Dansk

(9. klasse) Hvordan skal jeg styre min tid til den mundtlige eksame i dansk?

11. juni 2022 af pniel1 - Niveau: A-niveau

Jeg har brug for hjælp til at styre min tid til den mundtlige eksame i dansk. (9. klasse)

Jeg har undervurderet hvor meget tid jeg bruger på at præsentere mit oplæg.

Jeg har øvet mig på min fremlæggelse og den tager ca. 17-18 minutter, men den må maks være ca. 10 minutter.

Jeg er meget i tvivl om jeg bare skal snakke så hurtigt, at jeg kommer til at kludre med ordene og gøre det mindre forståligt eller om jeg skal reducere den mængde indhold jeg har, så jeg måske ikke kommer så dybt ind i analysen.

I må også gerne komme med en tredje ide, hvis i har en.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2022 af ringstedLC

Fremlæggelsen er også en øvelse i tidsdisponering. Så du må reducere analysens indhold til det væsentligste. Fx:

- fjern fyldord.

- kun ét eksempel på hver iagttagelse.

, så den kommer ned på ca. 10 min. Hvis du optager din fremlæggelse, kan du, eller bedre en kammerat høre om den er forståelig.

Det giver ingen mening at sige en masse uforståeligt for blot at overholde en tidsfrist.


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. juni 2022 af thegrimreaperints4

det er selvfølgelig forskelligt, hvad hver lærer siger og synes, men vores lærer siger, at det er vigtigere at have nogle punkter, som du går dybt ned i (fx miljø), end bare en masse overfladisk bras. 


Skriv et svar til: (9. klasse) Hvordan skal jeg styre min tid til den mundtlige eksame i dansk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.