Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17261 til 17280 af 46276
-
Vildvinen
ForumindlægHej .. Jeg har fået til opgave at analysere Charlottee Weitzes novelle 'vildvinen', men har lidt problemer.. Skal den ses som to historier i forlængelse af hinanden eller som to paralelle forløb? Har søgt lidt rundt på Internettet og der bliver den karakteriseret som et eventyr. Hvorfor? ... -
Samfundsfag C tvivl om hvilken karakter
ForumindlægI 1.g gik jeg på en musik linie som havde jeg samfundsfag på B-niveau. Det tidspunkt havde jeg en standpunkts karakter på 4 i årskarakter, men dukkede op til eksamen og mærkeligt nok fik jeg 00 i årseksamen... Jeg har nu flyttet gymnasie og g... -
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk? -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Logaritmiske funktioner
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver dispositioner til min mundtlige eksamen og er løbet ind i et problem. Jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem eksponentielle funktioner og logaritme funktioner, altså jeg skal grundigt forklare hvad det vil sige at logaritme funktioner og eksponentielle funktioner er ... -
Om at tage 3.g om?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en ærgerlig situation, hvor har jeg har fået et gennemsnit, som jeg slet ikke kan bruge til at blive optaget i de uddannelser jeg overvejer, pga af de års- og eksamenskarakter jeg fået i 3.g. Mit karaktergennemsnit for 1. og 2.g, lå på 9,3 efter bonus (fra esktra A-fag). G... -
Sandhed eller løgnen
ForumindlægHistorien om Sandheden og Løgnen "Det var en strålende varm dag, og Sandheden og Løgnen havde besluttet sig for at gå sammen ned til søen for at bade. Da de kom til bredden, smed de begge deres klæder og sprang ud i det dejlige kølende vand. De legede og pjaskede og morede sig rigtig fornøje... -
Novelle
Forumindlægjeg har lavet en kort novelle. er der nogen der vil læse den, rette den, give karakter og give råd til hvordan jeg kan forbedre den? tak på forhånd :) Dolken Han gik ud i entreen.” Jeg vil råde jer til at finde den til i aften,” sag-de han. Så gik han uden at sige farvel. Han var ... -
Har Brug for hjælp til Fluernes herre Analyse.
ForumindlægCitat Fra læreren som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med :(. (Ved godt det er forkert, man er virkelig i en træls situation) 1. Hvad kan være forfatterens hensigt med at placere børnene på en Øde Ø? 2. Kunne historien have været fortalt, hvis den havde foregået et andet sted? Begrund! 3. ... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
fagudtryk
Forumindlæghej, skal snart op i old og er pludselig blevet ramt af en kæmpe usikkerhed. hvilke fagbegreber forventes der at man bruger til old eksamen under gennemgang af teksterne symposion, odysseus og ødipus?? på forhånd mange tak for hjælpen!! -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Ba. samt cand. studerende - hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder i en rigtig irriterende situation der ærligt talt gør mig pisse nervøs! Jeg mangler en sidste eksamen på mit studie bestående af 5 ECTS point førend jeg kan kalde mig bachelor. Problemet er bare at jeg har brug for gode råd til hvordan jeg kan forberede mig til den... -
Den kolde krig, hjælp til problemformuleringer.
ForumindlægHej ! Jeg skal op i i historie i morgen og har derfor behov for noget hjælp. Jeg har trukket emnet den kolde krig, og har hertil fået 5 kilder som jeg har kigget på. Jeg har desværre bare svært ved at finde passende problemformuleringer og problemer med at finde ud af hvor jeg skal begrænse mig ... -
SSO - KLOVN
ForumindlægNu har jeg så analyseret et afsnit fra Klovn - sæson 2. Franks fede ferie... "Min opgave formulering lyder som følgende: Der øsnkes en analyse og fortolkning af et selvvalgt afsnit i tv-serien, "Klovn", idet hovedvægten skal lægges på karakteristikken af hovedpersonerne Fran og Ca... -
USA's Udenrigspolitik 1991 og frem?
ForumindlægHej :-) Jeg skal til at skrive SRP i historie og samfundsfag..(Begge A-niveau) Jeg har valgt emnet USA's udenrigspolitik uden rigtigt at have den store viden om det (ved dog lidt).. MEN, var til samtale i dag med mine vejledere og vi blev enige om at fokusere på USA's udenrigspolitik ef... -
Hjælp til at finde navne med betydning til min nye bog !!!
ForumindlægHejsa jeg skal til at skrive en ny bog. Alle personer i bogen har et navn, der har en særlig betydning, og som passer til deres rolle og person. F.eks. Silva = Skov (på latin) og William = beskytter Jeg mangler et navn til en ond hovederolle, så jeg tækte at jeg ville høre hvilke bud der ... -
Kolera - 1850 - 1910
ForumindlægHej alle! Jeg skal vise at jeg kan anvende historiefagets teori og metode, men jeg er virkelig i tvivl om hvad især "teori" inden for historie er... I 1849 var der mange som døde af kolera i KBH pga. dårlig sanitær situation.. Er der nogen der har nogen forslag til hvilken teori man, i ...
