Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17301 til 17320 af 119569
-
Jeg vil være læge, men?
ForumindlægHej Jeg vil vildt gerne være læge og jeg har et spørgsmål, som jeg håber i vil svar på. Jeg er ikke sikker på om man skal kunne engelsk, for at være læge?0. Jeg spørger om det da jeg ikke kan engelsk Jeg håber at der er en der vil svar på mit spørgsmål:) -
Hvilket slags gymnasium`?
ForumindlægHey studieportalen Jeg ville lige høre om der er et gymnasium i københavnsområdet, som udbyder en linie med Dansk A, SpanskBeg A, Engelsk A, Matematik A, Fysik A/B og Psykologi/Filosofi? Ikke alle kriterier behøver at blive opfyldt, men de første fire er uerstattelige. Hvis flere gymnasier... -
Hvor finder i hjælp til cosinus og sinus?
ForumindlægHej Vi er så småt begyndt at tage hul på cosinus og sinus på min efterskole. Det er dog et emne som jeg kæmper en del med. Kan i anbefale et sted, hvor man kan få dybdegående hjælp indenfor det emne? Jeg har overvejet at bruge studienet.dk. Noget i kan anbefale? -
Hjælp til logaritmer..
ForumindlægHvad er 10- tals logaritmen? Jeg skal op til årsprøve i matematik, og jeg skal også bevise regnereglerne for logaritmer. og jeg var desværre syg da vi lært om logaritmer, så jeg har ingen noter eller noget. Så vil virkelig sætte pris på hvis der er nogen der gider hjælpe mig samt forklare mig h... -
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
struktur af læsning
ForumindlægHej Hvordan vil i strukturere en dag med læsning? Synes ikke jeg kan læse ordentligt i løbet af dagen. Hvordan læser i? altså med hensyn til pauser, hvor mange timer/minutter i læser af gangen og alt det er. Vil gerne have lært som meget som muligt i løbet af en dag. Hvor mange timer er det o... -
Kan IKT faget på HTX hæves fra "C-Niveau" Til- "A-Niveau"?
ForumindlægHej alle SP'er. Håber i kan besvare mit spørgsmål vedrørende Hævning af fag.- Spørgsmålet er ved overskriften!- Tak på forhånd -
HJÆLP HJÆLP! EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg skal op til matematik mudtlig B, her den 26. Og jeg har virkelig brug for hjælp. Er der nogen der har nogeb notater omkring beviser. Og hvad skal man gøre hvis man ikke kommer op i et bevis, men op i linære funktioner f.eks.??? Skal man så bare gennemgå, hvordan man bruger formelen for linære... -
studie hjælp
ForumindlægJeg ville altid gerne studere Jura, men mit gennemsnit er desværre for lavt. Nu har jeg fundet ud af at jeg eventuel kunne tage min bachelor i HA Jura, og derefter skifte over til det almindelige jura studie. Nogle der har forstand på om det kan lade sig gøre? For at kunne komme ind på HA jura... -
Pyramideformet bygning
ForumindlægJeg har problemer med opgave C i denne opgave - kan ikke se hvordan jeg kan finde B? På forhånd tak for hjælpen -
Sandsynlighedsregning spredning/variansen
ForumindlægHej Jeg sidder og skal finde spredning og er derfor kommet frem til at jeg skal have fundet variansen og tage kvadratroden af den. Problemt er bare at jeg ikke helt er med på hvordan jeg finder variansen. Jeg ved at b(6,p) p= 0,5 og at middelværdien er 3.0 Tak for hjælpen på forhånd -
Fysik og matematikbøger sælges!
ForumindlægHar disse fysik / matematik-bøger til salg: Fysik 9 (prisme), 9. klasses-niveau. Fysikbogen, Fin Elvekjær. Omfattende fysikbog(ca. 475 s). Niveauet svarer ca til b-niveau i gymnasiet eller tilvalg på hf. Matematik for hf-tilvalgsfag. Jens carstensen. Svarer til b-niveau på hf. Denne bog er bl.... -
hurtige hjælp
ForumindlægHej alle, jeg håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmåle En stokastisk variabel Y er normalfordelt Y∼N(7,2) , og F er fordelingsfunktionen for Y. a) Undersøg, om punkterne Q(7; 0,5) og P(9; 0,84) ligger pa° grafen for F. er middelværdien ikke 7 og spredning 2, men hvordan skal j... -
Afstand mellem punkt og linje
ForumindlægHej jeg har opgaven. find Afstand mellem punkt (-3,10) og linje y=3x-7 jeg forsøgte at bruge formlen: dist= (|a*x1+b-y1|))/(√(a^(2)+1) (|3*−3+−7-10|))/(√((−3)^(2)+1) men resultat bliv 8.22 hvilket ikke vær det ønsket facit jeg så at opgaven brugte formlen dist=(|... -
Adgangskrav(Driftsteknolog)
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (... -
hyperboloider
ForumindlægHar nogle af jer noter til hyperboloider? Altså formel og hvordan man anvender det praksis. -
"Ændring af snit."
ForumindlægJeg har det spørgsmål, at hvis jeg nu skulle læse Jura, og "kun" har et snit på "6.1" (STX-SNIT), hvor det kræver 6.2 at komme ind, og man evt. har haft en dårlig eksame, fx i Mediefag hvor jeg fik 00, som ikke har særligt meget med Jura at gøre, men den trækker ned.. Er det s... -
Ingeniør - Maskinteknik - Noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg har et lille spørgsmål som jeg håbede i kunne svare mig på. Er i gang med at læse Mat A op og jeg syntes det er svært. På mat b fik jeg karakteren 7/7. Det skal lige nævnes at jeg tog mat b på et turbokursus, og jeg syntes det gik lidt for hurtigt. Det varede en 6 uger. Mit spørgsmål... -
hmmm.?
ForumindlægHej.Findes der en måde hvor man kan blive god til matematik på? -
Metal reagerer med syre
ForumindlægHejsa! Jeg er i gang med opgave 2 men er lidt i tvivl om fremgangsmåden. I a har jeg skrevet: Cr (s) + 2H+ (aq) -> Cr3+ (aq) + H2 (g) I b har jeg brugt idealgasligningen med 0,993bar og 20grader, men er i tvivl om jeg skal bruge de 0,032bar og 20grader? Herefter har jeg sagt m=n*M. c og d ...
