Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17241 til 17260 af 45492
-
Trekantsberegning
ForumindlægEN der kan hjælpe mig med at finde vinkel A i denne opgave (vedhæftet)? er det ikek bare SinA=mod/hyp? får selv 27, et eller andet grader.. -
Forslag til produkt
ForumindlægHej alle sammen. En ven og jeg har valgt at beskæftige os med jordskælvet på Haiti til projekt ugen. VI har alt på plads hvad angår vores fremlæggelse, men når det når til et produkt er vi på bar bund. Så hvis der er nogle der har nogle ideer til et evt. produkt er i meget velkommen til at skri... -
Organisk kemi: nukleofiler og elektrofiler
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at løse opgaver og gør mig klar til organisk kemi test. Jeg sidder fast ved en opgave, hvor jeg ved hvad svaret burde være, men er i tvivl om hvorfor ingen anden slags reaktion sker. På billedet angriber nukleofilen OH- elektrofilen Hydrogen. Det jeg ikke forstår kunne nuk... -
Cuba krisen / kold krig
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål: Cubakrisen = 1. Hvad var årsagen 2. Hvad var konsekvenserne? Koldkrig= 1. Hvad gik den kolde krig ud på? 2. Hvorfor var cubakrisen "spidsen"/kulminationen på krisen? -
HJælp til spørgsmål
ForumindlægHar brug for hjælp til B,C og D -
løs ligningerne
ForumindlægHej :) jeg er ikke specielt god til at regne ligninger ud. Er der nogle der vil forklare mig og hjælpe mig med at regne de her to ud? 1) (x-3)-4(x-9)-5(2-x)=10-2 2) x-6/7-2x=6-x -
eksponentiel udvikling
Forumindlæghej! er der nogen der kan forklare mig hvordan man løser denne opg; graferne for de eksponentielle udviklinger: f(x)=6·0,65x og f(x)= 1,5·1,75x skærer hinanden i 1.kvadrant. Bestem koordinaterne til dette skæringspunkt med 4 decimaler. Tak på forhånd! -
Hjælp til differentiering
ForumindlægJeg har lidt brug for hjælp til et spørgsmål. Det lyder meget simpelt, men jeg kan bare ikke vikle hovedet rundt om det. Spørgsmålet lyder: Figuren viser grafen for en funktion f Bestem f ' (4) Jeg inkludere billaget i min post. Jeg forstår bare ikke helt hvad den spørg mig. Skal jeg i... -
selviscenesættelse
ForumindlægHej, Jeg har i AT(almen studieforberedelse i 3g) valgt at skrive i fagene dansk (a) og datalogi(c). Jeg skal skrive om selviscenesættelse/overvågning, og håber der er en derude der gider hjælpe mig, med at finde noveller o.lign. der handler om selviscenesættelse/overvågning? Har selv prøvede, men... -
your_ you´re
Forumindlæghej alle sammen igen jeg skal skrive også en sætningen med your og you´re som det findes i en sætningen. -
Det gyldne snit - HJÆLPPP
ForumindlægHej Er der nogle der ville hjælpe mig med denne opgave? Her skal jeg bare snakke om hvor det gyldne snit er osv.... Det ville være en kæmpe hjælp! - Mange tak:) -
Komet?
ForumindlægHvis ikke navnet komet saa (Comet), mit sporgsmaal er : siden alle asteroidierne har et orbit som er kaldet asteroid belt,, hvad har kometerne, hvilke orbit (navn) og hvor? (f.ex asteroid belt ligger imellem jupiter og mars) mit dansk sucks siden jeg tager "science" -
fysik spørgsmål.. hjælp!
ForumindlægSolen udsender en effekt på P = 383*10^24 WTegn en jord – sol model og beregn SOLARKONSTANTEN, der er den effekt pr. m^2 jorden modtager udenfor atmosfæren.Atmosfæren absorberer 26,5 %Beregn hvor meget solenergi der rammer hver m^2 på Jorden. Håber virkelig på jeres hjælp... tusinde tak på ... -
Simple bøjninger af verber
ForumindlægHej alle :) Jeg er simpelthen meget i tvivl om hvordan man behandler ureglmæssige verber. Jeg skal bøje Geben i nutid og kan i min bog se at den står under gruppen med endelser: (e-i(e)-a-e), men dette forvirrer mig bare mere. Er der nogle der kan hjælpe. derudover skal jeg bøje verlieren i datid. -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Afstandsformel
ForumindlægHej Allesammen, er der nogle der kan hjælpe med at beregne afstandendn mellem punkterne i vedhæftet? Tak på forhånd :) Se vedhæftet -
b i eksponentiel udvikling?? hjælp
ForumindlægHej :). f(x)= b*a^x Er der nogen af jer, der ved b har, at sige i en eksponentiel funktions udseende? -
Hvad er forskellen på ..
ForumindlægHej .. Har et projekt i skolen og jeg "tror" ikke jeg kan blive færdig hvis jeg ikke får svaret på det her spørsmål som er: Hvad er forskellen på modstandsbevægelse og terror? Giv eksempler. Jeg prøver at finde et svar, men hvis i kender ét ville jeg blive meget taknemmelige hvis I skre... -
Opgave 7 - Binomialfordeling
ForumindlægHejsa derude Jeg har udregnet a), men er der én, der kan fortælle mig, om jeg har besvaret b) korrekt? Er det korrekt forstået, at P(X=2)=14,2% betyder, at der er 14,2% chance for, at der er gevinst på 2 ud af de 10 lodder? På forhånd tak -
Mundtlig eksamen. Tal eller bogstaver?
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig Mat B inden længe og er i tvivl om en ting. Jeg skal forklare om cirkeltangenter. Her vælger jeg 3 eksempler af type opgaver som man kunne blive stillet. Fx. find tangentligning i P(x,y) når centrum og P er kendt. Giver det så bedst mening, at jeg bruger tal eller skal ...
