Generelt

Om at tage 3.g om?

27. juni 2018 af Lolerlife

Hej alle. 

Jeg står i en ærgerlig situation, hvor har jeg har fået et gennemsnit, som jeg slet ikke kan bruge til at blive optaget i de uddannelser jeg overvejer, pga af de års- og eksamenskarakter jeg fået i 3.g. 
Mit karaktergennemsnit for 1. og 2.g, lå på 9,3 efter bonus (fra esktra A-fag). Ganger jeg det yderligere med 1,08, får jeg et gennemsnit på 10. 
Efter 3.g er jeg kommet ned på 5,4... Jeg føler ikke at dette er godt nok i forhold til hvad jeg mener jeg kan og hvad jeg havde af forventninger. 3. årgang er bare gået helt forkert, og jeg føler virkelig at jeg kan gøre det godt igen. 
Mit problem er dog, at jeg lige har været til den sidste eksamen. Så mit spørgsmål er, om man stadig kan tage 3.g om, selvom man egentlig er færdig med alt? 

Tak på forhånd. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
27. juni 2018 af guzbak

Det skal du desværre ikke regne med, da dit snit er lukket efter sidste eksamen. Evt. overvej kvote 2 eller at hæve de adgangsgivende fag til at styrke din kvote 2 ansøgning.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
27. juni 2018 af Lolerlife

Okay, det regnede jeg heller ikke med. Skulle bare lige være sikker. 
Jeg har også tænkt mig at supplere i de fag hvor det er gået galt, og så søge ind på kvote 2, som du siger. 
Mange tak for svaret, og god dag! :) 


Brugbart svar (1)

Svar #3
27. juni 2018 af guzbak

Held og lykke med det og også god dag til dig!
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Om at tage 3.g om?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.