Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17261 til 17280 af 117955
-
hjæælp dt haster ..
ForumindlægHej.. Jeg er gået i stå med et par spgsm. som bare SKAL besvares, men jeg kan ikke finde ud af det.. og skal op til eksamen på mandag om det.. Er der evt. ngn der gider at hjælpe? ville være super taknemlig..: 1. hvordan danner planter energi ud fra solens lys, og hvordan får dyr og mennesker en... -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke. -
Krise!! Tysk og fysik/kemi eller ej..
ForumindlægHej! Jeg vil prøve at gøre dette kort, og så forståeligt som muligt.. Jeg står og skal på efterskole næste år, hvor jeg tager 10. klasse. Mit problem er bare, at nu skal vi snart op på skolen og vælge diverse fag og valgfag, og jeg har den mulighed, at jeg kan fravælge både tysk og fysik/ke... -
Svær opgave uden hjælpemidler
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-4-UDEN.pdfHvordan regnes opgave 11Personligt ville jeg tro at det var noget med toppunktet. dvs -d/4*a=-3men får bare at b=+-SQRT(152) hvilket ikke passer -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
1 opg
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe med opgave 1, b) ?? -
et par spørgsmål
Forumindlæghej vil høre om der er nogen som kunne fortælle mig beviset om at en potensfunktion bliver en ret linje på et dobelt logaritmisk papir. et andet spørgsmål er om hvordan man kan få noget af en mundtlig eksamen til at gå med at sankke om regnergler for potenser? det er en del af et eksamens spørgsmål. -
Gennemsnit!
ForumindlægHar lige et kort spørgesmål:Bliver ens eksamenskarakter og årskarakter sammenlagt?? -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Hjælp til AT-emne
ForumindlægHej, Jeg har virkelig store problemer med at finde et emne til AT hvor overemnet, jo som de fleste nok ved, er Rejser. Jeg har både overvejet noget med flugt/flygtninge og Tintin (da Tintin jo har foretaget en del rejser og måske derfor kunne være et meget sjovt udgangspunkt) (Jeg har også overve... -
SRP
ForumindlægJeg skal i fagene bio A og kemi B skrive om depression og behandling. Jeg er bange for, at det er begrænset hvor man kan skrive, for der er også meget pyskologi der spiller ind. Hvad synes I? Kan I give god vejledning -
Roman/film til brug ved AT
ForumindlægHej, Jeg overvejer at skrive i dansk og biologi til min AT-eksamen. Først overvejede jeg at tage Jules Vernes "Rejsen til Månen". Her ville jeg udvælge et uddrag hvori der blev beskrevet lidt om den menneskelige krop - hvordan personerne i romanen oplever rumrejsen på deres krop, for så... -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til mateatik terminsprøve imorgen og er lidt nervøs. Jeg regner faktisk med at dumpe, da jeg er rigtig dårlig til matematik. Jeg har matematik på B-niveau. Er der nogen der har været til terminsprøve i matematik B i år? Og har i evt. ideer til hvad jeg kan øve.? Crew. -
Fysik på A eller kemi på A(fordele og ulemper)
ForumindlægHej jeg er i den situation at jeg snart skal vælge, hvilket fag jeg vil have på A-niveau og jeg har virkelig svært ved at vælge mellem kemi og fysik. Håber nogle kan forklare, hvilke fordele og ulemper der er ved et af fagene og hvilken forskel der er fra B-niveau. Jeg kan lide begge fag, så jeg ... -
AT metoder til fremtiden
Forumindlæghej jeg skriver AT synopsis, og de 4 fag jeg kan vælge mellem er: dansk , engelsk , samfundfag , biologi det overordnede emne er: Fremtiden - visioner og forudsigelser. og emnet jeg har valgt er: Robotter og kunstig intelligens. Jeg har fundet en masse artilker jeg kan bruge, og et ... -
Hvilke karakterer tæller?
ForumindlægJeg roder rundt i de her karakterer! Jeg får ok karakterer, men skal have 9,8 for at komme ind på min uddannelse. Og den kan jeg kun klare med nød og næppe. Så jeg har prøvet at opstille nogle hypoteser. Men det er lidt svært når man ikke forstår følgende:1: Hvad vil det sige at musik fra 1.g og ... -
menstraution
Forumindlægjeg skal op i biologi imorgen, og kan slet ikke forstår negative feedback. er der nogen der kan hjælp mig med at forklare det? tak på forhånd -
HTX Valgfag
ForumindlægHejsa:D Jeg vil bare spørge jer, om der er noget der hedder Innovation B i stedet for C? Eller noget der ligner det. Samme spørgsmål til et andet fag nemlig om man kan tage Mediefag B i stedet for C. De her spørgsmål drejer sig om HTX Sukkertoppen/... -
t-hjælpeceller og t-hæmmeceller
ForumindlægHej.. Ville bare spørge om der er nogen, der kan fortælle mig hvilken funktion t-hjælpeceller og t-hæmmeceller har? Takker på forhånd.. :) -
eksaminationen
Forumindlægjeg skal op i biologi A-niveau på tirsdag. min lærer har ikke rigtig fortalt hvordan eksaminationen foregår. Jeg kan ikke nå at få 100% styr på al pensum - noget bliver jeg nød til at læse rimelig overfladisk.. Mit sprøgsmål er derfor om det er muligt at tale meget ud fra de figurer, grafer og t...
