Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17201 til 17220 af 119569
-
Skriftlig dansk, hjælpemidler??
ForumindlægHej! Jeg har en årsprøve i skriftlig dansk i morgen, derfor haster det lidt. Jeg er i tvivl om man må have hjælpemidler med til prøven, altså f.eks litteraturens veje, noter etc. Det er 2.g på STX. På forhånd tak! -
Dansk mundtl: må man bruge computer i forberedelsestiden?
ForumindlægHej, Er der nogen som ved om man må bruge computer i forberedelsestiden til dansk mundtlig (stx), selvfølgelig uden internet?? Eller er det bedst at jeg printer alle mine noter ud? -
kemi .. reeksamen?
ForumindlægHej jeg er lige dumpet Kemi A på min STX, men jeg vil gerne have er reeksamen. Men jeg skal kun bruge kemi B til min fremtidige uddanelse, kan jeg tag reeksamen på nivauet B når jeg dumpede A? -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
Hvordan?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvor og hvordan man skal regne sit gennemsnit ud? -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
Gennemsnit for jura
ForumindlægHej derude, Er det muligt for mig at blive optaget på jurastudiet, når mit snit ligger på de 8,5. Et andet spørgsmål - hvilket snit bliver det endelige resultat for min videregående uddannelse efter STX? Hvis jeg nu dumper i et fag, som jeg har på A-niveau, til eksamen, kan jeg så ikke blive op... -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
økonomi uddannelsen
ForumindlægSkal man være meget god til matematik for at læse økonomi på universitetet? hvor meget matematik er der i undervisningen på uddannelsen? -
Portræt nr. 31
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i daA på STX. Jeg sidder i min repetition og kan se jeg ingen noter har til en vigtig tekst af Klaus Rifbjerg. Nogen der har læst, og/eller har noter til hans tekst "Portræt nr. 31" ? Mvh Jacob. -
gamle afleveringer
Forumindlæghej min computer er brudt sammen og jeg skal nu vælge at betale i dyre domme for at få gamle filer over på en ny computer eller om jeg bare skal "starte forfra" og glemme de gamle afleveringer. Er det vigtigt at have mine to store opgaver fra 1.g og 2.g og min AT-årsprøve fra 2.g for at... -
Ekstraundervisning fravær.
ForumindlægHej. Jeg går i STX på første år og har efter en matematikprøve fået at vide, at jeg skal have ekstraundervisning. Efter prøven snakkede jeg med nogle venner og de sagde at fravær fra ekstra matematik ikke gælder. Passer det? PS. Synes I, det er fair at jeg skal have ekstra matematik pga. 5 opga... -
Folkeskolelærer
ForumindlægJeg går på STX, og vil på seminariet næste år. Mit snit er på 7, og fordi jeg skal læse på Århus lærerseminarium skal snittet ligger på de 8. Jeg har hørt, at snittet kun ligger på 2,5 i Silkeborg :O Vil det være det rigtige valg, at tage seminariet i Silkeborg når jeg bor i Århus? Håbeeee... -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
hjælp det haster.
ForumindlægARGH! Min hjerne er fuldstændig koblet af, og står med en opgave, som lige så godt kunne være tyrkisk.. Jeg skal følgende: en eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(x) = 100 * e^-0,2*t -0,2*t det er selvfølgelig opløftet. **Bestem halveringskonstanten.. Hvordan gør jeg det, jeg ... -
SRP
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SRP - studieretningsprojekt. Mine fag er dansk og musik. Er der nogle som har en god idé til emne? Min hjerne kan ikke rigtig komme på noget... :/ -
Eksempler på case til idræt eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg står og skal til eksamen i idræt B-niveau, men er lidt i tvivl om, hvilke slags cases der kan være tale om i det teoretiske. Jeg kunne super godt bruge nogle eksempler på cases fra efter reformen, hvis nogen ligger inde med det :) ? Min mail er [email protected] På for... -
Super vigtigt - tag et kig! Please :-))))
ForumindlægSagen er den, at jeg er super dårlig til matematik... Virkelig! Jeg skal være super heldig, hvis jeg kan formå at hive et 4-tal hjem med hjælpemidler i en aflevering, og det skal lige siges, at det er på en god dag, jeg kan lige så godt stå ved min sag. Hehe :) Men på mit gymnasie eller r... -
HJÆLP! mangler en der er go til mat.
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg bare slet ikke kan finde ud af, er der mon en der kan hjælpe?? F(x) = 2x^2+bx-4 Bestem b således at f har nulpunkterne -1 og 3 -
Hjælp til terminsprøve
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i Matematik i morgen. Jeg synes det sværeste er problemregningen. Hvordan kan man forberede sig til det?
