Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 17321 til 17340 af 40404
  • Passivform

    Forumindlæg
    Hej Hvordan danner man passivform på Engelsk?
  • Mønje redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hejsa, håber I kan hjælpe her.. Skal skrive et reaktionsskema, men kan bare ikke få den til at passe. Jeg har MnO2(aq) + Pb3O4(s) -> MnO4-(aq) + PbO2(s) Det er i en salpetersur opløsning. Jeg ved at Mønje (Pb3O4) er en spinel-struktur og derfor har både oxidationstal +2 og +3, men synes bare...
  • Nogen der kan hjælpe??

    Forumindlæg
    Hejsa . Jeg skal skrive en historie på 10 sætninger, hvor hvert sætning kun skal have et komma. Kan slet ikk finde på noget :/..
  • En lille sætnong..

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg har lidt bøvl med denne sætning håber der er nogen, som kan hjælpe.. Vi skal ud og stå på ski i morgen med mindre at det regner Vh. Annie
  • Matematik eksamen 10. klasse

    Forumindlæg
    Min lillebror fik igår feedback på hans matematik eksamen i 10. klasse. Han fik 00 i matematik, han er yderste ked af, da han tror det gør så han ikke kan komme ind på gymnasium alligevel. Men han har fået en mail omkring han er kommet ind på hans ønsket gym. Så kan der vel ikke ske noget, når ...
  • ord deling

    Forumindlæg
    jeg har tit store problemer retstavning med at vide om man skal skrive f.x ihvertfald eller i hvert fald ? altså hvornår det skal stå sammen og hvornår man skal dele det? erder evt. nogen sider jeg kan hente mere hjælp på?
  • Hvad har jeg gjort forkert?

    Forumindlæg
    Fik den første til og den anden til I den anden satte jeg bare y = 1 ind i pågældende forskrift, og regnede x derudfra ? Facit iver x^2+5x+7,25. Det forstår jeg ikke i den anden. Og i den øverste giver 2*e^2x-e . Forstår ikke hvad jeg har gjort forkert
  • hjælp til dansk stil skrivelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har problemer med at skrive dansk, rent grammatisk og indholdsmøæssigt.. Kunne I hjælpe mig??
  • i eller på skolegården?

    Forumindlæg
    som overskriften allerede siger: hedder det i eller på skolegården? jeg mener egentlig at det burde hedde "i" men der er så mange som siger "på".. så jeg er altså kommet lidt i tvivl eller kommer det an på sammenhængen? :-)
  • Selv studerende - Dansk A

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har tilmeldt mig Dansk A (HF), som selvstudie, og kunne godt bruge lidt hjælp ift., hvor jeg skal starte. Er der nogen derude, som har afsluttet HF/STX, eller er ved at være ved vejs ende, mp i meget gerne byde ind:-) Jeg har fået adgang til hele pensumet, og følgende overskrifter frem...
  • Terminsprøvehjælp (!), gode råd til at forkorte udtryk søges

    Forumindlæg
    Hej alle, I næste uge skal jeg til terminsprøve i matematik og søger derfor hjælp til at reducere/forkorte udtryk. Det er specielt denne slags opgaver (se vedhæftet), der volder mig problemer, da jeg simpelthen bare ikke kender teknikkerne. Håber nogen kan hjælpe og give nogle generelle råd...
  • formel

    Forumindlæg
    hej jeg har fået til opgave at eftervise denne formle: v=√F/m1. Har om snorbølger. har ingen ide om hvordan jeg skal gå til opgaven
  • hjælp

    Forumindlæg
    mit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw
  • Hvordan får man 10/12 i idræt C-niveau?

    Forumindlæg
    Hej SP Ja, som man kan se på overskriften: hvordan får man 10/12 i idræt på C-niveau på gymnasiet (STX)? Er det muligt for en ikke-atletisk person at gøre det? Hilsen Aspiranten
  • Engelsk B, stx, 12. december 2023

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle af jer som har lavet eller har sættet fra Engelsk B, stx, 12. december 2023, da det ville være en kæmpe stor hjælp, hvis i kunne sende :( !!! - På forhånd tak.
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hejsa.Efter vinter ferien har jeg terminsprøve i fransk, og vil med hele mit hjerte bestå. Har folk gode tips til hvordan jeg kan øve mig i ferien? Har prøvet en smule doulingo, men ikke stor hjælp. Har folk måske links til quizlets osv? Fortsat god dag :)
  • Genitiv

    Forumindlæg
    Hej jeg har lavet en opgave hvor jeg skulle indsætte appostroffer i følgende filmtitler hvilket er nemt, men så kommer jeg til en film "As Good As It Gets" hvor jeg ikke ved hvor appostroffet skal sættes. er der nogen som kan hjælpe mig med det?
  • Bøger/hjemmesider, hvor man kan lære latin

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg kunne godt tænke mig at lære latin. Derfor spørger jeg, om der er nogle af jer, der kender nogle bøger/hjemmesider/apps, hvor man kan lære det. Helst på dansk, men engelsk er også helt i orden :)
  • Dækningsbidrag

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har denne opgave, hvordan løser jeg sidste opgave? Jeg har fundet punkterne, men ved ikke hvilken funktion, jeg skal bruge, for at indsætte x og y? Og det sidste spørgsmål lyder: Hvor mange par af de to skityper skal han sælge for for at opmå det størst mulige samlede dækningsbidrag...
  • (9. klasse) Hvordan skal jeg styre min tid til den mundtlige eksame i dansk?

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til at styre min tid til den mundtlige eksame i dansk. (9. klasse) Jeg har undervurderet hvor meget tid jeg bruger på at præsentere mit oplæg. Jeg har øvet mig på min fremlæggelse og den tager ca. 17-18 minutter, men den må maks være ca. 10 minutter. Jeg er meget i tvivl...