Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 17221 til 17240 af 141881
-
mutagen/ames test af nitrit
ForumindlægHej:D er der nogle der har skrivet en opgave der omhandler mutagentest af nitrit ?? har nemlig en aflevering får men forstår ik hvordan jeg skal starte den :( det vil være mega dejlig hvis en eller anden kunne hjælpe :) på forhånd tusind tak for hjælpen :) -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
Keglestubs udregning
ForumindlægHey,Jeg har fået en model af en keglestub (uden mål) og formlen for udregningen af keglestubbens volumeDerefter er to a opgaverne opstilta)Udtryk volumenet i højden og radius i topfladenb) Udtryk radius i topfladen ved volumenet og højden.Hvad i alverden går det ud på ? -
Matematikopgave
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en matematikopgave om 1.gradspolynomier på 1.g plan. Jeg er som det fremgår uerfaren med produktionen af denne type matematikopgaver da jeg jo kommer lige fra folkeskolen hvor en rigtig opgave = et 13-tal. Kan nogen give mig eksempler på hvad jeg fx kan skrive om hældningskoe... -
Fysioterapeut
ForumindlægHej jeg er helt ny startet som fysioterapeut studerende. Opstarten er svær pga. de mange klinisk udtryk og det tunge stof. Så jeg ville hører om der er nogle opgaver, notater eller noget anbefalet materiale som jeg kan supplere mit studie med. På forhånd tak -
ligning
Forumindlæghey jeg har problemer med 5/x+2 - 2/x-1 = 4/x+2 skal jeg gange over kors og hvorledes skal det skrives op. det ville hjælpe mest hvis i gad lave en hypotetisk opgave der mindede om, så ska jeg nok selv finde ud af resten. ... ellers spørger jeg jo bare igen! =) -
Hans Scherfig - Idealister
ForumindlægVille bare høre om der var nogle herinde der har læst bogen og evt lavet en boganmeldelse? Stor og skal skrive stor skriftlig opgave i den.. har selv læst den, men kunne være hyggeligt at snakke med nogle om bogen og diskutere lidt og sådan :=) på forhånd tak.. -
SSO om PI
ForumindlægJeg skriver om pi og tænkte om der ik var nogle der kunne tænke sig måske at udveksle opgave, så man kunne se hvor man ligger i forhold til hinanden? Jeg har bl.a. om Archimedes, Viète og Monte Carlo metoden... Anyone?? -
hjælp til at finde den først og anden-ordens partielle afledede af en funktion..
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp med denne opgave. Den lyder at jeg skal finde den først og anden-ordens partielle afledede af denne funktion: h(x,y,z) = 3xyz+x^2y-xz^3 Håber i kan hjælpe -
Dansk Essay omkring en oplevelse? Hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg har været i Skotland i 2 uger, og derfor har min lærer givet mig en opgave om at skrive et Essay omkring turen. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal skrive det? og hvad der er vigtig for et essay f.eks. På forhånd tak. -
Ang. opgaveredaktører - tider
ForumindlægVille bare lige høre om det er et generalt 'problem' at det tager lang tid at få en opgave godkendt? Hvormange opgaveredaktørere er der sådan cirka tilknyttet sitet, nogle der ved det?? -
MATEMATIKERE-HJÆLP!
Forumindlæghej jeg har fået denne opgave stillet: Om en variabel T oplyses, at den er omvendt proportional med kvadratet på en variabel v. Bestem T udtrykt ved v. nogen der kan løse den og forklare mig hvad I gør? -
Mindst mulig areal
ForumindlægHejsa, jeg har en opgave hvor jeg skal bestemme t således at arealet af den trekant vektorene udspænder bliver mindst muligt. Hvordan gør jeg lige det ? a=(-1,2), â=(-2,-1), b=(3*t^2, 6) -
Vektor - retningsvektor
Forumindlæg(2) Lad der være givet punktet Q(6,6) og vektor-a=(1) og P(4,5) 1. Bestem en ligning for den rette linie l, der går gennem Q, og som har vektor-a som retningsvektor. Er der nogen der kan hjælpe mig igang med denne opgave? -
Navn på stoffer.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min kemi-opgave. Jeg har aldrig været god til kemi og nu skal jeg fortælle noget om stofferne H3C, CH2 og HC i min aflevering til på mandag. Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tusind tak. -
Forbrugerkultur hjælp?
ForumindlægHej Jeg sidder og skal forklare noget om forbrugerkultur i UK og DK - og skal bruge Hofstede Nogen der har et eksempel på en opgave med forbrugerkultur? Jeg har svært ved at få startet. Håber i ka hjælpe. -
fordeling
ForumindlægJeg har læst og læst, og jeg har så svært ved at forstå det med nulhypotesen. Jeg ved ikke, hvordan jeg kommer i gang med opgaven, og formlerne som jeg skal bruge til udregning, kan jeg heller ikke finde. -
Diskriminat
ForumindlægHej. Jeg har problemer med et ligningssytem. 6x + 12y = 2 -2x- 4y=6 Opgaven skal løses ved hjælp af diskriminatmetoden. Første findes d = -24+24= 0. Dermed er d=0 Hvad gør man så når d = 0 ? Hvad er næste step ? -
SRP - Brancheanalyse??
ForumindlægHej.. Nogle der engang har lavet en brancheanalyse (Portes's 5 forces) i en aflevering jeg må prøve at se? Skal nemlig lave sån en i min opgave så kunne lige være rart og se hvordan andre har udarbejdet sån en.. -
Leukæmi, genterapi
ForumindlægHej. Skriver en opgave der omhandler behandlingsmuligheder af leukæmi via genterapi, men jeg har svært ved at finde noget om det, (på dansk). Har hørt, at der skulle være en behandlingsform der indeholder HSC stamceller, LSC og CD34. Nogen der kender noget til det, eller evt. har et link!? - På...
