Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 17261 til 17280 af 23785
-
AT - biologi og historie?
ForumindlægHej, jeg overveer meget om jeg skal vælge fagene bio og his til AT. I bio har jeg tænkt på Darwin og Gregor Mendel, men kan ikke selv komme på en historisk vinkel hvor man får brugt historisk faglige metoder?? Et emne jeg også har tænkt på er gennembrudet med sygdomsviden ifht. europæernes bedre... -
Spøgelset Mule Killers
ForumindlægHej, I de 40 dage, jeg har været på Studieportalen, er det spørgsmål, jeg oftest er stødt på, spørgsmål der handler om engelske stile om "Mule Killers" Jeg har hidtil prioriteret IKKE at gøre noget ved spørgsmålet, fordi der ligger så meget i forvejen. Men nu fortæller Ayazaman mig, at ... -
AT 2010 -- Heroin
ForumindlægHey, jeg vil gerne skrive om heroin i AT, hvor jeg er helt sikker på at inddrage kemi B. Yderligere har jeg tænkt på at inddrage samfundsfag eller historie. Men hvad for en vinkel skal jeg se det fra, og hvordan skal fagene kobles sammen? Her er jeg virkelig på bar bund. Jeg har lavet en proble... -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak! -
Hjælp, haster meget!!!
ForumindlægHei Jeg skal op til en dansk synopse til afgangseksamen den 24. juni, men vi skal aflvere synopsen på fredag. Jeg trak emnet sagprosa, så jeg ville spørge, om der er nogen her inde som har prøvet at lave en synopse for sagprosa, for så vil jeg gerne have hjælp til at opstille en synopse. Jeg har... -
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af... -
AT: Hvad skrev I om?
ForumindlægNu skal mange 3g'ere til AT-eksamen for første gang og det kunne være interessant at vide hvad andre har skrevet om, både emne og fag. Jeg skrev i biologi og psykologi om genmanipulation, "det perfekte menneske" og vores skønhedsidealer. Hvad med jer? -
induktiv, deduktiv - metode?
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at forberede mig til AT-eksamen og bliver lidt i tvivl om, om man overhovedet kan bruge deduktiv/induktiv i den forbindelse jeg vil: Jeg skriver om den forhøjede terrortrussel i DK og i anden del af min problemformulering, hvor jeg skal undersøge grundene til denne foru... -
Overfortolker jeg? Den kroniske uskyld..
ForumindlægHej, jeg skal skrive en anmeldelse af den kroniske uskyld. Jeg har i fortolkningen skrevet noget med at Janus og Tore er en og samme person. Hvor Janus er personens ID og Tore overjeget. Til sidst skriver jeg at årsagen til at Tore bliver indlagt er pga. at personen (som både er Tore OG janus) op... -
HJÆLP - Skal jeg klage over min karakter?
ForumindlægJeg har fået 02 for denne opgave, jeg kan virkelig ikke BEGRIBE hvorfor?? Jeg er SÅ ked af det.... Opgaveformuleringen lyder(SAMF/HIS): Redegør for udviklingen i det danske skolesystem fra 1800-tallet og frem til i dag. Inddrag herunder selvvalgt samfundsfagligt materiale. Undersøg et s... -
retorik?
Forumindlæghej hvad er en retorik -
AT-årsprøve på bar bund...hjælp?
Forumindlæghej.. står i den situation at jeg skal til at-årsprøve i morgen (mandag), og syntes selv at vi ikke har fået det store vejledning til hvad man egentlig skal sige til sådan en årsprøve... så hvad skal man sige? -
Forståelse af spektre
ForumindlægHej Er igang med en spektroskopi opgave. Men sidder lige fast et sted. Hjælp gerne. Se vedhæftet dokument. -
Teknokratiet
ForumindlægHvilken ideologi tilhører teknokratiet? Er det en blanding af mange ideologier? -
Hvad var I oppe i?
ForumindlægHej alle Kunne godt tænke mig at høre, hvad I har været oppe i til old eksamen? :) -
Er jeg snotdum?
ForumindlægKanon overskrift til en debat! -
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
METODER
ForumindlægSkal man beskrive metoder generelt eller bare i forbindelse med sin egen opgave? -
Matematisk metode i forhold til arkitektur
ForumindlægHej Jeg sidder her med mit AT eksamens projekt om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg har valgt at skrive om Antoni Gaudis arkitektur i Barcelona i matematik og billedkunst. I den forbindelse sidder jeg i problemer med at skrive om den matematiske metode. Jeg be... -
Mystiske forsvindingsnumre
ForumindlægHej Sam, I går eftermiddags var jeg ude for at have skrevet et langt svar i til en forumtråd, men da jeg uploadede svaret, forsvandt det bare. Jeg tænkte, at jeg måske havde ramt en øvre grænse for størrelse, men da jeg havde lagt det meste af teksten ud i et worddokument, vil det ikke være uove...
