Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17281 til 17300 af 20599
-
Økonomisk- og politisk system hænger/ hænger ikke sammen?
ForumindlægHej Jeg sidder og læser i min samfundsfag bog,og er nået til et afsnit om hovedforskelle på deltagelses. og konkurrencedemokrati, som jeg simpelthen ikke forstår Under deltagelsesdemokrati står der: Politisk og økonomisk system hænger sammen. Styringsmuligheder kan ikke ses uafhængigt af de ram... -
SSO
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SSO i samfundsfag B og idræt c Jeg har i det redegørende skulle redegør for den sociale ulighed i sundhed i Danmark ed fokus på middellevetid og forventet restlevetid og skal så inddrage to bilag.. Jeg har skrevet frem og tilbage med min samfunds lærer, men fors... -
Watergate-skandalen!
ForumindlægHej alle, Jeg skal fremlægge om Watergate-skandalen på ca. en halv times tid i historie/samfundsfag. Jeg skal bruge Powerpoint, vise plakater/plancher og naturligvis fortælle. Nogle der ved hvordan jeg kan bygge min fremlæggelse op, hvad der er relevant at fortælle om osv. Eventuelt nogle ... -
Bergreber samf-C - Folkesundhed og hygiejne
ForumindlægHej ;) Jeg skal skrive synopsis i AT-eksamen i fagene; historie A og samf C. Mit emne er folkesundhed og hygiejne i årene 18-51-1914. Da det nu er to år siden jeg havde samf, halter det dog lidt med at huske de samfundsfaglige bergeber. Derfor ville jeg høre om andre har forslag til begreber de... -
Lektiehjælper og hjælpelærer
ForumindlægPRIVATUNDERVISNING Jeg ønsker at hjælpe folkeskoleelever. Mit navn er Laura Torkamani og jeg går i 1.g i gymnasiet. Jeg har matematik på A-niveau som jeg får topkarakterer i. Derudover tilbyder jeg også primært undervisning i dansk, tysk, engelsk og samfundsfag (som jeg også får topkarakterer i).... -
Sekularisering og islam
ForumindlægHej hej.... er der ikke en af jer der kan forklare mig hvad sekularisme og sekularisering sådan helt præcist er. Jeg ved det godt sådan overordnet.... men kan alligevel mærke jeg ik er helt sikker. Jeg sidder og skriver Eksamens projekt i samfundsfag og religion og skriver om hvilken rolle kan i... -
Idé til paraplyemne "Sundhed og sygdom".
ForumindlægMig og min makker er ved at skulle have vores sidste AT-forløb her i 2.g. Paraplyemnet er som sagt Sundhed og sygdom, og vi har allerede gjort nogle tanker om hvilket specifikt emne vi skal vælge. Vi skal vælge 2 ud af disse fire fag som baggrundsfag: dansk, historie, samfundsfag og biologi. Det... -
Forskel på Danmark - USA mht kriminalitet
ForumindlægHejsa. Jeg går op HHX 1.års. Jeg er i gang med at skrive en flerfaglig opgave hvor jeg skal kombinere to fag og derfra vælge et emne. Jeg har valgt Samfundsfag - Engelsk og at skrive om Kriminaliteten i USA. Jeg er rimelig lost da jeg skal skrive om hvad forskellen er på Danmark og USA mht. hvad ... -
hjælp til karakter oversættelse
Forumindlægjeg har tænkt til at tage på skole efter å have arbejdet ett år i danmark. fra tidligere har jeg haft eksamner i nogle fag fra norge, og lurer på om hvad mine norske karakterer blir på dansk skala?? norsk karakter: samfundsfag: 3 Muntlig eksamen: 5 geografi: 5 historie: 3 Matematikk 2 skriftlig... -
Metodeovervejelser
ForumindlægHej folkens Jeg er i tvivl, fordi jeg skal fortælle om mine metodeovervejelse i bl.a. samfundsfag. Jeg har lavet et spørgeskema, hvilket jeg er klar over er en kvantitativ undersøgelse, men hvad skal jeg ellers skrive i samf-delen? Det skulle måske lige nævnes at spørgeskemaet omhandler hvor m... -
AT eksamenen i his/samf
ForumindlægHej Jeg står og skal op i eksamenen i AT i fagene historie og samfundsfag. Mit overemne er kommunisme, men det jeg har valgt at skrive om er Marxisme. I selve opgaven bruger jeg ofte denne benævnelse (marxisme) når jeg behandler emnet, men jeg er lidt i tvivl om det er helt ved siden af. Man ska... -
spm til AT-eksamen.
