Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17201 til 17220 af 158493
-
Langt matematikkompedie fra uvm
ForumindlægHejsa et stykke tid siden var der en, som linkede til et langt kompendie fra uvm. Det var om mat A og indeholdte en masse opgaver og andet, mener jeg. Jeg kan ikke finde det nu, kan I smide et link? Tak. -
hjælpe med trekant'er
ForumindlægHeej alle Jeg ska lave én opgave som hedder ; Trekant DEF er ligebenet og G er midtpunktet af Dd a) beregn længden af højden FG - Hvordan skal man det ? b) beregn arealet af tekant DEF -hvordan skal man gøre det ? Hælp -
Privat undervisning?
ForumindlægHej alle..! Vi er en lille gruppe (4) der står forude for en matematik eksamen her til sommer. Vi har desperat brug for hjælp til matematik, da vi har mange problemer ´med vores lære. Vi har matematik på B niv. Det er selvfølgelig mod betaling. Nogen der kan hjælpe? evt. om hvor der er muli... -
Nogle efaringer med sankt knuds gymnasie eller tornbjerg`?
ForumindlægEr i mellem to gymnasier og ville bare vide om i havde nogle efaringer om sankt knuds gymnasie og tornbjerg gym. -
Den afledede funktion f’(x) er lig x^3 + x^2 - 4x - 4 f’(x) kan derfor skrives som (𝑥 + 1) ∙ (𝑎 + 𝑏) Bestem hvad der skal stå på a og b’s plads og prøv ...
ForumindlægHej allesammen, har sat med den her i cirka en time og kan virkelig ikke komme frem til noget.... hjælp vil blive modtaget med åbne hænder :) -
GSK: Problem med Historie og Tysk(Hjælp!)
ForumindlægJeg er stødt ind i et lille problem. På grund af de nye specifikke adgangskrav regler, så skal jeg have "dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal jeg have yderligere et sprog på A-niveau, dog kun B-niveau, hvis der er tale om et fortsætter... -
Jura?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i vildrede, jeg går kun i 9. klasse, men jeg ved allerede nu at jeg elsker samfundsfag og historie. Jeg kan godt lide og læse og fordybe mig i viden omkring politik, magtfordeling og læser bøger om psykologi og retorik. jeg synes at Jura studiet lyder helt enormt spendene og ha... -
Lineær funktion
ForumindlægHej en der hjælpe mig med opgave b i den vedhæftede opgave? Den måde jeg vil løse den på er det samme som af, ved enten at sætte 10 eller 21 ind på x's plads. -
Matematikaflevering
ForumindlægHej folkens. Jeg har brug for lidt hjælp i matematik. Jeg har godt tjekket min formelsamling, men jeg synes ikke rigtigt, at det giver mening i mit hoved. Jeg skal lave den på skrift, men jeg forstår ikke helt hvordan. Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd, tak:) -
HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal lave en blæk regning til i morgen om Mursten/hus byggeri noget, det en folkeskole afgangsprøve fra år 2007. Hvis der er nogen der har lavet den som vil sende den til mig, så jeg kan bruge den som skabelon, da jeg ikke har lavet en matematik opg. på computer før, ville det være rigtig d... -
SRP - Ideer til emne?
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig ideer til, hvad man kan skrive om i matematik A og fysik B eller Matematik A og historie A. Jeg har kigget lidt på nettet, og der kom bl.a. noget med grækernes matemtik, men det sagde min historie lærer, at det ikke var nogen god ide. Og i fysik fandt jeg noget ... -
Videregående uddannelse?
ForumindlægEr det muligt at læse/søge ind på Matematik-Økonomi med et gennemsnit på 6.00? -
Grafregner til eksamen?
ForumindlægJeg går på htx, hvor jeg har matematik på B-niveu. - Jeg er i tvivl om jeg må bruge grafregner til at regne afleveringer med 3 ligninger med 3 ubekendte. Min lærer påstår at jeg skal regne det manuelt, men jeg mener ikke det skulle være noget problem at bruge grafregner til beregningen. ... -
Forkort af brøk
ForumindlægHej alle i kloge hoveder. jeg har siden i går siddet med en matematik opgave, men har bare ikke kunne finde ud af den på nogen måder. det handler om at forkorte en brøk som er: ax^2-(a^2+a)x+a^2/2x^2-2(a-1)x-2a jeg vil være så taknemlig hvis nogle kunne hjælpe mig med at løse den. På forhån... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ... -
IT-Konsulent, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej, jeg er netop gået i gang med min OSO, hvor jeg er fast besluttet om at jeg vil være IT-konsulent. Vil gerne være med til at rådgive folk ren praktisk, vil hvertfald stræbe efter at komme ind i Apple Consultants Network. Hader ærligtalt at arbejde med PC, men det er en anden sag... Probleme... -
Det gyldne snit
ForumindlægI forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. i fagene: Matematik A og Dansk A Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det? -
dansk Rapportage
ForumindlægEr der nogen der kan rette min stil bl.a. komma, punktum og stavefejl: sommerferien var over, skolen var gået i gang. og det myldret med elever på HTX Frederiksberg. Alle 1.g'erne skulle på en hyggelig hyttetur, for at lære hinanden at kende. Den 20 Aug. skulle 1.D på hyttetur. TUREN TIL N... -
tutor søges
Forumindlægjeg mangler en tutor til matematik på A, stx, et par gange om ugen frem til januar, og helst ikke virtuelt men hjemmeundervisning mod betaling enten i århus eller vejle.. send gerne en privat besked, hvis du er interesseret :) -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER?
