Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17281 til 17300 af 48240
-
Ingeniørhøjskolen Århus
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at søge ind på ingeniørhøjskolen i Århus. Men jeg kunne godt tænke mig at hvordan undervisningsformen er? Hvor lange dage man har? Hvor meget afleveringer fylder samt hvornår der er eksamen? Jeg har nogen helbredsmæssige problemer, som gør, at jeg allerede ved, at je... -
Eng-Eksa
ForumindlægHej derude. Jeg skal afslutte STX med engelsk som sidste eksamen. Jeg tænker på, hvordan man skal gribe eksamenen an? Endvidere tænker jeg på, om der er nogen, der kan henvise en til analysemodel, som eventuel de har brugt eller som egner sig til en engelsk eksamen. Jeg håber meget på svar, da je... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
Alle fag skal være bestået?
ForumindlægHej. Jeg går nu i 2.g, og har samfundsvidenskabelige linje. Jeg havde fysik og kemi i 1.g, men dumpede kemi (00) Jeg vil rigtig gerne læse jura - advokat, men der står at adgangskravene er at alle fag er bestået. Vil det så sige at mit C-niveau fag, gør jeg ikke kan komme ind på mit drømmestudie? -
FÆRDIGHEDSREGNING - TERMINSPRØVE
ForumindlægJeg har snart terminsprøve, og jeg er meget nevøs over jeg ikke vil klare det så godt da jeg ikke er så god til matematik .. derfor vil jeg blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at fortælle nogle vigtige ting jeg burde vide om matematikken. f.eks formler og sådan. tak på ... -
Cirkelbevægelse
ForumindlægHej alle sammen så jeg har haft nogle problemer med opgave c. Jeg tænker at jeg kan lave et punkt på grafen og lade den være hældningen jeg ville så få den i afstand per dag, men skal jeg ikke have den som afstand på omdrejning? -
Gode råd til FSA
ForumindlægHej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)? -
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren... -
Fysik-karakter
ForumindlægJeg går i 2.g, og da jeg har matematik og kemi på højniveau afslutter jeg fysik i år. Jeg synes selv, at jeg er ret god til fysik, og jeg er meget aktiv i timerne. Mine afleveringer er sædvanligvis de beste i klassen, og til årsprøven sidste år fik jeg 11.Problemet er, at jeg ligesom 7 andre i kl... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
SSO- hurtigt om nucleofile reagenser. Skal afleveres IMORGEN!
ForumindlægHej!! Jeg har skrevet min opgave færdig nu, men sad lige og læste mit afsnit om reaktionsmekanismer igennem og så til min store rædsel, at jeg jo har noget med nogle negative ioner at gøre. Jeg er dog ikke så sej til det med nucleofile reagenser, så er der en venlig sjæl der bare lige hurtigt vi... -
exp. udvikling
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave? den nedenstående tabel viser for nogle af årerne 2001− 2007 det årlige antal pendlere over Øresund fra Sverige til Danmark År 2001 2003 2005 2007 Årlige antal pendlere 3751 5683 8783 15742 I en model kan det årlige antal pendlere ove... -
hjælp til religion søges.
Forumindlægda jeg skal op i religion (eksamen mundtlig) inden længe ville jeg lige høre om der er nogen der ved eller for den sags skyld sidder inde med nogle ekstemporaltekster, som bruges til eksamen, så jeg kan øve mig lidt. det kunne være fedt. på forhånd tak. -
Snyd
ForumindlægHej under eksamen så vidste jeg ikke at onenote befandt sig ved ikon, vil det gør noget? Altså vil den synkronisere når den er på ikon, men jeg har ikke brugt onenote jeg har kun brugt word til eksamen -
Angiv den aktuelle koncentration af fast bariumhydroxid i den vandige opløsning
ForumindlægEt hint til en Kemi C opgave. :-) Den jeg søger hjælp til er b) Er det ikke bare følgende i første omgang? Men hvad mener de med "Angiv den aktuelle koncentration af fast bariumhydroxid i den vandige opløsning."? -
Retteark fra skr. samfundsfag 2007
ForumindlægEr der nogen der ved hvor præcis på Undervisningsministeriets hjemmeside man kan finde det retteark som udgives efter eleverne har fået deres skriftlige karaktere? Det er et ark som gennemgår opgaven og giver kommentarer til fx hyppige fejl begået ved dette års STX skriftlig samfundsfags eksamen.... -
Brugen af hit-ord
ForumindlægHej alle. Jeg har surfet lidt herinde og det er super nice med alle de opgaver og gloser man kan finde. Jeg har et problem- jeg har ikke i min undervisning mødt de ord som der bliver snakket om. Det er ikke fordi jeg ikke har hørt efter, min lærer har bare ikke brugt dem. Jeg er nu i tvivl om jeg... -
LoggerPro!
ForumindlægHej folkens, jeg skal snart til eksamen og skulle derfor downloade loggerpro på min com efter den er blevet gendannet. Problemet er at jeg mangler en kode til at jeg kan gennemføre det..... Min skole har åbenbart ikke koden på deres hjemmeside så tænkte på om der var nogen der lige hurtig ville d... -
Årskarakter
ForumindlægHej. Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg går på HTX. Hvis jeg skal op i et fag ( lad os sige matematik ) tæller min årskarakter hvis jeg alligevel skal op i det? Foreksempel. Hvis jeg får 02 i matematik skriftligt, men skal op i det alligvel, tæller den 02'er for noget? Eller tæller den karakte... -
Gode råd til eksamenslæsning?
ForumindlægHej,som overskriften lyder - har I nogle gode råd til hvordan det er mest "hensigtsmæssigt" at læse op til eksamen? Hvad vil I mene, vil være det "bedste": at læse al pensum (overfladisk) igennem, så man når at læse det hele eller læse virkeligt intensivt om hvert emne? (hvilk...