Forumindlæghey. er der nogen der har været op i AT, som måske kunne fortælle lidt om hvordan det gik osv? spørger de meget til metode-delen? jeg har personligt ret svært ved det. jeg er nervøs, fordi jeg føler at jeg ikke rigtig har styr på metoderne. nu har jeg valgt at skrive i fagene samfundsfag og... -
Vækst i forskellige dele af Danmark
ForumindlægHej folk derude Jeg har virkelig brug for hjælp til en samfundsfag opgave, som jeg virkeligt har svært ved. Håber at der er en venlig sjæl deruode, som kan hjælpe. Den handler om, at der skal undersøgs hvad der af materialet i bilag A (figur 1, figur 2, figur 3, figur 4 og tabel 1) og suppleren... -
forskellen på metode og teori?
Forumindlæghey :) Jeg sidder og pukler med min AT eksamen i biologi og idræt, hvor forudsigelsen er ”dopingbrugen i sport er kommet for at blive”. Men jeg er blevet meget forvirret over hvad forskellen er mellem en metode og en teori. En samfundsfaglig metode er vel en kvalitativ eller kvantitativ undersøgl... -
Cand Oecon i Århus
ForumindlægJeg er stadig på jagt efter den rigtige uddannelse og vil derfor også gerne høre om økonomistudiet i Århus. Er uddannelsen mest samfundsfaglig eller matematisk, eller går det lige op? Jeg mener, bruger man meget tid på tal og statistik, eller mest på at "snakke" om tingene. Er der bed... -
SRO - Identitetsdannelse i det postmoderne samfund.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRO opgave om identitetsdannelse i det postmoderne samfund, med fokus på kønsroller. Det er en blanding af Engelsk og Samfundsfag. Jeg har valgt to engelske tekster, så hvis nogle af jer har analyseret / fortolket / eller bare noter til teksterne, vil jeg blive mege... -
AT - fundamentalisme
ForumindlægHejsa! Jeg har lidt skrubler mht. AT-eksamen, hvor jeg har valgt at kombinere samf A og religion C. Mit overordnede emne er globalisering, og hvordan denne fremprovokerer fundamentalisme i mange henseender. Jeg har ikke svært ved at få samfundsfag ind over, men hvordan skal jeg få religion ordent... -
Nogle der kan forklare dette udsagn?
ForumindlægDette omhandler min opgave, hvor jeg har skrevet om Homo Artefakt og indlemmet samfundsfag og forskellige senmoderne teorier. Er metoderne rigtigt skitseret her? Jeg har haft en samfundsvidenskabelig hermeneutisk tilgang til de forståelsesorienterede aspekter af sociologien, hvorimod forklarings... -
Økonomi, recession
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i Samfundsfag på A niveau og har trukket økonomi. Da jeg ikke just er en haj til økonomi, vil jeg høre om der er nogen, der kan forklare mig, hvordan Keynesianister vil undgå en recession gennem sin "effektive efterspørgsmål"? Så vidt jeg kan forstå nævner m... -
Citater - engelsk?
ForumindlægHej Når man skal til eksamen i samfundsfag og engelsk (som jeg skal), så skal man citere på engelsk fra den tekst/film eller hvad man nu har valgt. Men er det noget man SKAL? Nu får man hele tiden at vide at man ikke skal gå dybere ned i sin problemstilling og analyse, men istedet fokusere på te...
