Søgning på: tysk analyse. Resultater: 17261 til 17280 af 38620
-
Tema - de røde sko?
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder og er næsten færdig med en analyse af H.C Andersens "De røde sko".. Jeg har dog lidt svært at finde ud af hvad temaet er ?.. Kan det være menneskets svaghed eller noget lign. ?.. Nogen som kan hjælpe? :) -
S-O-R model og AIDA-model
ForumindlægHey, Nogle der ved om S-O-R modellen og AIDA-modellen hører ind under dramaturgi? Eller under hvilken analytisk tilgang hører de under? (fx billedanalyse, retorisk analyse, dramaturgi..) På forhånd tak! -
Postkontoret af Henrik Nordbrandt
ForumindlægHej! Jeg skal op i dansk eksamen (9. klasse) på torsdag. Jeg ville høre om der var nogen, der evt. har lavet en fortolkning/analyse af digtet? Jeg har lidt svært ved at finde metaforerne i digtet. Jeg har prøvet at søge på det, men kan ikke finde noget. Mvh. Ida. -
Den læserorienterede metode??
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til at analysere en tekst af Aidt, og har fået at vide at den læseroirenterede metode skal bruges.. Men jeg forstår ikke rigtig at bruge den, så måske der er en der kunne hjælpe mig lidt på vej? (: Hilsen Katrine. -
romantikken
Forumindlæghej jeg skal snart op til mundtlig dansk. jeg skal analysere - den lille pige med svovlstikkerne, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte eller hvad jeg skal lægge vægt på. nogen som kan hjælpe? tak på forhånd. -
Integralregnings Hovedsætning
ForumindlægHej, Jeg skal bevise analysens fundamentalsætning. Har set en masse forskellige videoer på youtube, men forstår det stadig ikke helt. Nogen der eventuelt kunne forklare mig det? Eller hvis i kender en god hjemmeside eller video - meget gerne sætte linket ud (: På forhånd, tak -
Case om skizofreni
ForumindlægHej SP, Jeg har brug for jeres hjælp. Er der nogle af jer, der kender til en artikel eller case der handler om en person, der lider af skizofreni (eller bare noget der er i retning af det)? Man skal helst kunne lave en analyse af den. Håber der er nogle, der kan hjælpe. :) -
Digt - H.C.Andersens Land
ForumindlægHej :) Er der nogen som vil hjælpe mig med at analysere min synopsetekst, som er et digt af Benny Andersen? Jeg mangler nogle få punkter som jeg er kørt død i. Link til digtet: http://masus.smartlog.dk/h-c--andersens-land-post50669 Her er de punkter jeg magler at få analyseret: Titlen - H.C.A... -
Bush 9/11 talen
ForumindlægGoddag alle! Jeg er igang med at stille Pave Urban ll, tale op imod Bushs tale, som han holdte den 20 september 2001. Jeg skal sammenligne dem (ligheder og forskelle), og til det skal jeg bruge en analyse og fortolkning af Bushs tale. Jeg har selv analyseret Pavens tale, og søger inspiration til ... -
Hjælp til formulering af sætninger
ForumindlægHej alle. Jeg har problemer med at formulere disse sætninger på tysk, og jeg kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Jeg har selv en idé om hvordan de skal lyde, men jeg er ikke sikker, så jeg har skrevet det jeg ønsker at sige på dansk (det med fed skrigt), og så har jeg også skrevet mit bud på hvo... -
Kan jeg opnå et godt gennemsnit, og komme ind på min drømmeuddannelse?
ForumindlægHej folkens. Jeg studere på HHX i 1. g, og er i tvivl, om at jeg kan opnå et godt gennemsnit og læse videre på min drømmeuddannelse (Økonomi på KU). Jeg synes selv at jeg er intelligent og lærer hurtigt, men mine første standpunktskaraktere var ikke særligt gode. Udover det, er tysk mit vær... -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
Klage over skriftlig dansk
ForumindlægJeg har i dag fået min skriftlige dansk karakter tilbage på 4, hvor jeg plejer at få 7-10. Jeg vil gerne klage, men hvordan tænker I at jeg kan klage, og kan i læse min aflevering og måske sige om et 4-tal virkelig er det der passer. -
AT EKSAMEN YTRINGSFRIHED RELIGION OG DANSK
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive min endelige AT som jeg skal til eksamen i til sommer. Vores overordnet emne er kommunikation, hvor jeg har valgt ytringsfrihed(religion/dansk) i forhold til Charlie Hebdo skandalen. Problemet er, at jeg ikke kan finde materiale i forhold til religion. Jeg har en masse a... -
American History X
ForumindlægHej.\n\nJeg skal lave en lille analyse af filmen 'American History X' (den skal fylde ca. halvanden side). Det er imidlertid lidt tid siden, vi har set filmen, og jeg har ikke detaljerne i frisk erindring. Vi skal se på: The setting, the narrator (a characterization, relationship to older... -
Billedanalyse Turner
ForumindlægHeyJeg sidder og skal analysere JMW Turners "SNowstorm" Mit problem er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe det an! Jeg har brug for en god informationskilde hvor jeg kan finde noget relevant om præcis det billede. Jeg har brug for noget viden om de På forhånd tak kan ses ... -
FSA HELP !
ForumindlægHej... Det her er meget vigtigt for mig. Jeg skal til FSA den 22/06 og jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Der er mange som fortæller hvor let det egentlig er at gå til mundtlig dansk, men jeg er ikke en af dem. Jeg synes derimod at det lyder skræmmende. Jeg ved hvordan det hele skal foregå, men al... -
Inflation??? HELP!!
ForumindlægHey guys sidder og skriver SRO og er lidt i tvivl omkring noget med inflation som jeg håber nogle venligesjæle kan være med til at hjælpe med. Jeg skal analyser inflationen i UK og er kommet frem til dette; "Man kan her se at inflationen faldt fra 3,6% i år 2008 til 2.18% i år 2009, og ... -
Tonalitet!
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og analysere et nummer af Jeff Buckley ("Eternal Life") og sidder fast ved den harmoniske del. Jeg har svært ved at bestemme tonearten! Har fundet frem til at det enten er E-mol eller A-mol, men modulere den imellem vers og omkvæd?? Jeg kiggede først efter f... -
Hvad symboliserer røvgeviret?
ForumindlægSkal analysere novellen røvgevir, men er i tvivl om, hvad Lykkes tatovering symboliserer til sidst i teksten. Jeg var egentlig nået frem til, at Henrik har fået Lykke så langt ned med nakken, så "røvgeviret" symboliserer en slags brændemærkning. At Lykke har mistet sit selvværd og stemp...
