Idræt

Hvordan får man 10/12 i idræt C-niveau?

24. august 2020 af Aspirant (Slettet) - Niveau: C-niveau
Hej SP
Ja, som man kan se på overskriften: hvordan får man 10/12 i idræt på C-niveau på gymnasiet (STX)? Er det muligt for en ikke-atletisk person at gøre det?
Hilsen
Aspiranten

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. august 2020 af Mathias7878

Jeg tror, at det meste af karakteren bygger på den del i slutningen af 3.g, hvor man skal lave et løbeprogram med teori for at forbedre sin kondition. Hvis løbeprogrammet er godt og man løber langt i den sidste cooper-test får man nok 10 eller 12. Sådan var det i hvert fald på mit gymnasium. 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. august 2020 af Moderatoren

#0

Du kan prøve at spørge din lærer, hvad denne lægger vægt på – det viser også en interesse for faget.


Brugbart svar (1)

Svar #3
07. oktober 2020 af Sumsar3320

Jeg fik selv 12 i standpunkt og til sidst 12 i 3g. Jeg vil klart mene at det hjælper hvis du har en nogenlunde fysisk kondition. Prøv evt. at begynde at løbetræne lidt i din fritid. Dog tror jeg også at det hjælper hvis de faktisk følger med i timen og forsøger at lave de øvelser som din lærer siger i skal lave. Så lade være med at stå og gøre igen ting og forsøge at gemme dig mv.
Håber det hjælper.
 


Skriv et svar til: Hvordan får man 10/12 i idræt C-niveau?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.