Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17321 til 17340 af 114887
-
normalvektor
ForumindlægHej er der nogen, som kan hjælpe mig med følgende opgave; en trekant har vineklspidserne A(-2,1), B(3,5) og C(5,-1), og så skal man finde normalvektor for hver af de linjer, siderne ligger på, og desuden opskrive en ligning for hver af linjerne.Håber der er nogen, som kan hjælpe! -
Resulterende kraft på en ladning
Forumindlæg13 ens ladninger sidder i hvert hjørne i et 13-sidet polygon. Hvad er den resulterende kraft på en ladning i midten af polygonet? Mine egne tanker: Jeg ville enormt gerne sige Fres = 0 af symmetrigrunde, men jeg er ikke sikker på om man kan det. For et 12-sidet polygon ville det selvfølgel... -
Ferrion og ammonium og cerium nitrat
ForumindlægHej folkens Er der nogle af jer der kan skrive reaktionsligningen op for (Reaktion mellem ferrion og ammoniunm og cerium nitrat) Jeg kan ikke finde ud af det FeSO4,7H2O+(NH4)2Ce(NO3)6 --> -
bølgelængde
Forumindlæghej, jeg har en opgave om bølgelængde og f(frekvens) er 0,10 s^-1. Hvad vil det sige,,? Kan ikk rigtig huske hvordan man skal regne når der er noget der er opløftet i minus et eller andet... Nogen der kan hjælpe? -
HJÆLP!
ForumindlægHar brug for INFORMATION! ER det for sent at skifte Gymnasium nu? Er der en deadline for hvornår, man skal informere skolen om det? Vil nemlig starte på et nyt gymnasium i 2.G. -
Summer
ForumindlægJeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende: Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes fors... -
natriumhydrogencarbonat
Forumindlæghej jeg har kemi om natriumhydrogencarbonat hvor vi skulle lave en forsøg til det spørgesmålet er antag derefter at omdannelsen af nahco3 sker efter reaktionsskema b beregn massen af nahco3 b som er nahco3 pil 2na2o+ h2o+ co2 -
oversættelse
Forumindlæghjælp med de tre kort sætniger, jeg ved ikke hvodan man siger de på spansk. tak på forhånd udsigten over Danmark vender mod syd en af facaderne -
Afstemning
ForumindlægHej Er der en, som kan hjælpe med at afstemme vedhæftede reaktion? -
Linære diff. ligning
Forumindlæghejza, Jeg har prøvet og prøvet og prøvet mange gange at finde den fuldstændige løsning til denne linære diff. ligning dx/dt + 3x = 9t Jeg har prøvet at integrere 3x og 9t og bagefter satte dem lige med hindanden, men det er forkert...Er der nogen der kan/vil hjælpe mig? -
Korrekt?
ForumindlægEr dette korrekt? f(x)=2(1-(1/x)) / x(x-1) f`(x)=2/(x^2) -
Amores Perros?
ForumindlægEr der nogle som har læst noget af stykket eller set filmen, som lige hurtigt kunne give et resume/mindre referat og give de overordnede temaer? (: Har ingen noter til det overhovedet, og jeg skal snart op til eksamen.. Mange tak!!!! -
specifikke molære varmekapacitet
ForumindlægHej jeg skal regne noget i en adiabatisk process hvor jeg skal bruge adiabatkonsstanten γ for vanddamp eller noget lignende. til det skal jeg bruge den specifikke varmekapacitet ved konstant volumen og ved konstant tryk. nogle der kan hjælpe? -
Rettelse af tysk oversættelse
ForumindlægHej. Er der nogen der vil være min redning og være en engel at rette en tysk oversættelse igennem? Det ville virkelig betyde meget. Bitte. =D -
Grundmængde
Forumindlægx^2-4x=0 Er grundmængden alle reele tal eller? -
Væskekraft og bestemmelse af stempeldiameter
ForumindlægHej er igang med vores eksamensprojekt hvor vi skal lave en værsktedspresser og vi har fået nogle værdier af vide af projektoplægget den skal kunne presse 35 tons (350.000N) Stemplets slaglængde 250mm Oliens massefylde 800kg/m3 Det første jeg gerne vil finde er stemplets diameter og står lid... -
en keglestub
ForumindlægVolumenet V af en keglestube er med højden h og radius R i grundfladen og r i topfladen er : V = (1/3)*p *h *(R^2+r^2+r*R) Radius i topfladen er halvt så stor som radius i grundfladen. a) Udtryk volumenet ved højden og radius topfladen . b)Udtryk radius i topfladen ved volumenet og højden ... -
Logistisk vækst
ForumindlægEr der en som kender en side om logistisk vækst - vækstformlen hvor den er forklaret? Det er mat på a-niveau -
Hvor gammel er ole?
ForumindlægHey igen :) Jeg har en problem stilling til følgende: Ole spørger sin moster hvor gammel hun re. Hun svarer: "For 6 år siden var jeg 10 gange så gammel som dig, men nu er jeg kun 4 gange så gammel" Hvor gammel er Ole? Jeg har nu siddet i 10min og prøvet dit og dat.. og intet ser ud ... -
M. S.: Huber spannt auf (I+II+III)
ForumindlægHej. Hvis der er nogen der har læst teksten med denne titel: Martin Suter: Huber spannt auf del 1, 2 og , og tilfældigvis har et resume/referat liggende eller lige kan skrive som kommentar til denne tråd ville det være super! Har lige trukket den og forstår den ikke rigtig, og skal til eksa...
