlægHej Jeg er, som mange andre, igang med at lave min AT synopsis. Jeg skal bruge dansk og fysik. er der nogen der kan fortælle mig, eller give mig et link på hvad der "kendetegner" disse to fakulteter. Det er selvfølgelig Humaniore og naturvidenskab. Men Humaniore: Analyse, osv Naturviden... -
Opgave - ellære
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en opgave i fysik, men kan ikke finde ud af det. Opgaven lyder: Med et ohmmeter kan vi bestemme en wolframtråds resistans til 95,0 Ω. Trådens diameter er 0,040 mm. Bestem trådens diameter. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal. Eller bare i h...
